SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alternativet är att inte gå ömsom ena hållet och ömsom andra. Utan göra en bredare uppgörelse åt endera hållet. Eller kompromissa så hårt i de avgörande frågorna att alla bara blir lagom missnöjda. Att förbjuda vinster för privata företag är en sådan avgörande fråga.

Jag har inte riktigt förstått hur man ens skulle kunna göra det rent juridiskt, ska man förbjuda aktiebolag i offentlig verksamhet, eller hur ska man annars få ihop det med aktiebolagslagen? (jag antar att du syftar på vinst-i-välfärden, inte vinst-för-alla-privata-företag, för det senare tror jag i princip bara KPML(r) skulle gå med på. ;))

Är inte invandrare människor?
Är de det, så har de naturligtvis alla de brister och fördelar som människor har.
Där ingår missunnsamhet, människokärlek, rasism och främlingsfientlighet.
För någon som kom hit för 15 år sedan, har jobb så är naturligtvis en för hög invandring (så hög att uppenbara integrationsproblem uppstår) samma belastning som för en "orginalsvensk" som har jobb.

Det är väl klart dom är människor men det var inte det som var frågan

Jag har inget över till höger men tyvärr är det ju inte de som står i tv och visar finger just nu eller kastar gatstenar på hundar....

det ena utesluter väl inte det andra men jag anser att just nu så är vänstern de som beter sig illa..
AFA med bihang inkl några högerextrema uppviglare. Det har ingenting med politik att göra, det är bara våldsverkare, allihopa.

Artikeln skriven 2012 men misstänker att det inte blivit så mkt bättre. Judarna verkar livrädda för Svp och SD ... Eller näää vänta nu.. De va de ju inte... De va rädda för personer med andra religioner...

Nej judarna är inte rädda för SD. Tvärtom finns flera judar ganska högt upp i partiet. Du har rätt. Det är främst muslimer som hotar judar i Malmö.

Jo men om du verkligen inser att de är människor så måste du ju också inse att de har olika värderingar som alla människor har, och inte förvånas över det.

Jag ställde en fråga . eftersom SD är flykting/invandrarfientligt så borde ju inte invandrare/flyktingar rösta på dom
Men jag vet en tjej som är från Irak som röstar och hon är inte rasist men ser att det är ett problem som många andra får betala för

Artikeln skriven 2012 men misstänker att det inte blivit så mkt bättre. Judarna verkar livrädda för Svp och SD ... Eller näää vänta nu.. De va de ju inte... De va rädda för personer med andra religioner...

Judar är med all rätt inte helt förtjusta i antisemiter. Är man jude och läskunnig, så är man naturligtvis ingen vän av varken SD eller SvP. Titta t ex på reaktionerna när SD uteslöt Expressen från sin valvaka, det var otrevligt mycket prat om att "Jojo, Bonnierblaska, så vad kan man vänta sig *nudge nudge*. Rätt åt dem!" :cautious:

Judar är med all rätt inte helt förtjusta i antisemiter. Är man jude och läskunnig, så är man naturligtvis ingen vän av varken SD eller SvP. Titta t ex på reaktionerna när SD uteslöt Expressen från sin valvaka, det var otrevligt mycket prat om att "Jojo, Bonnierblaska, så vad kan man vänta sig *nudge nudge*. Rätt åt dem!" :cautious:

TomasN inlägg #904 håller inte med dej där...

Är du säker? För jag läste dina kommentarer om att de som röstat fram S och Mp kunde fortsätta leva på bidrag och det kände jag definitivt för att kommentera.

Det är så himla dåligt att hojta om hur elaka alla är mot SD och sen raljera över alla andras (demokratiska) röster.

Jag skrev motfrågande! Dvs folk tar inte upp det i samma grad som man gör med SD och det är ju märkligt...

Men det tycker inte du?

Och jag tyckte det var helt fantastiskt att se iaf ett parti som skanderade "inga rasister på våra gator" under valvakan.

Att sedan enskilda vänsterpartister pekar finger kan ju inte V ansvara för.... eller hur var det med alla SDs stolpskott som SD inte kan ta ansvar för? Och faktiskt, jag pekar gärna finger åt rasister any day.

Vad missar du?

Jag vet inte men en valvaka där det finns partimedlemmar som visar finger och hytter med näven i direktsänd tv och dessa skall representera dig och er andra som röstar på v, känns sådär faktiskt!

Eller varför inte F! där man river sönder bilder på Reinfeldt.

Tja det är ju rätt moget.....

Det intressanta i det hela var att SD bryr sig.
Inte om andra bryr sig.

Den offentliga anledningen har inget att göra med att Expressen är ägt av Bonnier iaf. Sen om du kan utläsa annat av/i den offentliga anledningen är lite "synskt"... Men så har du ju en tendens att ändra en mening till hur du tycker den SKA uppfattas inte till vad som faktiskt står.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark