SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är det jag menar. Vissa står upp för det ena och andra för det andra. Ingen av parterna står där för att de inte vågar stå på andra sidan. De står där för att det är deras vilja och vision för det framtida samhället. De vågar stå upp för sin framtid.

SDs hela väsen är främlingsfientligt. Om man röstar på dem bör man tycka att det är bättre än alternativen, annars är man ju lite dum.

Du är inne på, egentligen tycker alla som jag temat men vågar inte säga det, och sorry, du har fel.
Du menar då FP rasistiska uttalanden som Björlund vågade göra

Nej, det racet initieras alltid av motparten genom att anföra något rasistiskt. Sen är det inget race heller, utan en enkel antydan om att just det förslaget har brister i form av att det är rasistiskt. Debatten är fortfarande öppen.
Men när FP och Björklund gör sina rasistiska uttalanden så tiger du som muren.

Att du någonstans i Sverige diskuterat migration med representanter för alla partier har jag aldrig uppmärksammat. Själv har jag hängt med i politiska debatter si så där i vardagen och varit mer intresserad under valår och bevakat valdebatterna när det närmar sig val. (dig däremot har jag aldrig sett röken av-vad jag vet?) Och nej..... jag står fast vid att våra folkvalda har inte vågat ta i denna heta potatis med risk för att bli utpekade och anklagade för att vara rasister, och efter bli uteslutna eller utsparkade.
Vi SKA fortfarande ta emot skyddsbehövande!!!!!!
Du kan fortsätta att hoppas på öppen debatt, vi har ju det nu tex.
Andra än du vill också stå upp för det Sverige vi vill ha nu och i framtiden. Vi protesterar vilt mot en asylmottagning vi inte klarar av att hantera. Svenskar är INTE främlingsfientliga!
gulan
Det är det jag menar. Vissa står upp för det ena och andra för det andra. Ingen av parterna står där för att de inte vågar stå på andra sidan. De står där för att det är deras vilja och vision för det framtida samhället. De vågar stå upp för sin framtid.

SDs hela väsen är främlingsfientligt. Om man röstar på dem bör man tycka att det är bättre än alternativen, annars är man ju lite dum.

Du är inne på, egentligen tycker alla som jag temat men vågar inte säga det, och sorry, du har fel.

Intressant, återigen så har en meningsmotståndare fel, när det egentligen handlar om att du inte delar dennes åsikter.

Synnerligen odemokratisk.

Så länge som du med fakta inte kan ställa i bevis att GULANS påstående inte har verklig bakgrund.
Så jag frågar igen
Hur vill du utan att kostnaderna för byggande exploderar ta fram den mängd bostäder som redan idag krävs för att ge alla som kommit bostäder?
Hur vill du skapa de jobb som krävs?
Med tanke på att alla som tänker en smula vet att rationaliseringar de senaste decennierna kapat bort ca 20% av alla arbetstillfällen och att den utvecklingen fortfarande pågår?

Nu vet jag ju att du vet att jag har fel...men så lägg fram bevis istället för munväder då !

Intressant, återigen så har en meningsmotståndare fel, när det egentligen handlar om att du inte delar dennes åsikter.

Synnerligen odemokratisk.

Så länge som du med fakta inte kan ställa i bevis att GULANS påstående inte har verklig bakgrund.
Så jag frågar igen
Hur vill du utan att kostnaderna för byggande exploderar ta fram den mängd bostäder som redan idag krävs för att ge alla som kommit bostäder?
Hur vill du skapa de jobb som krävs?
Med tanke på att alla som tänker en smula vet att rationaliseringar de senaste decennierna kapat bort ca 20% av alla arbetstillfällen och att den utvecklingen fortfarande pågår?

Nu vet jag ju att du vet att jag har fel...men så lägg fram bevis istället för munväder då !

Bevis? De kommer efteråt. Politik handlar inte om att bevisa något - politik handlar om att ta beslut som påverkar framtiden.

Jag vet att gulans utsaga är osann och därför påpekade jag det. Uttalandet är begränsat till temat "egentligen tycker alla som jag men vågar inte säga det".

Bevis? De kommer efteråt. Politik handlar inte om att bevisa något - politik handlar om att ta beslut som påverkar framtiden.

Jag vet att gulans utsaga är osann och därför påpekade jag det. Uttalandet är begränsat till temat "egentligen tycker alla som jag men vågar inte säga det".
Ja förstår att det är besvärligt med alla dessa obekväma frågorna. Men det är ju just det som är politik. Att man ska kunna svara på frågor och göra det sakligt. Vissa partier faller tillbaka till drömbeskrivningar och soliga framtidsscenarion men deras trovärdighet bland seriöst politiskt intresserade är ju av förklarliga skäl lika med noll. Trots det försöker du framhärda att du är seriös samtidigt som du bara vill tala om drömlika framtidsperspektiv.
Tja, det talar ju bara för sig självt.
Att ta beslut kan ju vem som helst, men att ta beslut och samtidigt ta ansvar för sina beslut det är värre.
Du har ju visat var du står "det finns plats för alla som vill komma hit" och med det visar du ju med all tydlighet vilket ansvar du är beredd att ta.
Med andras resurser vill säga, för dina egna resurser säljer du ut för pengar, istället för att hjälpa behövande. Så om än inte i ord men i handling agerar du ju exakt så som jag. Enda skillnaden är ju att jag står för mina handlingar ;)

Nej du får läsa om mina två sista inlägg. Jag antyder ingenstans att "alla tycker som jag men vågar inte säga det". I ett inlägg är det mina egna observationer hur media med tiden har blivit klart mycket mer försiktigare med att dreva mot SD. Jag tycker det hänger samman med SD:s ökade opinionssiffror. (Det är bara mina egna spekulationer).
Att jag själv anser att etablerade partier haft svårt att diskutera invandring/integration/migration dess problem och vad man har för konkreta åtgärder kan du väl knappast säga att jag menar att alla tycker som jag men inte vågar säga det?
gulan

Nej du får läsa om mina två sista inlägg. Jag antyder ingenstans att "alla tycker som jag men vågar inte säga det". I ett inlägg är det mina egna observationer hur media med tiden har blivit klart mycket mer försiktigare med att dreva mot SD. Jag tycker det hänger samman med SD:s ökade opinionssiffror. (Det är bara mina egna spekulationer).
Att jag själv anser att etablerade partier haft svårt att diskutera invandring/integration/migration dess problem och vad man har för konkreta åtgärder kan du väl knappast säga att jag menar att alla tycker som jag men inte vågar säga det?
gulan

Jag tolkade dig som att man inte vågade att uttrycka vad man vill på migrationsområdet, utan väljer att uttrycka något annat än det man vill. Och att det man egentligen vill är något som riskerar att kallas rasistiskt.

Jag tror inte alls att etablerade partier undertrycker förslag som kan anses rasistiska, för att de inte vågar. Jag tror att de helt enkelt inte alls vill uttrycka förslag som kan anses vara rasistiska.

Jag tolkade dig som att man inte vågade att uttrycka vad man vill på migrationsområdet, utan väljer att uttrycka något annat än det man vill. Och att det man egentligen vill är något som riskerar att kallas rasistiskt.

Jag tror inte alls att etablerade partier undertrycker förslag som kan anses rasistiska, för att de inte vågar. Jag tror att de helt enkelt inte alls vill uttrycka förslag som kan anses vara rasistiska.
Men hur var det nu med FP och Björklunds rasistiska förslag samt KD:s och M:s rasistiska förslag. Vad gick dessa ut på, speciellt FP:s

Är det rasistiskt att ställa krav på språkkunskaper? Vad har det med ras att göra? ;)
Om ordet "rasism" hade någonting med "ras" att göra så hade ju rasism aldrig funnits. För precis tvärt emot hela övriga djurlivet så finns ju bara människan i en enda "ras". Och därmed kan ju ord som "rasism" inte ens existera eftersom det inte finns några skillnader mellan oss människor? Eller hur @sjoberga ?

Om ordet "rasism" hade någonting med "ras" att göra så hade ju rasism aldrig funnits. För precis tvärt emot hela övriga djurlivet så finns ju bara människan i en enda "ras". Och därmed kan ju ord som "rasism" inte ens existera eftersom det inte finns några skillnader mellan oss människor? Eller hur @sjoberga ?

Fast, det kan väl inte ha undgått dig att det förr var en vanlig föreställning att människor var uppdelade i raser och att vissa raser (den vita/ariska) var mer värda än andra? Där av ordet rasism. Nu för tiden är det en förlegad tanke då man vet bättre än så, men det hindrar inte vissa från att tycka att hudfärg och ursprung ligger till grund för människovärdet, däremot är det få som idag öppet använder ordet ras.

Fast, det kan väl inte ha undgått dig att det förr var en vanlig föreställning att människor var uppdelade i raser och att vissa raser (den vita/ariska) var mer värda än andra? Där av ordet rasism. Nu för tiden är det en förlegad tanke då man vet bättre än så, men det hindrar inte vissa från att tycka att hudfärg och ursprung ligger till grund för människovärdet, däremot är det få som idag öppet använder ordet ras.
Fast, det kan väl inte ha undgått dig att det att det var PRECIS det jag menade! I dagens "moderna och upplysta" samhälle där vi har tagit död på myten om olika raser hos människan, varför fortsätter vi att använda ordet "rasism"?
Utan olika raser borde inte rasism förekomma.

Med raser delar man väl upp en art. Raserna är så pass lika att fertil avkomma uppstår vid parning. Till skillnad från när man försöker korsa arter
Olika hästraser/sorter, hundar, katter etc.
Även människan har ju olika grupperingar som utseendemässigt och även till del biologiskt skiljer sig (Raser?). Men man är så lik att fertil avkomma uppstår vid parning.

Jag tror knappast någon förnekar detta.

Vad sedan uppstår när individer förfaller till rasism är att man lägger egna känslomässiga värderingar på andra människor baserade på deras utseende.

För ingen har hittills lyckats ställa i bevis att en människogrupp skulle vara bättre / sämre än en annan.

Fast, det kan väl inte ha undgått dig att det att det var PRECIS det jag menade! I dagens "moderna och upplysta" samhälle där vi har tagit död på myten om olika raser hos människan, varför fortsätter vi att använda ordet "rasism"?
Utan olika raser borde inte rasism förekomma.

Tja, det har ju att göra med hur det såg ut när begreppet myntades, men du kan väl föreslå ett annat namn till Svenska Akademien? Det kanske vore bra med tanke på att det är många som tänker att inget är rasism om det inte nämner ordet ras.

Tja, det har ju att göra med hur det såg ut när begreppet myntades, men du kan väl föreslå ett annat namn till Svenska Akademien? Det kanske vore bra med tanke på att det är många som tänker att inget är rasism om det inte nämner ordet ras.
Men är det inte så att ordet ras beskriver en specifik undergrupp i en art.En undergrupp med specifika egenskaper.
Ordet rasism beskriver ett avvikande beteende hos en en individ eller grupp människor. Man är inte rasism, man utövar rasism.
Och ordet används bara i samband med värdering av människor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 411
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar