SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ärftlig essens, vad om inte genetik?
De som oftast nämner ordet essens i annat än som smaksättning är i samband med religiosa diskussioner främst inom katolicismen då ofta förknippat med ordet Själ, den mänskliga essensen.
Men jag har ju lite svårt med ord o läsförståelsen ibland
Synonymer till "essens"
1.innersta väsen,väsen,innersta natur;sammanfattning,andemening,kontenta
2.välluktande extrakt,koncentrerad lösning,välluktande olja,fruktolja;parfym,tinktur;doft

en sak jag inte fattar. Varför röstar de som inte ens har invandring i sina kommuner på SD? Vi som har invandring och är glada för det, varför kan vi inte få ha det?

Vad jag sett och hört:
De ser den ökande grova kriminaliteten och drabbas av konsekvenser pga nedskärningar.
De ser ett samband mellan asyl-/flyktingmottagning och grov kriminalitet samt ett samband mellan nedskärningar och kostnaden för asyl- och flyktingmottagning.

Läser man den här tråden så blir jag nästan mer rädd för hur vi som tillhör de 87 % uttalar sig .... Mobbing , idiotförklaringar , totalnedklassning och översitteri .
Frågan är vilken grupp man vill tillhöra när begrundat det .

Är det såhär vi vill att demokrati ska se ut ?

Ja, jag har skrivit det förut- det är sämsta vägen till att få bort SD- alla som skriver som du beskriver ovan och faktiskt idiotförklarar SD väljare gör SD-partiet en tjänst.

Ta det lugnt, låt de komma till tals och vara med och argumentera med kunskap istället för angrepp så kommer de antagligen att dala- om nu inte Löven misslyckas. Och det finns en risk för det förstås.

Det finns inget annat parti som är så granskat i media som SD, det är ju knappast en nyhet..

Knappast, va? Det är ju bara att jämföra hur länge de andra, etablerade partierna har existerat och regerat och hur länge SD har funnits på den politiska kartan. I årtionden har tex socialdemokraterna klagat på mediernas hårda bevakning, ja, ända tills borgarna tog över under Carl Bildt och stadsråd på stadsråd fick avgå. Gissa hur tongångarna gick då?

Hur många motdemonstrationer har SD utövat som resulterat i upplopp?

Det finns väl en sådär 100 000 talet personer i alla andra partier som beter sig på samma sätt, men det är ju ok för det är ju inte SD

Hyckleri är det!

Jag kan inte se en enda person som försvarar AFA och deras agerande, faktiskt.

Du fick dessutom en väldigt bra förklaring av @Hippocampus men verkar ändå vilja fortsätta att skylla allt på vänstern.

Och om nu ditt stora problem är vänsterns agerande, varför tycker du inte att SDs eller högerextremisters agerande när de använder sig av våld, hotar eller vill begränsa yttrandefriheten är ert problem? Varför bagatelliserar du det, trots att t.ex SÄPO är av en annan åsikt? (Och SÄPO är väl inte direkt kända för att älska alla med radikala vänstervärderingar) Och varför, om nu SD är så himla demokratiska och fina, kan de inte föregå med gott exempel? Det här är för mig helt obegripligt.

Det är så himla viktigt att SDs väljare inte får kallas rasister eller sorteras in i något fack. Vi andra som inte röstar SD ska gärna stå bredvid och ta hänsyn till de 13% som röstade in SD i riksdagen och blir det någon form av kritik så är det antingen synd om SD eller så är minsann alla andra också dumma eller dåliga. Allt dåligt beteende inom SD bortförklaras och ursäktas, skandal på skandal avlöser varandra, men då är det bara media som inte granskar de andra partierna.

Däremot så är det okej att förlöjliga alla som röstat på S eller Mp, kalla dem för extremister och bidragstagare och raljera över utbildningsnivån inom S. Samma människor som gastar om att vi ska respektera de 13% av Sveriges befolkning verkar vara rätt dåliga på att respektera de övriga 87%. Men det är alltså helt i sin ordning så länge ingen kritiserar eller granskar SD. Det känns som en bra grund för demokrati.
Naturligtvis får man kalla en människa som uttalar sig rasistiskt för rasist oberoende vilket parti hon tillhör, Vill man däremot kalla ett parti för rasistiskt så bör man i alla fall ha så pass mycket ryggrad att man med källa kan citera den text som partiet publicerat och som utgör grundens för ens åsikt om partiet ifråga

Jag anklagar inte V för att vara ett kommunistiskt parti, trots att ett inte litet, antal av deras medlemmar uttalat sig i klart kommunistiska ordalag, V som parti har tagit avstånd från sin historia, vilket ska accepteras, samma gäller SD

Vad jag sett och hört:
De ser den ökande grova kriminaliteten och drabbas av konsekvenser pga nedskärningar.
De ser ett samband mellan asyl-/flyktingmottagning och grov kriminalitet samt ett samband mellan nedskärningar och kostnaden för asyl- och flyktingmottagning.

Samband som ibland i bästa fall existerar på marginalen. Ofta ren mytbildning. Ibland relevanta som faktasamband.

Det är så himla viktigt att SDs väljare inte får kallas rasister eller sorteras in i något fack. Vi andra som inte röstar SD ska gärna stå bredvid och ta hänsyn till de 13% som röstade in SD i riksdagen och blir det någon form av kritik så är det antingen synd om SD eller så är minsann alla andra också dumma eller dåliga. Allt dåligt beteende inom SD bortförklaras och ursäktas, skandal på skandal avlöser varandra, men då är det bara media som inte granskar de andra partierna.

Däremot så är det okej att förlöjliga alla som röstat på S eller Mp, kalla dem för extremister och bidragstagare och raljera över utbildningsnivån inom S. Samma människor som gastar om att vi ska respektera de 13% av Sveriges befolkning verkar vara rätt dåliga på att respektera de övriga 87%. Men det är alltså helt i sin ordning så länge ingen kritiserar eller granskar SD. Det känns som en bra grund för demokrati.

Om du verkligen hade läst vad jag skriver så hade du aldrig behövt att skriva detta inlägg...

Vad jag sett och hört:

Ja, det tror jag också. I princip alla som jag känner är lever själva på marginalerna och många av dem är eller har varit bidragstagare/arbetslösa/sjukskrivna. De känner antagligen en konkurrens med invandrarna när det gäller välfärden. Man hade ju ha kunnat tro att människor som slukar bidrag borde vara lite ödmjuka och förstående inför andra svaga grupper, men det verkar snarare vara tvärtom.

Det är väl fritt att demonstrera mot vad man vill, men dessa mot sd urartar alltid och nej det är inte bara AFA som står där utan helt vanliga människor som släpar dit sina små barn och ändå står ock skriker könsord till poliserna och hävdar övervåld!

Jo jag är skitförbannad på alla vänstermänniskor för de tycker det är så rätt och så ok. Klanka ner på polisens jobb och kasta saker.

3.40 in i klippet

Det är INTE ok på något vis!!! Detta är det nya öppna Sverige där man tycker det är ok att göra så här!! Nej det är horribelt!
Sammadrägg på båda sidor om polisen!!!!
Utrusta polisen med painballvapen
I dessa helt ofarliga kulor skulle smörsyra blandas med färg som inte går att tvätta bort.

Sedan är det bara att med hjälp av näsan ta fast de drägg som stod längst fram och kastade eftersom de både lyser av färg och stinker av smörsyran
Det fina är att det är helt ofarligt...De har ju redan mörka skyddsglasögon på sig ;)

Jag kan inte se en enda person som försvarar AFA och deras agerande, faktiskt.

Du fick dessutom en väldigt bra förklaring av @Hippocampus men verkar ändå vilja fortsätta att skylla allt på vänstern.

Och om nu ditt stora problem är vänsterns agerande, varför tycker du inte att SDs eller högerextremisters agerande när de använder sig av våld, hotar eller vill begränsa yttrandefriheten är ert problem? Varför bagatelliserar du det, trots att t.ex SÄPO är av en annan åsikt? (Och SÄPO är väl inte direkt kända för att älska alla med radikala vänstervärderingar) Och varför, om nu SD är så himla demokratiska och fina, kan de inte föregå med gott exempel? Det här är för mig helt obegripligt.

Jag har inget över till höger men tyvärr är det ju inte de som står i tv och visar finger just nu eller kastar gatstenar på hundar....

det ena utesluter väl inte det andra men jag anser att just nu så är vänstern de som beter sig illa..

Det finns inget annat parti som är så granskat i media som SD, det är ju knappast en nyhet..

Jo, det är det. Varför tror du att sd skulle granskas mer än andra, finns det några bevis eller studier som tyder på det?

Att man hittar mer behöver ju inte nödvändigtvis bero på att man letar mer, en alternativ förklaring kan ju vara att man hittar mer för att det finns mer att hitta.

Jo, det är det. Varför tror du att sd skulle granskas mer än andra, finns det några bevis eller studier som tyder på det?

Att man hittar mer behöver ju inte nödvändigtvis bero på att man letar mer, en alternativ förklaring kan ju vara att man hittar mer för att det finns mer att hitta.

Men allvarligt har du missat det?

Om du verkligen hade läst vad jag skriver så hade du aldrig behövt att skriva detta inlägg...

Är du säker? För jag läste dina kommentarer om att de som röstat fram S och Mp kunde fortsätta leva på bidrag och det kände jag definitivt för att kommentera.

Det är så himla dåligt att hojta om hur elaka alla är mot SD och sen raljera över alla andras (demokratiska) röster.

De känner antagligen en konkurrens med invandrarna när det gäller välfärden. Man hade ju ha kunnat tro att människor som slukar bidrag borde vara lite ödmjuka och förstående inför andra svaga grupper, men det verkar snarare vara tvärtom.
Håller med, att bidragstagarna varit en bespottad grupp överlag och ex sjukskrivna skrivits ut från f-kassan på löpande band gör såklart en del missnöjda, kommer det då invandrare som får bidrag- och högre bidrag- även om de inte är arbetsföra så blir det såklart ett missnöje.
Och Åkesson utnyttjar det: "ta hand om de egna" kan mycket väl tolkas som generösare mot vissa sådana grupper

Håller med, att bidragstagarna varit en bespottad grupp överlag och ex sjukskrivna skrivits ut från f-kassan på löpande band gör såklart en del missnöjda, kommer det då invandrare som får bidrag- och högre bidrag- även om de inte är arbetsföra så blir det såklart ett missnöje.
Och Åkesson utnyttjar det: "ta hand om de egna" kan mycket väl tolkas som generösare mot vissa sådana grupper

Det är nog därför de samhällen som drabbats av mångfald och en vilja från många att bygga sitt liv där, är så enormt mycket framgångsrikare historiskt än de som isolerat sig och satsat på homogenisering och repression.

Jag har inget över till höger men tyvärr är det ju inte de som står i tv och visar finger just nu eller kastar gatstenar på hundar....

det ena utesluter väl inte det andra men jag anser att just nu så är vänstern de som beter sig illa..

Och jag tyckte det var helt fantastiskt att se iaf ett parti som skanderade "inga rasister på våra gator" under valvakan.

Att sedan enskilda vänsterpartister pekar finger kan ju inte V ansvara för.... eller hur var det med alla SDs stolpskott som SD inte kan ta ansvar för? Och faktiskt, jag pekar gärna finger åt rasister any day.

De som oftast nämner ordet essens i annat än som smaksättning är i samband med religiosa diskussioner främst inom katolicismen då ofta förknippat med ordet Själ, den mänskliga essensen.
Men jag har ju lite svårt med ord o läsförståelsen ibland
Synonymer till "essens"
1.innersta väsen,väsen,innersta natur;sammanfattning,andemening,kontenta
2.välluktande extrakt,koncentrerad lösning,välluktande olja,fruktolja;parfym,tinktur;doft
Men SD har ju skrivit ut vad de menar med essens o det är helt eget

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat