SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senast du och jag diskuterade dina personliga upplevelser över att man inte kunde gå ut i en viss stad gjorde golit en fullskaleundersökning och gick ut, ett antal flickor i 12-15 års ålder gjorde samma sak under två timmar och inget hände mer än att korvkiosken var stängd.

Tror jag säkert. Antar att du hört talas om fullmedskitdiagnosen.

Ett alternativ är att läsa all sorts media - eller ingen media alls - och bege sig ut i den där verkligheten du talar om och bilda sig en egen uppfattning.
Om du därefter har en annan uppfattning om verkligheten så bryr jag mig inte om det. Jag litar mer på min egen sanning än din.

om man tänker sig att ku kux klans hemsida är lika relevant som Sveriges Radio är det förstås ett alternativ att hitta sin sanning.

Särskilt om man tänker sig att det finns något skumt, någon som döljer något, någon stor konspiration som hindrar "sanningen" för att komma fram.

Alla kan hitta sin sanning, det kan betyda att det finns spöken, att hästar pratar, eller att .....

om man tänker sig att ku kux klans hemsida är lika relevant som Sveriges Radio är det förstås ett alternativ att hitta sin sanning.

Särskilt om man tänker sig att det finns något skumt, någon som döljer något, någon stor konspiration som hindrar "sanningen" för att komma fram.

Alla kan hitta sin sanning, det kan betyda att det finns spöken, att hästar pratar, eller att .....

Lika seriös som vanligt.
Gör dig själv en tjänst, besvära någon annan som anser att du förtjänar mer än ointresserad tystnad.

Tror jag säkert. Antar att du hört talas om fullmedskitdiagnosen.

Nej, bara en faktiskt enstaka iakatagelse om att det du säger inte är sant, inte den dagen, den orten. Det kan vara sant alla andra dagar, men baserat på andra fakta, må man betrakta det som en lögn.

Det finns generellt sett rasister som medvetet spider osanningar för att ge andra människor en falsk bild av verkligheten.

De uppträder väldigt organiserat för att vara oorganiserade.
Jag behöver inga fler bevis efter vad jag personligen sett, i stort sett dagligen - jag vet och det är det viktigaste.

Detta är i sak ingen viktig fråga, människor får givetvis ge sina införtjänta och skattade pengar till vem de vill.
Om människor bidrar med 10 kronor till tiggaren (organiserad som privatpraktiserande) som den dagen redan fått ihop 2490 kr eller 90 kr är strunt samma för mig och jag antar att det är lika strunt samma för givarna.

Yttringen från min sida handlar bara om fascination för en enveten vägran att köpa att det skulle kunna handla om organiserat tiggeri och större dagsbelopp än ynka hundralapp.

Igår såg jag en tiggare fejka rejält handikapp utanför en Willys entré. Han hängde på en krycka med bägge ben rejält vanställda. Jag blir alltid imponerad när jag ser dessa svårt handikappade, att de övht lyckas ta sig till Sverige när de knappt kan röra sig och uppvisar svår smärtproblematik. Att dessutom klara sig med en krycka vid så svåra handikapp är än mer imponerande.
Hur som, vi möttes senare under dagen när vi bägge hade ärenden på OK. Mannen var återställd från dagens tidigare handikapp. Skönt för honom.

Även fejkade handikapp är strunt samma för mig. Ytterligare en bluffmakare i mängden och människorna som ger honom eller henne pengar gör det ju frivilligt.
Det som är fascinerande är att många fortfarande vägrar köpa att tiggare skulle vara bluffare eller kriminella. Nej, det är bara fattiga stackare med ärliga handikapp.
Jag har viss förståelse för dina åsikter men, det du säger, att du inte behöver bevis för du själv har sett...
Vad du beskriver är olika sätt att öka empatin hos folk, en naturlig utveckling eftersom antalet tiggare ökar och viljan att ge minskar. Men just "organiserat tiggeri" måste bevisas, inte beskrivas.

Jag har viss förståelse för dina åsikter men, det du säger, att du inte behöver bevis för du själv har sett...
Vad du beskriver är olika sätt att öka empatin hos folk, en naturlig utveckling eftersom antalet tiggare ökar och viljan att ge minskar. Men just "organiserat tiggeri" måste bevisas, inte beskrivas.

Som jag skrivit tidigare:
De arbetar väldigt organiserat för att vara oorganiserade dvs det sitter ganska exakt EN tiggare utanför varje liten livsmedelshandel och köpcentrum. Utöver har flertalet uppsamlingsplatser med kollektiv hämtning med buss eller personbilar. Jag har sett tillräckliga bevis för att säkert veta att det finns organiserat tiggeri, precis som det finns organiserad kriminalitet, i Sverige. Vill andra ha bevis så är det inte min uppgift att presentera den, det ligger på myndighetsnivå.
Det borde komma, det är ju först nu på senare tid som tiggeriet gått från att vara en icke-fråga till grogrund för stort uttryckt missnöje och samhälleliga problem.

Som jag skrivit tidigare:
De arbetar väldigt organiserat för att vara oorganiserade dvs det sitter ganska exakt EN tiggare utanför varje liten livsmedelshandel och köpcentrum. Utöver har flertalet uppsamlingsplatser med kollektiv hämtning med buss eller personbilar. Jag har sett tillräckliga bevis för att säkert veta att det finns organiserat tiggeri, precis som det finns organiserad kriminalitet, i Sverige. Vill andra ha bevis så är det inte min uppgift att presentera den, det ligger på myndighetsnivå.
Det borde komma, det är ju först nu på senare tid som tiggeriet gått från att vara en icke-fråga till grogrund för stort uttryckt missnöje och samhälleliga problem.
Jag var nyss i sketna Herrjunga. Å visst satt det en tiggare utanför affären

Jag var nyss i sketna Herrjunga. Å visst satt det en tiggare utanför affären

Ja de verkar ha lyckats dammsuga landet i stort - och samtidigt kommit överens om att det bara sitter EN person utanför åt gången - antingen heldagspass eller del av dag.
Imponerande för att vara helt oorganiserade.

Det som saknar förklaring är hur dessa samverkande enade individer helt plötsligt sluter upp i klaner och slåss som de vill ta död på varandra. Så enade ena stunden och i andra...tja, det kan ju vara skönt att rensa luften lite även i den mest tighta familjen/det mest tighta laget.

Ja de verkar ha lyckats dammsuga landet i stort - och samtidigt kommit överens om att det bara sitter EN person utanför åt gången - antingen heldagspass eller del av dag.

Det som saknar förklaring är hur dessa samverkande enade individer helt plötsligt sluter upp i klaner och slåss som de vill ta död på varandra. Så enade ena stunden och i andra...tja, det kan ju vara skönt att rensa luften lite även i den mest tighta familjen/det mest tighta laget.

Lite som SD, med andra ord! :)
* Sitter här och väntar på imploderingen - shall b interesting*

Det man har konstaterat är frånvaron av organiserad människohandel och kriminella ligor som utnyttjar tiggarna.

Man har inte konstaterat frånvaro av intelligens, förmåga att lösa problem och mellanmänskligt samarbete i en utsatt situation - vilket verkar vara vad du menar att man inte får ägna sig åt om man ska få vara tiggare. Men då har du missförstått vad hela debatten om organiserat tiggeri handlar om.

Det man har konstaterat är frånvaron av organiserad människohandel och kriminella ligor som utnyttjar tiggarna.

Man har inte konstaterat frånvaro av intelligens, förmåga att lösa problem och mellanmänskligt samarbete i en utsatt situation - vilket verkar vara vad du menar att man inte får ägna sig åt om man ska få vara tiggare. Men då har du missförstått vad hela debatten om organiserat tiggeri handlar om.

Det är det fetstilta jag hävdar visst existerar och det finns även tiggare som uppgivit exakt detta för media, polis, socialarbetare, hjälparbetare men blivit nonchalerade. Än så länge.

Det som saknar förklaring är hur dessa samverkande enade individer helt plötsligt.... .

Nej det saknas inte förklaringar, det är väl känt exempelvis via stadsmissionen i Sthlm att individerna hjälps åt.

Man kan kalla det organiserat om barnen i en vanlig familj tömmer diskmaskinen, pappa damsuger och hämtar på dagis, mamma byter vinterdäck och klipper gräset. Eller så kan man säga att man hjälps åt.

Det är det fetstilta jag hävdar visst existerar och det finns även tiggare som uppgivit exakt detta för media, polis, socialarbetare, hjälparbetare men blivit nonchalerade. Än så länge.

Polis och socialtjänst har skyldighet att utreda organiserad mäniskohandel och gör det om det anmäls. Om du mot förmodan kännedom om en anmälan som socialtjänsten nonchalerat kan du vända dig till IVO.

... eller troligare du har dina skäl att sprida myter.

Generellt sett fins det ett intresse från rasister att sprida vandringssägner och myter. Att tvätten stjäls på torkställningarna och att potatis odlas vid uppbrutna parkettgolv verkar ha fallit ur mode.

SD tycker ju att flyktingar ska tas hand i närområdet. Senaste siffran var 13 miljoner i Syrien-Irak. Hur många miljoner av dessa tycker SD att Israel ska ta emot?
I förhållande till folkmängd vore väl en bra lösning.
Den skulle vi även införa inom Europa.
Idag har Sverige ca 2 % av befolkningsmängden i Europa men tar emot ca 20% av de flyktingar som kommer ( med reservation för %talen) ;)

I förhållande till folkmängd vore väl en bra lösning.
Den skulle vi även införa inom Europa.
Idag har Sverige ca 2 % av befolkningsmängden i Europa men tar emot ca 20% av de flyktingar som kommer ( med reservation för %talen) ;)

Kommer? Sverige tar väl emot 100% av de som kommer till Sverige, en del avvisas andra får stanna eller menar du att Sverige tagit emot 2 miljoner flyktingar får Syrien-Irak under den nuvarande konflikten? Och att Israel i så fall borde ta emot 2 miljoner flyktingar från Syrien-Irak?

... och innan de tar emot de andra som flytt från Israel från -fyrtiotalet

Kommer? Sverige tar väl emot 100% av de som kommer till Sverige, en del avvisas andra får stanna eller menar du att Sverige tagit emot 2 miljoner flyktingar får Syrien-Irak under den nuvarande konflikten? Och att Israel i så fall borde ta emot 2 miljoner flyktingar från Syrien-Irak?

... och innan de tar emot de andra som flytt från Israel från -fyrtiotalet
Geografiskt område = inom Europa (EU)
Där tar Sverige emot ca 20% av de inkommande, och Sveriges befolkning består av ca 2% av EU;s befolkning.
Gör vi så som du frågar efter.
så Sveriges befolkning ca 9 miljoner
jordens befolkning ca 7 miljarder.
Jag skulle utan att plocka fram miniräknaren tro att vi tar in fler räknat per kapita än de flesta länder, undantaget grannländer till konflikthärdarna.. eller hur?

Och flyktingfrågan Israel är väl egentligen ett nollsummespel.
Det är väl ungefär lika många som flyt från arabiska länder till Israel som från Israelkkontrollerat område till de arabiska.

Och var ska dessa flyktingar placeras? ska det byggas fler hus på västbanken, betänk att många av dem som skulle komma är kristna ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat