SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var väl skosulan. Har kravlade ju sig tillbaka på ett konstigt sätt efter 2 veckor. Har man sagt upp sig så kan man ju inte bara ta tillbaka sin avskedansökan och fortsätta som om ingenting hade hänt. Men det berodde ju mycket på att talmannen var mesig. Nyval var ju det enda rätta.

Men nu är det ju andra förutsättningar. Nu har vi ett litet parti som man inte hunsar med hur som helst och som dessutom innehar vågmästarrollen, den som Lövet sa att dom inte hade. Dessutom har dom makten att kasta ut regeringen gång på gång om det inte blir nyval. Sen tror jag inte att talmannen är lika mesig som på sulans tid.
Han tog väl inte tillbaka sin avskedsansökan, talmannen ansåg väl att "sulan" var den som hade bäst förutsättningar att bilda en ny regering alltså erbjöd han "sulan" den NYA posten.

Vänta nu, du säger att SD har vågmästarrollen? Men det gäller ju bara under de förutsättningar som råder just nu.
Vad som händer om situationen spetsar till sig den 3;e återstår att se.

Ca 50% av de som valde SD nu senast var ju "flyttfåglar" från andra partier.
Vem vet vad dessa gör vid ett eventuellt nyval.

Spännande fortsättning följer som man brukar säga ;)

Han tog väl inte tillbaka sin avskedsansökan, talmannen ansåg väl att "sulan" var den som hade bäst förutsättningar att bilda en ny regering alltså erbjöd han "sulan" den NYA posten.

Vänta nu, du säger att SD har vågmästarrollen? Men det gäller ju bara under de förutsättningar som råder just nu.
Vad som händer om situationen spetsar till sig den 3;e återstår att se.

Ca 50% av de som valde SD nu senast var ju "flyttfåglar" från andra partier.
Vem vet vad dessa gör vid ett eventuellt nyval.

Spännande fortsättning följer som man brukar säga ;)
Japp.
images
...............nu KÖR VI. Flyttfåglarna stannar antagligen kvar o förökar sig eller så kommer dom tillbaka från semestern lagom till nyvalet ;)

Japp.
images
...............nu KÖR VI. Flyttfåglarna stannar antagligen kvar o förökar sig eller så kommer dom tillbaka från semestern lagom till nyvalet ;)
Personligen skulle det inte förvåna mig om SD viker ner sig för att ta striden nästa höst istället.

Av den anledningen att SD inte vill riskera den "vågmästarroll" man anser sig ha idag.

Men vi får ju se den 3;e vem av oss som får rätt ;)

Personligen skulle det inte förvåna mig om SD viker ner sig för att ta striden nästa höst istället.

Av den anledningen att SD inte vill riskera den "vågmästarroll" man anser sig ha idag.

Men vi får ju se den 3;e vem av oss som får rätt ;)
Så kan det ju vara. Men jag tänker så här: Lövet vill ha SD:s röster för att överleva utan att behöva förhandla med SD. Detta gillar inte SD. 71% av SD:s väljar vill att SD kastar ut regeringen. Då visar man handlingskraft och dom flesta SD väljare blir bönhörda. Detta i sin tur ger styrka åt SD inför ett ev nyval i vår. Jimmies sjukskrivning är ju förlängd till sista januari var det väl. SD klarar av att kasta ut regeringen utan att Jimmie behöver vara med. Jimmie får då ytterligare tid att rehabilitera sig. Detta ligger perfekt i tiden för Jimmie som träder in på den politiska arenan lagom till valrörelsen inför nyvalet och han får massor av media tid (mest av alla förstås med tanke på comeback i samband med nyvalsrörelsen där han då ska leda partiet till ytterligare framgång i riksdagen (fler mandat). Om SD inte kastar ut regeringen ja då har man förlorat allt förtroende inför väljarna till nästa ordinarie val och risk för att åka ur. Som jag ser det så är det nu eller aldrig. Man har chansen nu men man vet inte om man får nån mer chans i framtiden...

En budget kommer att godkännas MEN om inte Lövet får som han vill så avgår han för det har han ju gjort klart o tydligt. Å då har vi ju ingen regering som kan verkställa budgeten som röstades fram o med detta kan inga pengar betalas ut

Jo vi kommer att ha en regering ändå. Avgående statsminister sitter kvar tills en ny kan väljas.

SÅ det finns ingen sanning alls i dina gissningar att statsapparaten slutar fungera.

Så kan det ju vara. Men jag tänker så här: Lövet vill ha SD:s röster för att överleva utan att behöva förhandla med SD. Detta gillar inte SD. 71% av SD:s väljar vill att SD kastar ut regeringen. Då visar man handlingskraft och dom flesta SD väljare blir bönhörda. Detta i sin tur ger styrka åt SD inför ett ev nyval i vår. Jimmies sjukskrivning är ju förlängd till sista januari var det väl. SD klarar av att kasta ut regeringen utan att Jimmie behöver vara med. Jimmie får då ytterligare tid att rehabilitera sig. Detta ligger perfekt i tiden för Jimmie som träder in på den politiska arenan lagom till valrörelsen inför nyvalet och han får massor av media tid (mest av alla förstås med tanke på comeback i samband med nyvalsrörelsen där han då ska leda partiet till ytterligare framgång i riksdagen (fler mandat). Om SD inte kastar ut regeringen ja då har man förlorat allt förtroende inför väljarna till nästa ordinarie val och risk för att åka ur. Som jag ser det så är det nu eller aldrig. Man har chansen nu men man vet inte om man får nån mer chans i framtiden...
Att öppet samarbeta med SD vore politiskt självmord för en SaP-ledning Sd är som det verkar mest intresserad av att mota ut MP och minska asylinvandringen (fast de har inte lyckats beskriva hur de ska göra det)

På den borgerliga sidan är knappast M så intresserade av nyval innan man "satt" sig i den nya partistrukturen.

För SD;s del, tänk en valkampanj med en nyligen friskförklarad Åkesson som istället för att beskriva sin politik får förklara varför han lyckats få både arvode och sjukpenning och försvara det moraliska i det...så SD är nog inte heller intresserade av nyval i brådrappet ;)

Att öppet samarbeta med SD vore politiskt självmord för en SaP-ledning Sd är som det verkar mest intresserad av att mota ut MP och minska asylinvandringen (fast de har inte lyckats beskriva hur de ska göra det)

På den borgerliga sidan är knappast M så intresserade av nyval innan man "satt" sig i den nya partistrukturen.

För SD;s del, tänk en valkampanj med en nyligen friskförklarad Åkesson som istället för att beskriva sin politik får förklara varför han lyckats få både arvode och sjukpenning och försvara det moraliska i det...så SD är nog inte heller intresserade av nyval i brådrappet ;)
Ja spännande blir det iaf. Men på tisdag kl 16.00 så har SD lovat att avslöja om man
images
Lövet eller inte. Så det lär bli mer uppmärksamhet för SD varje dag nu fram till den stora presskonferensen på tisdag å sossestyret får finna sig i att vänta på besked

Ja spännande blir det iaf. Men på tisdag kl 16.00 så har SD lovat att avslöja om man
images
Lövet eller inte. Så det lär bli mer uppmärksamhet för SD varje dag nu fram till den stora presskonferensen på tisdag å sossestyret får finna sig i att vänta på besked

Detsamma gäller väl alla som väntar på julklappar, man får ge sig till tåls till den 24/12 ;)

Fuska? det tillhör spelet.
+ att det säljer lösnummer

Fusk är ett regelbrott, och det hittar i alla fall jag inga i det här fallet.
Jo sossestyret fuskar genom att kräva att SD följer praxis på onsdag. Själva följde inte sossestyret praxis när Alliansen regerade då det gällde budgeten. Vad är det som gör att sossestyret tror att alla ska dansa efter deras pipa jämt o ständigt :meh:. Detta är en fråga som ingen journalist törs ställa till Lövet. Dom är så jädras mesiga o taniga

Jo sossestyret fuskar genom att kräva att SD följer praxis på onsdag. Själva följde inte sossestyret praxis när Alliansen regerade då det gällde budgeten. Vad är det som gör att sossestyret tror att alla ska dansa efter deras pipa jämt o ständigt :meh:. Detta är en fråga som ingen journalist törs ställa till Lövet. Dom är så jädras mesiga o taniga

Sossarna har rätt att tycka precis vad de vill. Sen har SD rätt att använda sina mandat som de vill oavsett vad sossarna säger. Jag ser inte fusket.

Nej, det finns inga krav. De pratar inte ens med SD. Det enda jag hört är att ett antal s-politiker sagt att det kanske är troligt att SD röstar på sitt eget förslag hela vägen ut. En vag spekulation och förhoppning är inte krav eller fusk.

Oavsett resultat i budgetomröstningen kommer cirkusen att fortsätta ända tills någon kan skapa ett bättre regeringsunderlag.

Jag har hört den frågan ställas gång på gång. Satsa på till exempel SR istället för Avpixlat så kanske du kan nyansera din verklighetsbild. Jag tycker frågan om inte Löfven ska börja prata med SD är ganska uttjatad av journalister. Det finns en väldigt tydlig deklaration i ämnet.

En ny valrörelse på den förra som gjorde att han gick i väggen är säkert rätt medicin.

? anser du det så förstår du helt enkelt inte spelet ;)

Nej, det finns inga krav. De pratar inte ens med SD. Det enda jag hört är att ett antal s-politiker sagt att det kanske är troligt att SD röstar på sitt eget förslag hela vägen ut. En vag spekulation och förhoppning är inte krav eller fusk.

Oavsett resultat i budgetomröstningen kommer cirkusen att fortsätta ända tills någon kan skapa ett bättre regeringsunderlag.

Jag har hört den frågan ställas gång på gång. Satsa på till exempel SR istället för Avpixlat så kanske du kan nyansera din verklighetsbild. Jag tycker frågan om inte Löfven ska börja prata med SD är ganska uttjatad av journalister. Det finns en väldigt tydlig deklaration i ämnet.
Politiker talar om krav när det i själva verket handlar om önskemål, de talar om kamp o kämpa när det i själva verket handlar om ngr kvällars föreningsverksamhet i månaden.

Nu är förhandlingarna igång ang budgeten och spektaklet kan börja :bump:. Patetiska Dammberg kräver att SD ska ta sitt ansvar :rofl::rofl::rofl:. Varför det. Han vill ju inte samarbeta med SD så varför ska SD samarbeta med honom. Nä vissa det där sossestyret att dom inte sitter på några höga hästar och tror dom är saliggörande för Sverige. Visa vem som har makten, kasta ut dom bara så vi får tillbaka Alliansen

Fast det är ju INTE så att SD tar ansvar i det här läget. Det handlar inte om att SD ska samarbeta med S - tvärtom, det är ingen som vill samarbeta med SD. Men man kan kräva att partier tar ansvar för sin politik, och det är knappast särskilt ansvarsfullt att taktikrösta på ett förslag - inte för att man tycker att det är bra, utan bara för att förstöra. "Det är ingen som vet vad som händer om Alliansens budget går igenom" sa SD:s företrädare häromdagen, vilket han verkade tycka är något positivt. Så argumenterar man inte för något i min värld.

Snarare förstörd hälsa och kicken som ordförande. Jag tror snarare att de försöker en bluff, en skenmanöver med det de håller på med. Den som lever får se!

Jag har hittills hela tiden trott det jag också. Det är knappast ett gynnsamt läge för dem med ett nyval. Alliansen är instabil, Sveriges styrning har varit skakig under hösten och deras egen partiledare är sjukskriven. När det skakar under fötterna söker många sig tillbaka till det som känns tryggare, och jag tror att en del av SD:s nya väljare skulle söka sig tillbaka till sitt "hemmaparti".

Å andra sidan har jag minimalt förtroende för deras konsekvens- och analysförmåga, och de har ju en grandios självbild så jag skulle inte bli förvånad om de förvånar mig med sina röster på onsdag :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat