SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där jag bor fick SD ett bra valresultat och F! ett dåligt. Tycker området präglas av god social sammanhållning, glada människor och trevlig stämning. Jag har sett forskning som tyder på att mångfald leder till ökad psykisk ohälsa även efter man vägt in socioekonomiska faktorer. Så vad tyder på att mitt område verkligen behöver ökad mångfald mer än floskler?

Om så var fallet skulle inte sthlm blomstra som det gör.
Sist jag kollade så blomstrade inte exakt Sjöbo. Snarare tvärtom.

Då så kan vi ta ett annat exempel.
Soran Ismail har vuxit upp i samma By som mina barn har har vuxit upp i.
Han tillhör mitt och mina barns Sverige och hembyggd.
Toppar inom SD har jagat honom med järnrör för att han är "blatte".
Om inte det är både elakt, farligt och rasistiskt i din värld så vet jag inte vad som är det.

Vad individuella personer gör kan knappast alla som röstar på SD skyllas för, då skulle man kunna säga att alla FP är pedofiler.

Det går liksom inte.

Det står inte i partiprogrammet att man skall vara ute med järnrör...

Där jag bor fick SD ett bra valresultat och F! ett dåligt. Tycker området präglas av god social sammanhållning, glada människor och trevlig stämning. Jag har sett forskning som tyder på att mångfald leder till ökad psykisk ohälsa även efter man vägt in socioekonomiska faktorer. Så vad tyder på att mitt område verkligen behöver ökad mångfald mer än floskler?

Det finns inget i SD program som är rasistiskt, ingen klarar av att visa på det! Förstår inte varför du blandar in mig i detta jag är moderat och kom så alltid att vara det för jag är högutbildad...... Kunde faktiskt inte låta bli men man behöver absolut inte vara rasist eller ha någon som helst rasistiska åsikter för att man inser att invandringspolitiken går åt helsike.. Och röstar på SD! Liksom jag långt ifrån tror att alla som röstade på v är kommunister..

Nåja, rasist behöver man kanske inte vara, men åtminstone främlingsfientlig, och för en kraftigt minskad invandring, och minskade möjligheter för invandrare i Sverige. Tycker den här filmen faktiskt sammanfattar partiprogrammet rätt bra:

Strängt taget behöver man ju egentligen inte hålla med om det heller, man kan ju också vara fullkomligt okunnig om vad SD har för politik, och rösta på partiet för att man gillar blåsippor, även om man kanske hoppas att de flesta väljare har mer på fötterna än så när de röstar, och att det parti de röstar på också speglar deras åsikter.

nej man kan inte beskylla alla för det en enskild gör. Det är där det skiter sig för SD. Hela deras politik bygger på att alla muslimer är terrorister.

Skillnaden mellan SD och de andra partierna är att DET INTE ÄR RIKSDAGSMÄNNEN i de andra partierna som svingar järnrör, råkar säga fel hudfärg, sjunger mörda Palme på en finlandskryss, startar en sajt som heter avpixlat osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv

Är du inte läskunnig? hur kan man missa hur SDs absoluta topp håller på?

Jag tror inte att alla är rasister men en hel del. Däremot vet jag att de flesta är män. Jag tror även att de flesta i SD surar för att deras bidrag sänks och att en ökad bidragspolitik sänker SD.

- Av 105 kommuner, där Sverigedemokraterna fick mandat första gången valet 2010, så har partiet inte lagt en enda motion i 53 av dem. I ytterligare 28 kommuner där partiet har haft mandat sedan 2006 har partiet inte heller lagt någon motion.

- Rapporten visar även att en stor del av alla de motioner som läggs är seriemotioner. Det innebär att de är mer eller mindre identiska motioner som läggs i flera kommuner. Sverigedemokraterna lägger också många förslag som även andra partier har lagt.
- Motioner som rör Sverigedemokraternas huvudfråga, invandringen, är förvånansvärt få.

Vad individuella personer gör kan knappast alla som röstar på SD skyllas för, då skulle man kunna säga att alla FP är pedofiler.

Det går liksom inte.

Absolut inte, men förhoppningsvis finns det ju någon korrelation mellan a) ett partis åsikter och b) de åsikter som partiets valda företrädare ger uttryck för. Annars har ju partiet helt andra problem, skulle jag säga.

Ett stort problem med riksdagsledamöter som är spelmissbrukare, hotar folk med järnrör, och annat olämpligt, är väl att det i mångas ögon påverkar deras personliga lämplighet för politiska uppdrag i riksdagen och annorstädes. Om en organisation dessutom visar sig ha valt väldigt många sådana kandidater, så blir åtminstone jag tveksam till organisationens omdöme och urvalsprocess, och vad den tycker är ok och lämpligt för att ha förtroendeposter och makt. Ungefär som att man kanske skulle bli lite tveksam till att flyga med ett flygbolag som upprepade gånger haft fulla piloter.

Senast ändrad:

Nu är ju mångfald inte den enda kausala faktorn i hur välmående ett område är som du säkert förstår (även om ditt inlägg tyder på motsatsen). Det råder inte direkt brist på "icke-blomstrande" områden med mycket mångfald eller på blomstrande områden utan mycket mångfald men det är ju väldigt fördummande för debatten att bara lista massa områden.

Absolut inte, men förhoppningsvis finns det ju någon korrelation mellan a) ett partis åsikter och b) de åsikter som partiets valda företrädare ger uttryck för. Annars har ju partiet helt andra problem, skulle jag säga.

Ett stort problem med riksdagsledamöter som är spelmissbrukare, hotar folk med järnrör, och annat olämpligt, är väl att det i mångas ögon påverkar deras personliga lämplighet för politiska uppdrag i riksdagen och annorstädes. Om en organisation dessutom visar sig ha valt väldigt många sådana kandidater, så blir åtminstone jag tveksam till organisationens omdöme och urvalsprocess, och vad den tycker är ok och lämpligt för att ha förtroendeposter och makt. Ungefär som att man kanske skulle bli lite tveksam till att flyga med ett flygbolag som upprepade gånger haft fulla piloter.

Typ snarare, det är svårt att flyga om det inte finns en pilot.
Vilket det inte gör för SD.

Så vad menade du med ditt inlägg Blue?
Du hävdar att du sett en rapport om att mångkultur inte är bra?

Lustigt nog har jag sett mågna rapporter om exakt den motsatta saken. Forskningen är tydlig i att homogena grupper är ineffektiva, därav är det viktigt att blanda ålder, kön och ursprung.

Det finns ingenting du kan säga för att övertala mig och de jag växte upp med om att vi skulle vara olyckliga för att vi levde i mångfald. Jämför jag med alla sura, bittra skåningar som aldrig mött en invandrare eller varit utanför Sjöbos gränser så är det enkelt att se, du har fel.

Det går liksom inte.

Men det står att man inte skall blanda in personer med olika kulturell o genetisk bakgrund i det svenska samhället!

en sak jag inte fattar. Varför röstar de som inte ens har invandring i sina kommuner på SD? Vi som har invandring och är glada för det, varför kan vi inte få ha det?

Nej det är helt vanliga som är ute om motdemonstrerar, liksom de som visar finger i tv och hytter med näven, är det svårt att se det?
Men det är väl fritt att motdemonstrera så länge man håller sig till lagen!
Jag som moderat skulle också kunnat göra det om det varit läge.Vem vill inte demonstrera mot rasism?

Nej det är helt vanliga som är ute om motdemonstrerar, liksom de som visar finger i tv och hytter med näven, är det svårt att se det?
Ja det är det. Det är dessutom väldigt konstigt att samma personer, även högerextrema, plötsligt dyker upp i ett AFA-tåg, viglar upp mot sina höger-kompisar och sen sticker därifrån. Eller att dessa människor dyker upp som fotbollshuliganer plötsligt. AFA är ingen anonym organisation, det är en välfungerande org, som är mycket kompetenta och strategiska. Det skulle du också märka om du hade haft med de att göra i ditt jobb. Detta är inga vanliga vänstermänniskor, eller för den delen vanliga högermänniskor. Det är som att säga att extremhögern representeras av Moderaterna.

Men om vi nu säger att SD inte är rasister utan främlingsfientliga - skulle det göra saken bättre? Blir det nån skillnad? Om jag blir illa behandlad pga av min hudfärg, för att jag är skåning eller för att jag är kvinna kan ges olika namn, men illa behandlad blir jag i vilket fall som.

@Pontevecchio

Det blir svårt att reda upp alla dina missförstånd men jag gör väl ett försök.

Du hävdar att du sett en rapport om att mångkultur inte är bra?
Det finns forskning som tyder på att mångfald sänker social tillit och ökar psykisk ohälsa osv ja.

Lustigt nog har jag sett mågna rapporter om exakt den motsatta saken.
Vilka då om jag får fråga? Jag har sett någon som teoretiserar kring att kulturell mångfald skulle kunna öka effektiviteten t.ex på en arbetsplats. Jag syftar på samhällsnivå och där kan man tydligt se att den sociala tilliten m.m minskar tillsammans med mångfalden, även efter man väger in socioekonomiska faktorer.

Det finns ingenting du kan säga för att övertala mig och de jag växte upp med om att vi skulle vara olyckliga för att vi levde i mångfald.
Nej jag har inga ambitioner att göra det heller. Varför skulle jag?

du har fel
Du har ju inte förstått vad jag menar än så, svårt för dig att säga om jag har fel ännu.

Då så kan vi ta ett annat exempel.
Soran Ismail har vuxit upp i samma By som mina barn har har vuxit upp i.
Han tillhör mitt och mina barns Sverige och hembyggd.
Toppar inom SD har jagat honom med järnrör för att han är "blatte".
Om inte det är både elakt, farligt och rasistiskt i din värld så vet jag inte vad som är det.

Det går liksom inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka