SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att människan tyr sig till likasinnade av naturen vilket resulterar i att det klumpar ihop sig och kör sitt eget race. Det är inget som fungerar, det har jag sett med egna ögon. Svenskar och invandrare måste blandas för att invandraren ska komma in i samhället på snabbaste bästa sätt.

Förresten! Alldeles nyss ansåg du att integrationen löser sig själv om man bara inte tar in fler (eller i alla fall inte lika många) invandrare... Hurdå, när du anser att "de klumpar ihop sig" och svenskar och invandrare måste blandas?

Nej det kan inte vara ofta det sägs om de andra partiledarna inom en grupp människor som umgås av helt opolitiska skäl. Oavsett så var poängen att SD-sympatisörer "riskerar" mer än andra genom att vara öppna med sina åsikter i vissa miljöer.

Hahahahahahaha! Jag kan lova dig att det är öppenjakt på så gott som alla partisympatisörer i "vissa miljöer". Återigen tycker jag du ska sluta gnälla och försöka tala om för folk... närmast var som helst att du röstar på F!. :up:

Väljer ni att att inte förstå vad jag skriver eller är ni dumma?

Jag är medveten om att skolan och vården kostar oerhört mycket. Det är dock något du får ta del av vare sig du är svensk eller invandrare.

Ett svenskt barn får kläder, skor, mat osv betalt av sina föräldrar, som är intjänade pengar. Ett invandrarbarn får kläder, skor, mat osv betalt med bidrag, För att ge ett enkelt exempel. Jag måste förtydliga även här att jag är väl medveten om att det finns svenskar som går på bidrag och invandrare som jobbar så ingen hänger upp sig på det.

Den här kalkylen bygger på att alla "svenskar" har jobb och egen försörjning, men du har ju garderat dig med den biten.
Har du tänkt på att det finns väldigt många invandrare som också jobbar och försörjer sig? Har du tänkt på att många invandrare startar egna företag? I mitt lilla samhälle är det invandrare som driver lunchrestaurant/pub, pizzeria, antikaffär (anlitas av penningstarka kunder i och utanför Sverige). Invandrarna här är minst lika arbetsamma som svenskarna. Invandrare från Holland driver en restaurant mitt ute på landet, en holländsk invandrare driver en inredningsaffär. I samhället finns nog fem affärer sammanlagt...
Invandrare=engelsmän, tyskar, norskar, somalier, afghaner med flera.
Var drar du gränsen för vem som är invandrare? De norska invandrarna som kommer som "sjukvårdsturister", är de också invandrare (här är det gott om norskar som köpt bostad, och sjukvården utnyttjar de kraftigt)?
Har du tänkt på att majoriteten av "invandrare" försörjer sig själva? Nej, jag har heller inte de konkreta siffrorna på arbetslösheten bland "invandrare" jämfört med "svenskar".

Jag får erkänna att KD:s integrationstankar är lockande: möjliggöra inträde i "samhället" så fort man kommer till Sverige.

Hela den här "integrationen har misslyckats"-debatten där man tar upp enstaka exempel på problem är märklig. Jag möter lyckade exempel på integration varje dag. (Förtydligande; jag menar att slutsatsen att integrationen som helhet är misslyckad är fel. Inte att man inte ska ta upp exempel.)

Så gör man inte ofta på andra områden.

"Infrastrukturpolitiken har misslyckats" och så visar man en bild på en trasig väg efter skyfallet i väster?
"Kriminalpolitiken har misslyckats" och så visar man en bild på ett bankrån?
"Utrikespolitiken har misslyckats" och så visar man en bild på invasionen av Gaza?
"Skolpolitiken har misslyckats" och så visar man en bild på en elev som inte kan räkna 3+7?

Att dra slutsatsen att ett politikområde misslyckats, för att man kan visa exempel på att individer inte lyckats i systemet - är falskt.

När @Gammeln dessutom drar till med att de enstaka exemplen gör att man ska dra slutsatsen att integration aldrig kan lyckas, tar man sig mest för huvudet. Jag har bevis för att den lyckas väldigt, väldigt ofta - en bra måluppfyllnad.

Och sedan finns brister som vi har många partier som är starkt engagerade i att förbättra och röja undan. Alla i riksdagen utom SD, som är livrädda för en bättre fungerande integration.

Hahahahahahaha! Jag kan lova dig att det är öppenjakt på så gott som alla partisympatisörer i "vissa miljöer". Återigen tycker jag du ska sluta gnälla och försöka tala om för folk... närmast var som helst att du röstar på F!. :up:

I högutbildade kretsar är det svårare att komma ut som SD-sympatisör än som sympatisör för övriga riksdagspartier eller F!. Kan bara beklaga om du inte var medveten om detta.

det är knappast en artikel, snarare ett debattinlägg.
Jag kan också tycka att F! är elitiskt men fortfarande, de vill ha ett jämnställt samhälle som är bättre för alla.

inte skicka folk till krig och död.

det är knappast en artikel, snarare ett debattinlägg.
Jag kan också tycka att F! är elitiskt men fortfarande, de vill ha ett jämnställt samhälle som är bättre för alla.

inte skicka folk till krig och död.

Tydligen håller inte alla de aktiva feministerna på 70-80 talen med F!'s hat propaganda

ja men som högutbildad förväntas man ha ett kritiskt tänkande och en logik som gör en röst på SD omöjlig.

Nej det handlar inte om det. Normer hos högutbildade varierar oerhört mycket med tid och plats och det räcker att åka till Finland för att se det i den här frågan.

Att Gudrun Schyman vill motarbeta SD är inte det minsta märkligt och handlar inte om att frångå sin politik. Tvärtom är det helt i linje med F!s politik. SD och F! är varandras motsatser.

För att förespråka extremfeminism med tillhörande kvoteringskrav, öppna gränser (Gudrun Schyman sa förra veckan att det är en vision även om det inte är en möjlighet idag) samt vrålar om den utbredda rasismen/strukturella rasismen samt att ekonomi är tråkigt och inte får vara avgörande i politik etc osv - så har partiet helt klart en intressant styrelse.

Det kryllar av både män och invandrare och med tanke på hur ointressant det är att blanda in ekonomi i de politiska frågorna så skulle jag vilja veta vilka adresser styrelseledamöterna bor på.

http://feministisktinitiativ.se/om/styrelse/

ja men som högutbildad förväntas man ha ett kritiskt tänkande och en logik som gör en röst på SD omöjlig.

Ah samma intelligenstest gällande MP- och Fi-sympatisörer/röstare alltså!

Dessvärre verkar det inte fungera gällande KD-röstare.
Jag har alltid varit KD-motståndare men har träffat alldeles för många KD-röstare med vettig genbank för att kunna sätta begåvningssvag-etiketten på dem.

alla moderater håller säkerligen inte med partitoppen heller.
alla rasister röstar inte SD. det var inte direkt nåt nytt under solen.

Nu är jag inte högutbildad men efter 4 år på universitet borde man tex kunna räkna ut att 400 000 inte är 40 tusen miljarder.
Och man borde vilja företrädas av folk som iaf kan vårt statsskick?
det inbillar jag mig iaf.

sen kan man absolut vara rasist och högutbildad.

Varför det?
I gamla sovjet så kryllade det av högutbildade intelligenta personer som gick statens ärende.
Samma sak i det tredje riket.
Ta bara Hitlers arkitekt, det är svårt att finna någon som så skicklig på att lösa de administrativa och logistiska problemen som uppstod då de allierade på alvar började bomba broar o järnvägar 1943. Trots det var han nasse ut i fingerspetsarna.

Till slut, det är bara att kolla V och FI där kryllar det ju av akademiker ;)

Så en förkärlek för vridna partier gör inte halt vid akademiska betyg....

För att förespråka extremfeminism med tillhörande kvoteringskrav, öppna gränser (Gudrun Schyman sa förra veckan att det är en vision även om det inte är en möjlighet idag) samt vrålar om den utbredda rasismen/strukturella rasismen samt att ekonomi är tråkigt och inte får vara avgörande i politik etc osv - så har partiet helt klart en intressant styrelse.

Det kryllar av både män och invandrare och med tanke på hur ointressant det är att blanda in ekonomi i de politiska frågorna så skulle jag vilja veta vilka adresser styrelseledamöterna bor på.

http://feministisktinitiativ.se/om/styrelse/

Vad har det du skriver med mitt inlägg att göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka