SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag har skrivit det förut- det är sämsta vägen till att få bort SD- alla som skriver som du beskriver ovan och faktiskt idiotförklarar SD väljare gör SD-partiet en tjänst.

Ta det lugnt, låt de komma till tals och vara med och argumentera med kunskap istället för angrepp så kommer de antagligen att dala- om nu inte Löven misslyckas. Och det finns en risk för det förstås.

Om idiotförklaring av ett parti gör att fler röstar på dem bådar det gott för S, så många som idiotförklarat dem genom åren. För att inte tala om MP, de borde ha bra siffror, och Fi skulle ha kommit in i riksdagen med god marginal. Fast många har ju idiotförklarat M, C och Fp också, tar det ut vartannat?

Ja, jag har skrivit det förut- det är sämsta vägen till att få bort SD- alla som skriver som du beskriver ovan och faktiskt idiotförklarar SD väljare gör SD-partiet en tjänst.

Ta det lugnt, låt de komma till tals och vara med och argumentera med kunskap istället för angrepp så kommer de antagligen att dala- om nu inte Löven misslyckas. Och det finns en risk för det förstås.

Om idiotförklaring av ett parti gör att fler röstar på dem bådar det gott för S, så många som idiotförklarat dem genom åren. För att inte tala om MP, de borde ha bra siffror, och Fi skulle ha kommit in i riksdagen med god marginal.

Håller med, att bidragstagarna varit en bespottad grupp överlag och ex sjukskrivna skrivits ut från f-kassan på löpande band gör såklart en del missnöjda, kommer det då invandrare som får bidrag- och högre bidrag- även om de inte är arbetsföra så blir det såklart ett missnöje.
Och Åkesson utnyttjar det: "ta hand om de egna" kan mycket väl tolkas som generösare mot vissa sådana grupper

Jo, precis. jag tror att SD har gått till val på högre a-kassa, tex (de har ju ingen höger-vänsterskala att förhålla sig till och kan dra till med vilket valfläsk som helst som tilltalar deras väljarkår). Men jag tror personligen att även SD:s väljare kommer att mötas av en baksmälla rätt snart. Ingen förändring i invandringspolitiken men klara ekonomiska försämringar om kronan dalar, räntorna, amorteringskrav införs osv osv. SD kommer inte att vara lösningen på de problem som väljarna ser framför sig.

Det är så himla viktigt att SDs väljare inte får kallas rasister eller sorteras in i något fack.

Jag tror att en betydande del av väljarkåren identifierar sig med "inte rasist, men... " och tar väldigt illa vid sig när de anklagas för att vara just detta. Den ytliga fasadrenoveringen av SD har uppenbarligen varit tillräcklig för dem för att legitimera en röst.

Jag tror att en betydande del av väljarkåren identifierar sig med "inte rasist, men... " och tar väldigt illa vid sig när de anklagas för att vara just detta. Den ytliga fasadrenoveringen av SD har uppenbarligen varit tillräcklig för dem för att legitimera en röst.

inte bara så enkelt, utan att SD verkligen propagerar smart och har nydrivet och förmågan att framhålla stora förändringar i samhället som tangerar det väldigt många känner att just förändring behöver ske effektivt. Det är faktiskt inte så mkt konstigare än så, och däri har du "men"....... och problematiken till viss del i det hela. Folk är missnöjda nog för att endera se att fördelarna så att säga uppväger nackdelarna i deras värld, dvs de kan bortse från rasism aspekten i sammanhanget till fördel för vad de hoppas på från partiet i övrigt.
eller så : resten av röstarna är ganska politiskt oinsatta så de läser partiets stadgar i deras välpolerade form och köper det och sen är det tillräckligt.

att övriga 87 procent av landet, samt samtliga övriga partier, trots deras oenigheter politiskt i övrigt osv, enas att inte vilja associera sig eller samarbeta med SD säger en del, likväl som att media är kritisk. Det visar på en otrolig turbulens i sak i samhället politiskt, när sånt blir så tydligt, och faktiskt även tangerar professionalitet som man vanligtvis klassar den, i vissa aspekter.

att övriga 87 procent av landet, samt samtliga övriga partier, trots deras oenigheter politiskt i övrigt osv, enas att inte vilja associera sig eller samarbeta med SD säger en del, likväl som att media är kritisk. Det visar på en otrolig turbulens i sak i samhället politiskt, när sånt blir så tydligt, och faktiskt även tangerar professionalitet som man vanligtvis klassar den, i vissa aspekter.

Ja, det är säkert mycket komplext. IS mord på västerlänningar just vid tiden för valet kan också ha spelat in och drivit på fantasier om det framtida "svenska samhällets undergång". Jag har sett SD-propaganda i den andan och filmerna är uppbyggda med en nästan sektliknande dramaturgi. Varje valrörelse tycks ha just sina fixa idéer och det kan vara tillfälligheter som avgör hur agendan utvecklar sig.

På ett sätt är det nästan synd att SD sitter i ett drömläge i opposition, och inte tvingas regera eller samarbeta i riksdagen. Hade de behövt kohandla som alla andra partier i en koalition hade nog väljarna tröttnat fortare.

@Hiddeous ja det blir lite självklart eller vad man ska säga, att de som är mest frustrerade och vill ha ändringar osv, nappar på ett nyparti so to speak, som har en aggressiv och smart parti-agenda, när de andra stora partierna suttit sen dacke-fejden som sveriges regenter, och i mångas ögon (eller iallafall 13 procent) "somnat av lite". Det är ju det folk upplever till mångt och mycket i sammanhanget.

Lyssnade i övrigt på en väldigt störande sändning på radion ikväll runt 17 tiden, då journalister intervjuade folk i byggbranschen varför de röstat på SD..... vet inte vad jag ska säga mer utifrån det, för att det inte ska bli för pinsamt, men flera än jag hörde säkert den sändningen. Tycker nästan synd om de som uttalade sig, hur de presenterade sig själva och sina åsikter om varför SD var deras val.....

Jag lyssnade till Nalin Pekgul i TV4 och hennes svar på frågan om SD:s valframgång var att politiker måste börja ta problemen med invandringen och det nya mångkulturella samhället på allvar - nog första gången jag håller med en sosse. Och som hon sa, det drabbar inte politikerna själva för de bosätter sig inte i Tensta eller i Rosengård precis.

Att sedan enskilda vänsterpartister pekar finger kan ju inte V ansvara för.... eller hur var det med alla SDs stolpskott som SD inte kan ta ansvar för? Och faktiskt, jag pekar gärna finger åt rasister any day.[/QUOTE]

Det var väl iof fler än några enskilda, typ hela valvakan... men att klippa sönder ett pappershuvud föreställande Reinfeldt under en intervju är inte ok.

Jag är glad att Lövet valde bort vänstern direkt !

Det var väl iof fler än några enskilda, typ hela valvakan... men att klippa sönder ett pappershuvud föreställande Reinfeldt under en intervju är inte ok.

Gjorde man det? Hur lågt kan man sjunka egentligen.

Om idiotförklaring av ett parti gör att fler röstar på dem bådar det gott för S, så många som idiotförklarat dem genom åren. För att inte tala om MP, de borde ha bra siffror, och Fi skulle ha kommit in i riksdagen med god marginal. Fast många har ju idiotförklarat M, C och Fp också, tar det ut vartannat?

Kom igen, går det ens att jämföra med bemötandet SD fått?

Jag lyssnade till Nalin Pekgul i TV4 och hennes svar på frågan om SD:s valframgång var att politiker måste börja ta problemen med invandringen och det nya mångkulturella samhället på allvar - nog första gången jag håller med en sosse. Och som hon sa, det drabbar inte politikerna själva för de bosätter sig inte i Tensta eller i Rosengård precis.

Ja, hon var ledsen, som jag förstod det dels över SD framgångar(men inte förvånad) men även för att hon tidigare varnat för och fört fram just problemen och att de måste tas på allvar.
Att politikerna själva väljer bort de områden där "vi gillar olika finns" tycker nog en del faktiskt är lite märkligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat