SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den svenska flaggan har ett gyllene kors mot blå himmel.

Med tanke på vissa personers motstånd/farhågor mot "religiös indoktrinering", anser ni att den svenska flaggans utformning bör ändras?

Sjöberga, du skakade på huvudet -i höstas- åt min prognos att Sverige under de kommande fyra-fem åren står inför utmaningen att ta emot ca en halv miljon till sjuhundratusen asylsökande. (Anhöriginvandring medräknad)
Du påstod att jag var helt fel på det och viftade bort dessa siffror som enligt dig var helt tagna ur luften.

Nu går man ifrån Sveriges Riksdag ut med att min -och andras- prognos var helt korrekt.
400 000 asylsökande förväntas söka sig till Sverige de kommande fem åren (den prognosen kan nog skrivas upp) och flera hundra tusen anhöriginvandrare på det.

Jag vill ju inte, vilket jag står tydligt för.

Då kan väl du också erkänna att det är viljan som saknas.
Men här finns ju en vilja att förändra skolan och den viljan sätter man nu ju lag på. Observera att detta INTE är ett SD förslag. Kan vi då säga att Alliansen som lägger detta förslag är rasistiska om skolan får dela upp i vi o dom när det gäller skolavslutning o andra högtider som vi har firat här I Sverige under 1000-tals år

Visst ska lagen följas, men säger inte lagen att skolan ska ta hänsyn till om ngn kränks.
Sedan förstår jag inte hur någon kränks av att en person med en annan konfusion uttalar en välsignelse.
Det är ju bara att inte ta till sig den. Och väljer man att flytta till ett annat land, så får man ju acceptera seder o bruk i det landet även om dessa skulle avvika från dem man är van vid
Ja så måste man göra. Det får ju vi göra när vi flyttar utomlands

Med tanke på vissa personers motstånd/farhågor mot "religiös indoktrinering", anser ni att den svenska flaggans utformning bör ändras?

Sjöberga, du skakade på huvudet -i höstas- åt min prognos att Sverige under de kommande fyra-fem åren står inför utmaningen att ta emot ca en halv miljon till sjuhundratusen asylsökande. (Anhöriginvandring medräknad)
Du påstod att jag var helt fel på det och viftade bort dessa siffror som enligt dig var helt tagna ur luften.

Nu går man ifrån Sveriges Riksdag ut med att min -och andras- prognos var helt korrekt.
400 000 asylsökande förväntas söka sig till Sverige de kommande fem åren (den prognosen kan nog skrivas upp) och flera hundra tusen anhöriginvandrare på det.
Men det där har vi ju vetat om hur länge som helst bara det att vissa har ju kört huvudet ner i sanden o dom som har haft tillgång till helstängt har ju satt på sig det

Men snälla du, något huvudskakande har inte förekommit. Vi styr inte asylbehoven. Och jag vill öka kapaciteten. Citera gärna, tack, något inlägg där jag framfört att det är orimligt att vi har en mottagning på 100.000 per år. Istället har jag hela tiden hävdat att det är en ganska blygsam tillväxt på runt 1%.

Sedan beror utfallet dels på behoven, dvs krigen, och dels på hur andra länder tar ansvar. Om dessa vet vi väldigt lite de kommande åren. Det vi vet är att när andra inte tar sitt ansvar, måste vi öka vårt ansvarstagand.

Ni väljer att hela tiden hitta på en massa saker jag ska ha framförT.

Men snälla du, något huvudskakande har inte förekommit. Vi styr inte asylbehoven. Och jag vill öka kapaciteten. Citera gärna, tack, något inlägg där jag framfört att det är orimligt att vi har en mottagning på 100.000 per år. Istället har jag hela tiden hävdat att det är en ganska blygsam tillväxt på runt 1%.

Sedan beror utfallet dels på behoven, dvs krigen, och dels på hur andra länder tar ansvar. Om dessa vet vi väldigt lite de kommande åren. Det vi vet är att när andra inte tar sitt ansvar, måste vi öka vårt ansvarstagand.

Nej vi styr inte asylbehoven. Men vi kan agera så att våra tillgångar begränsas till den volym asylinkommande vi väljer.
Vi som stat måsta ta oss rätten att själva avgöra i vilken ekonomisk omfattning vi är beredda att hjälpa.

Att hycklande säga att ska Sverige tar emot, samtidigt som Sverige är med och sätter upp taggtråden runt Festung Europa är egentligen patetiskt.

Vad vi har att ta ställning till är om vi ska bära en ohemult stor del av EU kostnader för asylhanteringen eller inte.
Jag anser att vi ska bära, per capita en genomsnittlig kostnad jämförbar med EU-genomsnitt.

Självklart ska en sekulär stat ha en skola utan konfessionella inslag. Punkt.

Det är inte samma sak som att undvika att besöka kyrkor eller moskéer om nu någon fått det om bakfoten.

Men vi kan ändra våra regler så att det blir ointressant att komma hit. Tex det som regeringen nu lägger fram att man vill ta bort vårdnadsbidraget. Då skulle dom inte få nått bidrag den vägen iaf när dom kommer hit. Fp kommer att rösta på detta vilket Björklund sa i gårdagens Aktuellt eftersom han sa att dom inte ska komma hit o leva på bidrag utan söka sig ett jobb istället. Så det börjar hända lite nu o SD sitter säkert o bara myser medans dom andra får lägga fram dom obekväma förslagen om dom nu ska försöka ta tillbaka roster från SD

Men vi kan ändra våra regler så att det blir ointressant att komma hit. Tex det som regeringen nu lägger fram att man vill ta bort vårdnadsbidraget. Då skulle dom inte få nått bidrag den vägen iaf när dom kommer hit. Fp kommer att rösta på detta vilket Björklund sa i gårdagens Aktuellt eftersom han sa att dom inte ska komma hit o leva på bidrag utan söka sig ett jobb istället. Så det börjar hända lite nu o SD sitter säkert o bara myser medans dom andra får lägga fram dom obekväma förslagen om dom nu ska försöka ta tillbaka roster från SD

Vårdnadsbidraget har många nackdelar och borde aldrig ha funnits. Men det lustiga är att SD är för ett höjt vårdnadsbidrag - vilket passar in i deras anti-jämställdhetsprofil som de driver ganska hårt.

Vårdnadsbidraget har många nackdelar och borde aldrig ha funnits. Men det lustiga är att SD är för ett höjt vårdnadsbidrag - vilket passar in i deras anti-jämställdhetsprofil som de driver ganska hårt.
Men nu är det dom andra partierna som står för rasismen. SD hamnar ju inte i dålig dager nu när regeringen vill ta bort vårdnadsbidraget tillsammans med Fp vilket blir följden att dom som kommer hit inte får det bidraget iaf. Då får dom fylla på sina kassa genom att jobba istället

Nej vi kan inte välja volym
Visst kan man det. Jag kan inte bestämma hur mycket vilt som ska besöka foderemisserna, men ingenting hindrar mig från att bestämma mängden foder jag kör dit.
Alltså vi kan och får inte sätta reglerna för de asylsökande, men vi får självklart sänka standarden så att de resurser vi avsatt, ska räcka åt alla som kommer. Att anpassa resurserna efter behovet innebär ju en utförslöpa som kommer att dra iväg okontrollerat, vilket de flesta verkar inse idag.
Sedan reglerar det hela sig självt, när den Svenska standarden understiger de andra ländernas så går asylströmmen dit i stället. Och som genom ett trollslag så räcker de avsatta medlen till att höja standarden ingen. Ett självreglerande system så att säga ;)

t
Visst kan man det. Jag kan inte bestämma hur mycket vilt som ska besöka foderemisserna, men ingenting hindrar mig från att bestämma mängden foder jag kör dit.
Alltså vi kan och får inte sätta reglerna för de asylsökande, men vi får självklart sänka standarden så att de resurser vi avsatt, ska räcka åt alla som kommer. Att anpassa resurserna efter behovet innebär ju en utförslöpa som kommer att dra iväg okontrollerat, vilket de flesta verkar inse idag.
Sedan reglerar det hela sig självt, när den Svenska standarden understiger de andra ländernas så går asylströmmen dit i stället. Och som genom ett trollslag så räcker de avsatta medlen till att höja standarden ingen. Ett självreglerande system så att säga ;)
Då var det M:s tur. Där vill man strama upp regler för anhöriginvandring. Så nu är det sprickor i alla Allianspartier ang invandringspolitiken. Det har kan bli riktigt kul :bump:. Men dom som kritiserar fattar inte dom att det gäller att rädda kvar väljarna så att inte fler flyr till SD. Ska SD forsätta öka 0,5% varje månad så kommer det bara att vara 3 partier till Riksdagen nästa mandatperiod, S,M och SD. Resten åker ju ut

Nu borde t o m @sjöberga börja begripa att kassan inte är oändlig. När makthavarna äntligen är ärliga med hur det står till... eller?

Nej jag tror faktiskt inte det.... V eller MP? De som inte kan se skogen för alla träden.
Det kommer att behövas MER åtstramningar.

Nu borde t o m @sjöberga börja begripa att kassan inte är oändlig. När makthavarna äntligen är ärliga med hur det står till... eller?

Nej jag tror faktiskt inte det.... V eller MP? De som inte kan se skogen för alla träden.
Det kommer att behövas MER åtstramningar.

Oändlig kassa har ingen påstått existerar. Ni far med era osanningar.

Befolkningstillväxt, i den blygsamma omfattning som sker i Sverige idag, är en nyckelfaktor för vår framtida välfärd.

Med befolkningen, växer både efterfrågan, produktion och konsumtion vilket ger sköna pengar till välfärden. Mer jobb, fler företag, fler idéer, mer export, mer import.

Det kommer att behövas smart politik framöver för att skapa förutsättningar för fler jobb. Regeringen har dåligt med förslag. Alliansen verkar upptagna med att servera SDväljare med konservativa och bakåtsträvande pissförslag. Vi behöver verkstad med en modern politik.

Oändlig kassa har ingen påstått existerar. Ni far med era osanningar.

Befolkningstillväxt, i den blygsamma omfattning som sker i Sverige idag, är en nyckelfaktor för vår framtida välfärd.

Med befolkningen, växer både efterfrågan, produktion och konsumtion vilket ger sköna pengar till välfärden. Mer jobb, fler företag, fler idéer, mer export, mer import.

Det kommer att behövas smart politik framöver för att skapa förutsättningar för fler jobb. Regeringen har dåligt med förslag. Alliansen verkar upptagna med att servera SDväljare med konservativa och bakåtsträvande pissförslag. Vi behöver verkstad med en modern politik.
Stora mängder människor är ingen garanti för att det ska generera stora mängder resurser, det har vi dryftat tidigare.
Från ingenting kommer ingenting, alltså måste resurser tas fram för att skapa någonting. Har vi inte dessa resurser över så måste staten antingen prioritera eller öka skatteuttaget för att få in dessa resurser, jag har för mig att det kom fram då vi dryftade detta sist. men vad som inte kom fram var, hur du skulle prioritera?

Ja, men det säger fortfarande ingenting om hur levnadsstandarden för befolkningen inom landet utvecklas. Det är därför man använder sig av per capita mått istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar