SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ställde en fråga . eftersom SD är flykting/invandrarfientligt så borde ju inte invandrare/flyktingar rösta på dom
Men jag vet en tjej som är från Irak som röstar och hon är inte rasist men ser att det är ett problem som många andra får betala för

Nja, SD är inte invandrarfientliga. De är rasistiska. Det är olika. De är väldigt tydliga med att en del invandrare är bra dvs. de som kommer hit, assimileras, som jobbar och ekonomiskt bidrar till Sveriges. De är väldigt tydliga med att vissa folkgrupper är mer lika varandra än andra och de som är lika varandra går ganska bra att blanda (det är lätt att assimileras om man redan är lika varandra) medan de som är mycket olika inte går bra att blanda med "oss" och de är därför icke önskvärda.

Har man invandrat och redan sitter säker kan det dessutom vara så att man inte berörs av den framtida invandrarpolitiken. Då är det lätt att bli egoistisk.

Men med din logik så är ju det här bara enskilda personer och har ingenting med AFA att göra. På AFAs hemsida står nämligen ingenting om att kalla polisen för grisar och svin.

Det är väldigt många enskilda personer, och nej jag menar inte AFA

Antar att du har huvudet i sanden som inte se vad helt vanliga människor lägger ut för filmer och hur de kallar polisen....

Jag har inte riktigt förstått hur man ens skulle kunna göra det rent juridiskt, ska man förbjuda aktiebolag i offentlig verksamhet, eller hur ska man annars få ihop det med aktiebolagslagen? (jag antar att du syftar på vinst-i-välfärden, inte vinst-för-alla-privata-företag, för det senare tror jag i princip bara KPML(r) skulle gå med på. ;))

Nej, jag förstår inte riktigt heller. Men det lär vi bli varse. S har sunda förslag på området som säkerställer kvalitet och begränsar möjligheterna att konvertera dålig verksamhet till goda vinster. Samtidigt som man vaktar värdet av att inte skapa offentliga monopol, som slösar bort skattepengar.

Tyvärr tror jag V är mer inne på att konfiskera och förbjuda, än att lösa de identifierade problemen.

Vad missar du?

Jag vet inte men en valvaka där det finns partimedlemmar som visar finger och hytter med näven i direktsänd tv och dessa skall representera dig och er andra som röstar på v, känns sådär faktiskt!

Eller varför inte F! där man river sönder bilder på Reinfeldt.

Tja det är ju rätt moget.....

"... dig och er andra som röstar på v". Jag röstar inte V. Jag tyckte ändå att det var helt fantastiskt att se ett parti som vågade skandera mot rasismen hela vägen fram. Det var tragiskt att se de andra partiernas tystnad. Ge fingret mot rasismen, varje dag. Helt rätt. Läs detta rätt. Ge fingret mot rasismen. Inte mot en person.

Och även i F! var det ju en enskild person som rev sönder en bild av Reinfeldt. Behöver SD inte ta ansvar för sina stolpskott (som bl.a. jagar verkliga människor med rör) behöver inte F! det heller tack.

"... dig och er andra som röstar på v". Jag röstar inte V. Jag tyckte ändå att det var helt fantastiskt att se ett parti som vågade skandera mot rasismen hela vägen fram. Det var tragiskt att se de andra partiernas tystnad. Ge fingret mot rasismen, varje dag. Helt rätt. Läs detta rätt. Ge fingret mot rasismen. Inte mot en person.

Och även i F! var det ju en enskild person som rev sönder en bild av Reinfeldt. Behöver SD inte ta ansvar för sina stolpskott (som bl.a. jagar verkliga människor med rör) behöver inte F! det heller tack.

Ge fingret i TV eller göra "så här högt hoppar min pudel"hälsning... LIKA ILLA !!!!

" Ge fingret mot rasismen, varje dag. Helt rätt. Läs detta rätt. Ge fingret mot rasismen. Inte mot en person.
.

Man kan ju då fundera på varför inget görs mot den omfattande rasismen som muslimer utövar mot judar i malmö? Eller är det bara SD som ska bekämpas?. All annan rasism är således mer eller mindre ok, särskilt den som utövas av s.k. minoritetsgrupper?

Jag är uppriktigt nyfiken för jag har aldrig sett någon skandera mot den sortens rasism. Inget parti har stått upp och sagt att de ska stoppa rasismen muslimer ---> judar. Varför är det så?

Judar är med all rätt inte helt förtjusta i antisemiter. Är man jude och läskunnig, så är man naturligtvis ingen vän av varken SD eller SvP. Titta t ex på reaktionerna när SD uteslöt Expressen från sin valvaka, det var otrevligt mycket prat om att "Jojo, Bonnierblaska, så vad kan man vänta sig *nudge nudge*. Rätt åt dem!" :cautious:

SvP tror jag ingen jude skulle gilla.Självklart

SD däremot är ganska judevänliga och har som sagt judar i eller nära partitoppen.

SDs stora fiende är ju muslimerna och då passar det ganska bra att vurma för judarna.

Man kan ju då fundera på varför inget görs mot den omfattande rasismen som muslimer utövar mot judar i malmö? Eller är det bara SD som ska bekämpas?. All annan rasism är således mer eller mindre ok, särskilt den som utövas av s.k. minoritetsgrupper?

Jag är uppriktigt nyfiken för jag har aldrig sett någon skandera mot den sortens rasism. Inget parti har stått upp och sagt att de ska stoppa rasismen muslimer ---> judar. Varför är det så?

Det är väl bara den rasismen som vita svenskar ger uttryck för som är intressant. Tydligen. Medelålders vita män.

Jamen den finns ju inte! Det är bara SD som är onda....

Muslimer är goda!

Att varje människa har ett biologiskt arv är väl en naturlighet som alla måste acceptera.
Att detta arv tillsammans med miljön formar vem vi är väl också det en helt naturlig sak att acceptera.

Den mänskliga essensen är väl en beskrivning man ofta möter i religiösa diskussioner när den mänskliga Själen kommer på tal. Framför allt inom den katolska kyrkan. Och tron på att människan har en Själ, en essens utöver den köttsliga kroppen är väl rätt utbredd i världen.

Vad jag sedan anser att SD vill ha sagt är inte samma sak som står där, jag liksom du läser mellan raderna. MEN, och det är det viktiga, jag hittar ingen rasism i dessa textrader, inget snack om att en grupp, en "essens" är bättre än en annan eller att en folkgrupp/ras är bättre än en annan.
Så det är bara att krypa till korset, SD har lyckats skriva en provokativ text som innehåller delar som "den hårda kärnar" gillar samtidigt som den inte i klartext skriver vad SD;s meningsmotståndare skyller dem för.
Problemet är ju att sd anser att denna essens till viss del är gemensam för vissa grupper och att det inte går att förändra.

Sen kan jag ju tycka att vetenskap lämpar sig bättre i politik än filosofi, men det är ju inte sd ensamma om.

Men visst är det skickligt av dem.

Ge fingret till rasismen och att heila är inte lika illa. Det ena kan du tom. fällas i domstol för.

LAGEN säger så JA... Men JAG tycker det ser lika illa ut. Men om det nu är så att jag är ensam om att tycka det ska jag nog börja uttrycka mitt missnöje oftare genom att visa fingret... Är ju rätt så bekvämt att bara visa fingret istället för att argumentera med folk...

Jag skiljer inte på någon slags rasism. Jag hörde inte heller V skandera "inga rasister på våra gator förutom muslimerna som hotar judar".... det var inte vad jag hörde iaf.

Ja hade inte Reinfelt och Borg sagt upp sej hade ju valet vart enkelt vid ett omval ;) Men nu är det ju rena kaoset...

Att FR sade upp sig var väntat och självklart, han har varit slut som artist i minst fyra år.
Spiken i kistan inom Moderaterna var uppgörelsen med MP.

http://www.di.se/artiklar/2014/9/15/anders-bjorck-svek-mot-gamla-m/

Anders Björck är inte den ende som lever på hoppet.
Kom igen nu M, nu har ni äntligen blivit av med den diktatoriska fotbojan.
Dags att itu med alla de interna striderna och göra upp med det "Nya", det har kokat länge nog under ytan.
Gamla ideal och värderingar slaktades över en natt till priset av successiv nedbrytning av ryggraden och tapp av kärnväljare. ...
Det var gammal brilliant politik som gav er 8% höjning från 2002-2006 och fick er till makten.
Back to basic - och se till att få tillbaka Borg.
.

"Kommer vi att få se en återgång till gamla Moderaterna nu när Fredrik Reinfeldt avgår?
- Det beror på vem som blir vald. Jag hoppas naturligtvis det, och det skulle leda till en mer stabil valmanskår för Moderaterna.”"

Nja, SD är inte invandrarfientliga. De är rasistiska. Det är olika. De är väldigt tydliga med att en del invandrare är bra dvs. de som kommer hit, assimileras, som jobbar och ekonomiskt bidrar till Sveriges. De är väldigt tydliga med att vissa folkgrupper är mer lika varandra än andra och de som är lika varandra går ganska bra att blanda (det är lätt att assimileras om man redan är lika varandra) medan de som är mycket olika inte går bra att blanda med "oss" och de är därför icke önskvärda.

Har man invandrat och redan sitter säker kan det dessutom vara så att man inte berörs av den framtida invandrarpolitiken. Då är det lätt att bli egoistisk.

Därför skrev jag en slash (/)

Det finns massa rasister bland folk som jag inte har nån koll på vilka länder dom kommer från ..där finns nog den största rasismen

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=rasism bland invandrare

ok, vet inte att hon är på Buke

Det stämmer och i samband med att filmen släpptes publicerades det på sociala medier de mest horribla hot och bespottningar gentemot henne.
Så den som inte arbetar politiskt och får njuta av samma krydda kan ju passa på och känna tacksamhet för att det även i Sverige finns människor som har mod och styrka att stå upp för demokratin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark