SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu borde t o m @sjöberga börja begripa att kassan inte är oändlig. När makthavarna äntligen är ärliga med hur det står till... eller?
Dom har ju fönekat och gömt sig men nu går det inte längre att göra så. Därför börjar man nu att tvingas ta i tu med problemen innan det går åt h-e. Då börjar man med ny skollag och att ta bort vårdnadsbidraget. Och som Björklund sa igårdagens Akruellt och för att citera Arne Hegerfors, DET KOMMER MERA...

Med befolkningen, växer både efterfrågan, produktion och konsumtion vilket ger sköna pengar till välfärden. Mer jobb, fler företag, fler idéer, mer export, mer import.

Det kommer att behövas smart politik framöver för att skapa förutsättningar för fler jobb. Regeringen har dåligt med förslag. Alliansen verkar upptagna med att servera SDväljare med konservativa och bakåtsträvande pissförslag. Vi behöver verkstad med en modern politik.
Det är väl ingen efterfrågan på produktion o konsumtion. Det är ju därför i har det ränteläge som vi har ju. Och för att ta ETT enda exempel så tar vi landets sjukhus. Dom måste spara o spara. Där finns ju inga pengar att anställa folk. Å så har du ju själv varit med o röstat fram regeringen så varsågod o svälj nu när man försöker omfördela pengarna till "oss själva"

Det är väl ingen efterfrågan på produktion o konsumtion. Det är ju därför i har det ränteläge som vi har ju. Och för att ta ETT enda exempel så tar vi landets sjukhus. Dom måste spara o spara. Där finns ju inga pengar att anställa folk. Å så har du ju själv varit med o röstat fram regeringen så varsågod o svälj nu när man försöker omfördela pengarna till "oss själva"

Jag har inte röstat fram regeringen.

Jag röstade på M, men trots vad du påstår, att jag röstade på regeringen så ser jag inga representanter för Sveriges näst största parti i regeringen. Har de räknat fel eller är du totalt ute och cyklar?

Jag har röstat M i alla år men Fredrik R. fick mig att ändra mig. Talet om öppna era hjärtan fick mig att inse att M inte, som förr, tänkte föra en mer restriktiv invandringspolitik. Detta trots att det inom partiet finns en majoritet för det så tänkte man ignorera det. Öppna gränser är en förgången tid, nu måste landet ta i tu med sina egna problem, sjukvård, äldrevård, pensioner o.s.v och inte vräka miljarder på något som är ett svart hål. Ju mer man häller ner desto mindre blir det kvar för oss andra i välfärd.

Jag har röstat M i alla år men Fredrik R. fick mig att ändra mig. Talet om öppna era hjärtan fick mig att inse att M inte, som förr, tänkte föra en mer restriktiv invandringspolitik. Detta trots att det inom partiet finns en majoritet för det så tänkte man ignorera det. Öppna gränser är en förgången tid, nu måste landet ta i tu med sina egna problem, sjukvård, äldrevård, pensioner o.s.v och inte vräka miljarder på något som är ett svart hål. Ju mer man häller ner desto mindre blir det kvar för oss andra i välfärd.
Jag var heller inte förtjust i detta, men alternativet var värre så jag röstade på M

Jag hade heller ingen lust att öppna min plånbok på vid gavel. Jag vill roa mig själv nu den tid jag har kvar

Sedan måste man ju också fundera lite över vad för människor som kommer hit.
Islam är ju en fredlig religion sägs det. Det ställer väldigt höga krav på imamerna som uttolkare av den tron.
Vill man så är det väldigt enkelt att motivera jihadister.

Sedan måste man ju också fundera lite över vad för människor som kommer hit.
Islam är ju en fredlig religion sägs det. Det ställer väldigt höga krav på imamerna som uttolkare av den tron.
Vill man så är det väldigt enkelt att motivera jihadister.

Har du läst Bibeln någon gång?

Har du läst Bibeln någon gång?

Jodå. I kyrkan uppehåller man inte sig vid Gamla Testamentet. Kan du hitta något liknande i Nya Testamentet efter det att Jesus uppenbarade sig på jorden så vill jag gärna se referenserna.
Koranen inehåller inget före och efter. Och därför är det, precis som jag sa fast du inte brydde dig om att kommentera, viktigt att uttolkaren av Koranen inte upprepar detta. Men du kanske inte håller med?

Jodå. I kyrkan uppehåller man inte sig vid Gamla Testamentet. Kan du hitta något liknande i Nya Testamentet efter det att Jesus uppenbarade sig på jorden så vill jag gärna se referenserna.
Koranen inehåller inget före och efter.
Gamla testamentet är ju den del som har mest gemensamt med både den Muslimska och den Judiska boken alltså ska man väl jämföra dessa. Sedan så har väl en hel del av de etiska o moraliska reglerna vi har kommer ju från gamla testamentet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar