SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag hoppar gladeligen på Sds sympatisörer. Önskar man att folk ska stanna i krig och bomber kan man iaf få höra att man är ett jävla rövhål. Ett osympatiskt oempatiskt osolidariskt fegt jävla rövhål.

INGET annat parti önskar andra människor olycka. Men SD bygger hela sin politik runt att andra ska lida för att vi ska ha det bättre. Vilka "vi" nu är för det är inte kvinnor eller nån som har det svårt.

Så intressant när folk slår sig för bröstet och tror att detta gör skillnad i världen..

Vem är DU som väljer vilka som skall klara sig?

Ger er nu för ***!

Grejen är att SD är tredje största parti i Sverige. Framröstade av svenska folket, på demokratiska vägar. Älska det eller hata det, gör hur ni vill. Men jag tror faktiskt inte att en tråd på Pukefalos kommer att få SD ur riksdagen. Exakt vad vinner ni på att tuppfäktas i om partiet är rasistiskt eller inte? Hur det än är med den frågan så är det inget som ni, detta forum eller denna tråd kan ändra på.

Läser man den här tråden så blir jag nästan mer rädd för hur vi som tillhör de 87 % uttalar sig .... Mobbing , idiotförklaringar , totalnedklassning och översitteri .
Frågan är vilken grupp man vill tillhöra när begrundat det .

Är det såhär vi vill att demokrati ska se ut ?

Säg en annan riksdagsman som kallar folk för "blatte" eller svingar järnrör? En...

En motdemonstration av rasister, den absolut farligaste som skett i år.

Ditt tramsande om att ni inte är rasister går liksom på skam när ni kallar folk för blatte på stan. Eller när er partiledare råkar säga fel istället för annan hudfärg i tv. Ni är rasister.

Vad är det för svårt för dig att förstå? Vilka är jag? Vem har kallat någon för blatte?

Rasister eller SD i Kärrtorp?

Vem är rasist?

Absolut inte, men förhoppningsvis finns det ju någon korrelation mellan a) ett partis åsikter och b) de åsikter som partiets valda företrädare ger uttryck för. Annars har ju partiet helt andra problem, skulle jag säga.

Ett stort problem med riksdagsledamöter som är spelmissbrukare, hotar folk med järnrör, och annat olämpligt, är väl att det i mångas ögon påverkar deras personliga lämplighet för politiska uppdrag i riksdagen och annorstädes. Om en organisation dessutom visar sig ha valt väldigt många sådana kandidater, så blir åtminstone jag tveksam till organisationens omdöme och urvalsprocess, och vad den tycker är ok och lämpligt för att ha förtroendeposter och makt. Ungefär som att man kanske skulle bli lite tveksam till att flyga med ett flygbolag som upprepade gånger haft fulla piloter.

Varför glömmer man då det som händer i alla andra partier? Gudrun är väl ett väldigt bra exempel.. För att inte tala om FP mannen som är pedofil.

Tror ni verkligen att alla andra partier har guds barn som representanter? På allvar alltså?

Vad individuella personer gör kan knappast alla som röstar på SD skyllas för, då skulle man kunna säga att alla FP är pedofiler.

Det går liksom inte.

Det står inte i partiprogrammet att man skall vara ute med järnrör...

Jag vill bara inflika här att exakt samma argument använder de kriminella motorcykelgängen när de anklagas för att ägna sig åt just kriminalitet. De skyddar sig alltid med att individerna begår brott, inte organisationen. Bara som en intressant parantes.
Sedan blir det ju lite problematiskt när en organisation med så kallad nolltolerans mot rasism gång på annan blir påkommen med att ägna sig åt verksamhet med rasistiska förtecken. Då har den ju tydliga problem med sin värdegrund och i alla andra typer av organisationer hade sådana avslöjanden omedelbart lett till utbildningar och diverse kraftfulla åtgärder för att i grunden ändra inställningen hos gruppen i stort. Jag tror inte att SD har några problem med en rasistisk värdegrund, så länge medlemmarna inte blir påkomna och uthängda i media. Hela tanken med partiet är ju att det ska vara exkluderande och skapa och underblåsa en vi-och-dem-känsla.

Men det står att man inte skall blanda in personer med olika kulturell o genetisk bakgrund i det svenska samhället!

Gör det? Jag tolkar det inte så i sitt sammanhang. Men iof skiter jag i det för jag vänder mig bara emot att man kallar folk för rasister så fort man tar upp invandringspolitik.

Det som sker nu är betydligt värre, att vi får en rödgrön skitregering och blir av med den bästa finansminister som finns. Det gör ju att alla som inte vill jobba kan gå vidare hemma trots att de är i arbetsför ålder och utan sjukdom... De som röstar rödgrönt alltså..

Men det är väl fritt att motdemonstrera så länge man håller sig till lagen!
Jag som moderat skulle också kunnat göra det om det varit läge.Vem vill inte demonstrera mot rasism?

Det är helt ok att demonstrera men tyvärr failar alla dessa vänsteranhängare ut och det blir till våld och polisen anklagas för övervåld och grisar och svin. Det är inte ok...

Varför glömmer man då det som händer i alla andra partier? Gudrun är väl ett väldigt bra exempel.. För att inte tala om FP mannen som är pedofil.

Tror ni verkligen att alla andra partier har guds barn som representanter? På allvar alltså?

Nej, men inget annat parti har samma frekvens av olämpliga beteenden. Som sagt, väljer man flygbolaget där en på hundra piloter är full, eller det där hälften flyger fulla? En gång är olycksfall i arbetet, tjugo gånger är ett organisationsproblem.

Sen tycker jag ditt resonemang är intressant, för det förklarar ju varför inga skandaler biter på SDs opinionssiffror - det kan ju annars te sig lite obegripligt.

Ja det är det. Det är dessutom väldigt konstigt att samma personer, även högerextrema, plötsligt dyker upp i ett AFA-tåg, viglar upp mot sina höger-kompisar och sen sticker därifrån. Eller att dessa människor dyker upp som fotbollshuliganer plötsligt. AFA är ingen anonym organisation, det är en välfungerande org, som är mycket kompetenta och strategiska. Det skulle du också märka om du hade haft med de att göra i ditt jobb. Detta är inga vanliga vänstermänniskor, eller för den delen vanliga högermänniskor. Det är som att säga att extremhögern representeras av Moderaterna.

Har du inte sett alla de videos som helt vanliga vänster människor lägger ut på tex fb? Där de skriker och gormar och beter sig? Kallar poliser för nazister och grisar och de skall dö! Jag menar inte AFA

Nej, men inget annat parti har samma frekvens av olämpliga beteenden. Som sagt, väljer man flygbolaget där en på hundra piloter är full, eller det där hälften flyger fulla? En gång är olycksfall i arbetet, tjugo gånger är ett organisationsproblem.

Sen tycker jag ditt resonemang är intressant, för det förklarar ju varför inga skandaler biter på SDs opinionssiffror - det kan ju annars te sig lite obegripligt.

Det finns inget annat parti som är så granskat i media som SD, det är ju knappast en nyhet..

Det är helt ok att demonstrera men tyvärr failar alla dessa vänsteranhängare ut och det blir till våld och polisen anklagas för övervåld och grisar och svin. Det är inte ok...
Ja dessa har jag inget till övers för men däremot alla vanliga människor som du tog upp i din tidigare tråd som liksom jag protesterar mot rasism.

Ja dessa har jag inget till övers för men däremot alla vanliga människor som du tog upp i din tidigare tråd som liksom jag protesterar mot rasism.

Det är väl fritt att demonstrera mot vad man vill, men dessa mot sd urartar alltid och nej det är inte bara AFA som står där utan helt vanliga människor som släpar dit sina små barn och ändå står ock skriker könsord till poliserna och hävdar övervåld!

Jo jag är skitförbannad på alla vänstermänniskor för de tycker det är så rätt och så ok. Klanka ner på polisens jobb och kasta saker.

3.40 in i klippet

Det är INTE ok på något vis!!! Detta är det nya öppna Sverige där man tycker det är ok att göra så här!! Nej det är horribelt!

Det som sker nu är betydligt värre, att vi får en rödgrön skitregering och blir av med den bästa finansminister som finns. Det gör ju att alla som inte vill jobba kan gå vidare hemma trots att de är i arbetsför ålder och utan sjukdom... De som röstar rödgrönt alltså..

Det är så himla viktigt att SDs väljare inte får kallas rasister eller sorteras in i något fack. Vi andra som inte röstar SD ska gärna stå bredvid och ta hänsyn till de 13% som röstade in SD i riksdagen och blir det någon form av kritik så är det antingen synd om SD eller så är minsann alla andra också dumma eller dåliga. Allt dåligt beteende inom SD bortförklaras och ursäktas, skandal på skandal avlöser varandra, men då är det bara media som inte granskar de andra partierna.

Däremot så är det okej att förlöjliga alla som röstat på S eller Mp, kalla dem för extremister och bidragstagare och raljera över utbildningsnivån inom S. Samma människor som gastar om att vi ska respektera de 13% av Sveriges befolkning verkar vara rätt dåliga på att respektera de övriga 87%. Men det är alltså helt i sin ordning så länge ingen kritiserar eller granskar SD. Det känns som en bra grund för demokrati.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka