De uppträder väldigt organiserat för att vara oorganiserade.
Jag behöver inga fler bevis efter vad jag personligen sett, i stort sett dagligen - jag vet och det är det viktigaste.
Detta är i sak ingen viktig fråga, människor får givetvis ge sina införtjänta och skattade pengar till vem de vill.
Om människor bidrar med 10 kronor till tiggaren (organiserad som privatpraktiserande) som den dagen redan fått ihop 2490 kr eller 90 kr är strunt samma för mig och jag antar att det är lika strunt samma för givarna.
Yttringen från min sida handlar bara om fascination för en enveten vägran att köpa att det skulle kunna handla om organiserat tiggeri och större dagsbelopp än ynka hundralapp.
Igår såg jag en tiggare fejka rejält handikapp utanför en Willys entré. Han hängde på en krycka med bägge ben rejält vanställda. Jag blir alltid imponerad när jag ser dessa svårt handikappade, att de övht lyckas ta sig till Sverige när de knappt kan röra sig och uppvisar svår smärtproblematik. Att dessutom klara sig med en krycka vid så svåra handikapp är än mer imponerande.
Hur som, vi möttes senare under dagen när vi bägge hade ärenden på OK. Mannen var återställd från dagens tidigare handikapp. Skönt för honom.
Även fejkade handikapp är strunt samma för mig. Ytterligare en bluffmakare i mängden och människorna som ger honom eller henne pengar gör det ju frivilligt.
Det som är fascinerande är att många fortfarande vägrar köpa att tiggare skulle vara bluffare eller kriminella. Nej, det är bara fattiga stackare med ärliga handikapp.