Det är en åsikt, men verkligheten talar för ngt annat.Hark hark, hören hören
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en åsikt, men verkligheten talar för ngt annat.Hark hark, hören hören
Då jag för ett tag sedan (angående organiserat tiggeris existens/icke existens) nämnde ett exempel på dagsinkomst för tiggare utanför ett Ica (aldrig under 1500 kr i inväxling) som kontring på det påstådda "100-200 kr om dagen" hajade jag givetvis till när jag ögnade igenom denna:
http://frontface.se/magazine/2014/1...naders-undersokning-on-tiggeriet-i-stockholm/
Nu är Annie avundsjuk för att hon inte får lika mycket mediautrymme som SD. Vidare säger hon att om inte SD lägger ner sina röster vid omröstningen den 3/12 så bryter SD mot gällande praxis o regelverk. Jaha du Annie, varför är det bara Lövet &Co som får bryta mot praxis o regelverk och komma undan med detDet är en åsikt, men verkligheten talar för ngt annat.
Skulle någon i annat parti än SD visa minsta tendens till rasism, så åker de antingen ut eller får hålla sig långt från denna diskussion. Säker.
Ser ut att vara en låstasundersöking, lite högtravande språk utan fakta om hur när och var man gjort undersökningen.
återkom med en vetenskaplig studie, istället för att sprida myter.
Eller så kan för all del tänka sig att det stämmer och att de missbrukare som vi såg tigga på 90-talet numera dragit sig tillbaka som miljonärer och du kulturberikar spanska solkusten.
Myter? Du kan inte istället tänka dig att inkomsterna varierar? Jag hänvisar återigen till logik.
Är det inte logiskt att en sittning utanför ett Ica Maxi i storstad med några tusen passerande kunder ger andra pengar än att sitta utanför ett coop i småstad?
Jag vet inte hur stor erfarenhet du har av missbrukare, jag har viss erfarenhet bla vet jag att deras utgifter i många fall överstiger deras inkomster. Utöver detta anstränger dem sig i regel inte mer än att de får ihop till sitt missbruk, till skillnad från tiggarna.
Det är ingen myt att inkomster varierar. Däremot så spider du myter om hur stora variationerna är från en "undersökning" som inte är seriöst gjord. Generellt händer det att rasiter försöker spida den typen av myter.
Om nu missbrukare har utgifter som överstiger sina inkomster, hur kommer det sig då att de slutade tigga? Visst du kan svara att du såg en missbrukare tigga igår och föröka hävda att hela frågan därför är felaktig, men fenomenet med missbrukare som tigger har i stort sett försvunnit. Ska man använda sig av dina siffror så berordet på att de numera är miljonärer och flyttat till Spanska sydkusten.
Du får väl återkomma när rumänerna tar över Monacao, eller är flygen till Brittiska Junfruöarna är fulla med rumäner som vill titta till sina konton.
Att det sedan finns element som försöker utnyttja detta faktum i olika former av "beskyddarverksamheter" är väl lika svårt att bevisa som det är sannolikt.
.
Varför blandar du in tiggeri i den här tråden?Då jag för ett tag sedan (angående organiserat tiggeris existens/icke existens) nämnde ett exempel på dagsinkomst för tiggare utanför ett Ica (aldrig under 1500 kr i inväxling) som kontring på det påstådda "100-200 kr om dagen" hajade jag givetvis till när jag ögnade igenom denna:
http://frontface.se/magazine/2014/1...naders-undersokning-on-tiggeriet-i-stockholm/
...och denna:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/de-betalar-for-att-tigga
Behöver det bevisas? Att det existerar är självklart. Det räcker att se till deras utplaceringar.
Behöver det bevisas? Att det existerar är självklart. Det räcker att se till deras utplaceringar.
Tja, om man kommer med en anklagelse (organiserat tiggeri) så hör det till normal anständighet att man har på fötterna, dvs kan backa upp sitt påstående med bevis inkl. källhänvisning.
Visst det är en öm tå för många, men jag njuter lika mycket varje gång jag kan placera klacken på mina 45:0r på den tån och klämma till.
Så var har du dina bevis
Nej. Att människor samarbetar är inte det som avses med det negativa ordet organiserat tiggeri. Man avser människohandelsliknande verksamheter, vilket kan konstateras endast förekommit i extrema undantag.
Dina vardagsobservationer handlar om människor som gör det bästa av en svår situation.
Vilken är myten? Att vissa tiggarställen ger 200 kr om dagen och andra ger flera tusen? Det är ingen myt, det är en sanning.
Nej det är inte sant, en myt, möjligen santigt eller hur man nu överstätter Truthiness. Om man hela dagarna tittar på Fox news tror man att det finn ett krig mot julen och att Obama är från Kenya. Läser man avpixlat som sin huvudsakliga nyhetskälla så får men en rätt skev bild av världen.
Det brukar leda till att man kallar seriös journalistik för PK-media, för verkligheten och dess nyanser stör "sanningen" i Truthiness.
För att göra din myt lite mer konkret, om någon vinner 1.000.000 på lotto, är det förstås sant att man kan vinna en miljon på lotto. Det går att "undersöka" att någon vunnit 1.000.000 på lotto. Sen kan man dra slutsatse att de flesta eller allt får mågna vinner 1.000.000 på lotto.
... eller så kan man ta hänsyn till verkligheten.
Kan de vara för att vissa har så svårt att förstå skillnaden mellan asylinvandrare och Schengenbesökare?
Och vilka regler som gäller
De uppträder väldigt organiserat för att vara oorganiserade.
Jag behöver inga fler bevis efter vad jag personligen sett, i stort sett dagligen - jag vet och det är det viktigaste.
Detta är i sak ingen viktig fråga, människor får givetvis ge sina införtjänta och skattade pengar till vem de vill.
Om människor bidrar med 10 kronor till tiggaren (organiserad som privatpraktiserande) som den dagen redan fått ihop 2490 kr eller 90 kr är strunt samma för mig och jag antar att det är lika strunt samma för givarna.
Yttringen från min sida handlar bara om fascination för en enveten vägran att köpa att det skulle kunna handla om organiserat tiggeri och större dagsbelopp än ynka hundralapp.
Igår såg jag en tiggare fejka rejält handikapp utanför en Willys entré. Han hängde på en krycka med bägge ben rejält vanställda. Jag blir alltid imponerad när jag ser dessa svårt handikappade, att de övht lyckas ta sig till Sverige när de knappt kan röra sig och uppvisar svår smärtproblematik. Att dessutom klara sig med en krycka vid så svåra handikapp är än mer imponerande.
Hur som, vi möttes senare under dagen när vi bägge hade ärenden på OK. Mannen var återställd från dagens tidigare handikapp. Skönt för honom.
Även fejkade handikapp är strunt samma för mig. Ytterligare en bluffmakare i mängden och människorna som ger honom eller henne pengar gör det ju frivilligt.
Det som är fascinerande är att många fortfarande vägrar köpa att tiggare skulle vara bluffare eller kriminella. Nej, det är bara fattiga stackare med ärliga handikapp.
De uppträder väldigt organiserat för att vara oorganiserade.
Jag behöver inga fler bevis efter vad jag personligen sett, i stort sett dagligen - jag vet och det är det viktigaste.
Detta är i sak ingen viktig fråga, människor får givetvis ge sina införtjänta och skattade pengar till vem de vill.
Om människor bidrar med 10 kronor till tiggaren (organiserad som privatpraktiserande) som den dagen redan fått ihop 2490 kr eller 90 kr är strunt samma för mig och jag antar att det är lika strunt samma för givarna.
Yttringen från min sida handlar bara om fascination för en enveten vägran att köpa att det skulle kunna handla om organiserat tiggeri och större dagsbelopp än ynka hundralapp.
Igår såg jag en tiggare fejka rejält handikapp utanför en Willys entré. Han hängde på en krycka med bägge ben rejält vanställda. Jag blir alltid imponerad när jag ser dessa svårt handikappade, att de övht lyckas ta sig till Sverige när de knappt kan röra sig och uppvisar svår smärtproblematik. Att dessutom klara sig med en krycka vid så svåra handikapp är än mer imponerande.
Hur som, vi möttes senare under dagen när vi bägge hade ärenden på OK. Mannen var återställd från dagens tidigare handikapp. Skönt för honom.
Även fejkade handikapp är strunt samma för mig. Ytterligare en bluffmakare i mängden och människorna som ger honom eller henne pengar gör det ju frivilligt.
Det som är fascinerande är att många fortfarande vägrar köpa att tiggare skulle vara bluffare eller kriminella. Nej, det är bara fattiga stackare med ärliga handikapp.