SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur tänker en invandrare/ flykting när man röstar på SD?
Är dom också rasister, idioter, mindre begåvade?

Jag tycker inte det är alls bra att SD fick så mycket röster men man kanske borde göra nåt annat än o sitta på buke o snacka rasister 44 sidor
Partiet lär inte bli mindre eller få mindre röster för folk kallas idioter
Bara vanlig psykologi

Invandrare kan också vara rasister och egoister.

Läste någonstans att ca 7-8% av SD's väljare har invandrarbakgrund.

Så här sa Suat Cicek redan 2004.
Tänkvärt, då det ger oss ett personligt perspektiv ifrån Rosengård.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article10485140.ab

Vänta här nu ... känner igen de där argumenten han använde DÅ (2004-09-08)... Kunde ju lika gärna varit jag som sagt de... men det kan jag ju inte för då är jag ju rasist eller egoist... (det senare är jag förvisso, både självisk och egoistisk)

... (det senare är jag förvisso, både självisk och egoistisk)
Och det är nog så som den typiske SD röstaren är.
Egoist.
Den vill helt enkelt inte dela med sig.
Och inte avstå från något alls för någon annan över huvud taget.

Vilket är ganska så lätt att hantera egentligen.
Muta med pengar fungerar bra.

Och det är nog så som den typiske SD röstaren är.
Egoist.
Den vill helt enkelt inte dela med sig.
Och inte avstå från något alls för någon annan över huvud taget.

Vilket är ganska så lätt att hantera egentligen.
Muta med pengar fungerar bra.
Den typiske väljaren av alla partier är väl egoist, han/hon väljer det parti som främjar de egna intressena.
Företagare, kapitalägare röstar främst borgerligt och där främst moderat
Den ensamstående mamman, arbetslösa socialhjälpsmottagaren röstar på det röda blocket främst då V och SaP. Av samma enkla anledning. Det parti man väljer driver de egna frågorna..vad som på sikt är bäst för landet har en sekundär rangordning.

Ett exempel. Det finns inte på kartan att C, FP och V samtidigt kan bli nöjda med ev planer när det gäller privata företag i välfärdssektorn. Eftersom S står närmare C+FP i den frågan, kan avvisandet av V mycket väl ha sin grund där.

Ja, det troliga är väl att S och Mp bildar regering, och sen söker stöd av andra fråga för fråga?

Ja, det troliga är väl att S och Mp bildar regering, och sen söker stöd av andra fråga för fråga?

Fast varför skulle inte Alliansen kunna göra likadant ? Sköta riket som innan... Om S och V inte tänker så lika att de inte kan bilda en regering så kan ju även de rösta lika alliansen ibland ? Varför ska mittpartierna gå "rött" ? Då kan ju lika gärna "rött" gå "blått"...

Oftast är det av religiösa skäl.

Judarna i tex. Malmö upplever en växande våg av antisemitism.
Har judiska bekanta som har lämnat Malmö då de känner en oro för sina barn.
http://www.expressen.se/nyheter/de-ar-offren-for-judehatet-i-malmo/

Allt detta hat!

Artikeln skriven 2012 men misstänker att det inte blivit så mkt bättre. Judarna verkar livrädda för Svp och SD ... Eller näää vänta nu.. De va de ju inte... De va rädda för personer med andra religioner...

Fast varför skulle inte Alliansen kunna göra likadant ? Sköta riket som innan... Om S och V inte tänker så lika att de inte kan bilda en regering så kan ju även de rösta lika alliansen ibland ? Varför ska mittpartierna gå "rött" ? Då kan ju lika gärna "rött" gå "blått"...

Alliansen kan inte göra likadant, eftersom de inte kommer bilda regering. Eller hur menar du? Man kan ju inte sköta riket utan att sitta i regeringen. Uppdraget att bilda regering kommer högst troligt gå till Stefan Löfvén, och sen är det ju upp till honom och S att tota ihop en regering och hitta tillräckligt stöd i riksdagen för att kunna genomföra regeringens förslag.

Det som kan hända är naturligtvis att S och Mp bildar regering, inte får med sig något annat parti, och alliansen sedan går ihop och fäller regeringen, vilket de kan göra om V och SD antingen lägger ner sina röster eller röstar med alliansen. Men S kommer få regeringsuppdraget för att det är troligare att S, V och Mp skulle rösta emot alliansen, än att V eller SD stöder alliansen. Så S har i nuläget ändå det minst dåliga utgångsläget för att bilda regering.

Att V röstar för alliansen är inte troligt - S och V kan ju inte bilda regering för att V står mycket längre till vänster än S, vad är oddsen att de ska komma bättre överens med Moderaterna? Det kommer ju inte hända.

Fast i vissa frågor kan man inte hatta på det viset. Vissa är så viktiga att en uppgörelse i en fråga blockerar en annan. Det är därför det blir så svårt.

Ja, det är klart det är svårt, men vad är alternativet? Om det är något Löfvén borde vara bra på, så är det förhandla, och det lär ju komma väl till pass nu.

Att M lite kvickt skulle välja en ny partiledare, som lika raskt skulle bli statsminister, och sedan försöker regera landet genom att få stöd av V, S, SD eller Mp känns ju inte jättetroligt.

Den typiske väljaren av alla partier är väl egoist, han/hon väljer det parti som främjar de egna intressena.
Företagare, kapitalägare röstar främst borgerligt och där främst moderat
Den ensamstående mamman, arbetslösa socialhjälpsmottagaren röstar på det röda blocket främst då V och SaP. Av samma enkla anledning. Det parti man väljer driver de egna frågorna..vad som på sikt är bäst för landet har en sekundär rangordning.

Visst tror jag att många tänker så, men långt ifrån alla. Jag tycker att det är ett väldigt märkligt sätt att rösta på.

Ja, det är klart det är svårt, men vad är alternativet? Om det är något Löfvén borde vara bra på, så är det förhandla, och det lär ju komma väl till pass nu.

Att M lite kvickt skulle välja en ny partiledare, som lika raskt skulle bli statsminister, och sedan försöker regera landet genom att få stöd av V, S, SD eller Mp känns ju inte jättetroligt.

Alternativet är att inte gå ömsom ena hållet och ömsom andra. Utan göra en bredare uppgörelse åt endera hållet. Eller kompromissa så hårt i de avgörande frågorna att alla bara blir lagom missnöjda. Att förbjuda vinster för privata företag är en sådan avgörande fråga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka