SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Que? järnrör någon? Hotbrev i tusentals? mordhot på alla antirasister? Ekroth som kallar tjejer för hora på Stureplan ideligen.
Nazister som stormar vallokaler?

Det är vad individer som gör, menar du att man skall se vad alla sossar eller vänsterpartister gör?

Fortfarande så står inte partiet för något rasistiskt och det är lite besvärligt för er så ni måste byta ut ord i texter för att det skall passa er.

Samma sak kan man göra med alla partiers texter..

Jag sitter allvarligt talat och tittar var SD fick låga procent och få mandat i kommun och landsting. Har god lust att flytta bara just därför.

Själv börjar jag totalt tröttna på alla statusar på FB med innehåll om hur härligt det är att bo i en valkrets (på Södermalm, centrala Uppsala eller Haga i Göteborg) där FI är större än SD.

Det är i orter med hög andel röster på SD som engagemang för mångfald verkligen behövs. Inte där "alla gillar olika" fastän befolkningen är mer än homogen.

Nu ska jag skrapa ihop mig efter besvikelsen på valresultatet och fundera på hur jag bäst bidrar till ökad tolerans. Det är fyra år till nästa val.

Jag sitter allvarligt talat och tittar var SD fick låga procent och få mandat i kommun och landsting. Har god lust att flytta bara just därför.

Själv börjar jag totalt tröttna på alla statusar på FB med innehåll om hur härligt det är att bo i en valkrets (på Södermalm, centrala Uppsala eller Haga i Göteborg) där FI är större än SD.

Det är i orter med hög andel röster på SD som engagemang för mångfald verkligen behövs. Inte där "alla gillar olika" fastän befolkningen är mer än homogen.

Nu ska jag skrapa ihop mig efter besvikelsen på valresultatet och fundera på hur jag bäst bidrar till ökad tolerans. Det är fyra år till nästa val.

Nej för SD-anhängare sitter hemma och skriver hatbrev och rasistisk dynga på nätet istället och därigenom hetsa mot oliktänkare.

Alltså, det är ju flertalet inom
SD som har uppmärksammats när de hindrar andra från att tycka eller tänka annorlunda. Alltså är det knappast ett vänsterpåfund.

Och det är ju ibte heller så att SD inte inte beter sig dumt mot poliser t.ex.

Dessutom undrar jag vad du tycker om SDs vilja att begränsa medierna? Är det rimligt att hota reportrar till tystnad? Censurera? Inte släppa in media på sina valvakor? Det är ju också ett sätt att hindra yttrandefriheten och något som du borde vara minst lika oroad för om du nu tycker att det är så skrämmande på vänstersidan. Eller är det okej bara för att det är SD?

Hur många motdemonstrationer har SD utövat som resulterat i upplopp?

Det finns väl en sådär 100 000 talet personer i alla andra partier som beter sig på samma sätt, men det är ju ok för det är ju inte SD

Hyckleri är det!

Det finns väl en sådär 100 000 talet personer i alla andra partier som beter sig på samma sätt, men det är ju ok för det är ju inte SD

Hyckleri är det!
På vilket sätt är våldsvänsterns uppträdande ett försvar för SDs rasism?

vad gör vänstern som höger inte gör?
våldsamma upplopp? hört talas om kärrtorp`?

jag är inte vänster men det är rent BS att de är farligare.
eller du blir hellre dödad än misshandlad?

Så du menar att detta var SD som stod bakom? Källa på det tack!

Och igen hur många demonstrationer med våldsamt slut har SD medverkat till dvs startat!

Där jag bor fick SD ett bra valresultat och F! ett dåligt. Tycker området präglas av god social sammanhållning, glada människor och trevlig stämning. Jag har sett forskning som tyder på att mångfald leder till ökad psykisk ohälsa även efter man vägt in socioekonomiska faktorer. Så vad tyder på att mitt område verkligen behöver ökad mångfald mer än floskler?

Få en SD röstare att begripa att de röstat på ett rasistiskt parti.
Det skulle göra skillnad.

Ja, och erfarenhet härifrån har lärt mig att det är tveksamt att nå fram till SD-röstarna på nätet (iaf verkar de vuxna vara svåra att diskutera med), så nu får jag leta upp någon i verkligheten (12,7 % i min valkrets så det borde inte vara så svårt).

Tänker också engagera mig ideellt för ökad integration.

du vrider bara ord för att slippa erkänna nåt obekvämt.
Vem är PK nu liksom? tala ur mun, säg att du är rasist.

Vem är rasist? I vart fall inte jag. Det är så lätt för sådana som du att anklaga andra för att vara det när ni inte har det minsta aning om något!

Gör det enkelt för er men inse fakta som finns idag! 12,9% är INTE rasister även om du så gärna vill det för det blir så mkt lättare för dig då..

Du och @rubytoo är urlöjliga nu. Om jag skulle tycka att marknaden ska vara helt fri och inte styras alls av staten, så vore det pinsamt löjligt av mig att envist hävda att jag inte är ekonomiskt liberal i min åsikt. Det blir som att ta på sig en blå klänning och sedan hävda att den är rosa. Helt koko.

Ni behöver inte identifiera er som det (att ni är rasister) men ni måste ju själva fatta att ni har rasistiska åsikter. Annars är ni liksom på en annan planet än alla vi andra. :confused:

Det finns inget i SD program som är rasistiskt, ingen klarar av att visa på det! Förstår inte varför du blandar in mig i detta jag är moderat och kom så alltid att vara det för jag är högutbildad...... Kunde faktiskt inte låta bli men man behöver absolut inte vara rasist eller ha någon som helst rasistiska åsikter för att man inser att invandringspolitiken går åt helsike.. Och röstar på SD! Liksom jag långt ifrån tror att alla som röstade på v är kommunister..

Hyckleri är det!
Säg en annan riksdagsman som kallar folk för "blatte" eller svingar järnrör? En...

En motdemonstration av rasister, den absolut farligaste som skett i år.

Ditt tramsande om att ni inte är rasister går liksom på skam när ni kallar folk för blatte på stan. Eller när er partiledare råkar säga fel istället för annan hudfärg i tv. Ni är rasister.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka