SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja ett förslag har du redan fått i tråden kanske inte ta in så många, så de inte har något arbete och inget att göra.
Vad hjälper dt att det blir bättre i nästa generation när det hela tiden fylls på mer och mer?

Du som man kanske inte tycker det är nån skillnad på en ensam våldtäktsman och en grupp på 8 som samverkar , men det tycker jag.

Så du menar att kollektivt bestraffa är rätt väg att gå? Att bestraffa 99.78% helt oskyldiga människor för att 2 promille kommer att begå våldtäkter? Jag menar att det är helt uppåt väggarna.

Det är väl superbt att vi lyckas såväl med integrationen i det avseendet att en stor del av överrepresentationen i våldtäktsbrott är borta i generation 2. Vi borde fundera mer på hur vi kan snabba på den processen för första generationen. Det betyder ju att massor av kvinnor besparas tragedin i att bli våldtagna.

Pratar vi överrepresentation så är män extremt överrepresenterade när det gäller våldtäktsbrott. Även om det bara är mindre än en promille som nånsin begår en våldtäkt. Hur tänkte du kollektivt bestraffa hela gruppen män med din skeva logik, med 99.9% oskyldiga?

Har man inte medborgarskap så ska man avtjäna sitt straff i Sverige eller om det blir i Findland, därefter utvisas man eftersom dom inget tillför landet. Sånna har man ingen nytta av bara problem

Gärningsmännen ska givetvis dömas efter sedvanlig rättslig prövning och omfattas av utvisning om straffet blir på det sättet.

Mot var och en?, ja det vet man ju hur det blir, hoppas kvinnan inte var så rädd att hon nu efter kan identifiera vilka som var där, vilka som hade den inne , hur länge och hur hårt. Och på det måste hon vara trovärdig.
Dom hittar säkert DNA bevis så då är dom rökta

Som en fransman uttryckte sig igår i TV; är man bara tillräckligt beläst röstar man inte på Front National.

För övrigt rekommenderar jag starkt serien Fosterland, oavsett vilken åsikt man har i ämnet. Programmet förmedlar en bild av nationalismen i Europa, från Sverige, via Ungern och Frankrike till Grekland.

Jag lärde mig nåt nytt; att nationalister i Europa dyrkar Putin och ser Ryssland som en stark förebild och framtida samarbetspartner istället för EU. Jag trodde det var en ganska liten företeelse, men den var starkt uttalad.

http://www.svt.se/fosterland/fosterland-ny-serie-i-nationalismens-spar-i-europa

Fast det är ju liksom inte bättre. Bättre vore om de inte begår brotten. En våldtagen afrikansk kvinna lider inte mindre än en våldtagen svensk kvinna.
Vad dom gör utanför vårat land är inte vårt ansvar. Det får dom allt ta ansvar för själva eller så får nån annan ta hand om dom

Fast det är ju liksom inte bättre. Bättre vore om de inte begår brotten. En våldtagen afrikansk kvinna lider inte mindre än en våldtagen svensk kvinna.
Det har du rätt i, men det belastar inte den svenska ekonomin med vare sig kostnader för bostad, uppehället, rättskostnader, fängelsekostnader, vårdkostnader så för mig är valet tämligen enkelt, en enkelbiljett ut!!

Jag lärde mig nåt nytt; att nationalister i Europa dyrkar Putin och ser Ryssland som en stark förebild och framtida samarbetspartner istället för EU. Jag trodde det var en ganska liten företeelse, men den var starkt uttalad.
Ja som du märker så tror du ganska fel och det ofta vilket jag har påpekat många gånger för dig. Du tror du är insatt men det är du inte

Vad dom gör utanför vårat land är inte vårt ansvar. Det får dom allt ta ansvar för själva eller så får nån annan ta hand om dom

Så enkelt får man inte göra det för sig. Alla människor på vår jord har ansvar för det lidande som skapas och göra något åt det om man kan.

Ja som du märker så tror du ganska fel och det ofta vilket jag har påpekat många gånger för dig. Du tror du är insatt men det är du inte

Jag är väldigt insatt i de frågor vi debatterar här. Och trots en stor kunskap dyker det ibland upp detaljer där man får chansen till ny kunskap. Det verkar inte kunna drabba dig som redan bestämt vad som är rätt.

Det har du rätt i, men det belastar inte den svenska ekonomin med vare sig kostnader för bostad, uppehället, rättskostnader, fängelsekostnader, vårdkostnader så för mig är valet tämligen enkelt, en enkelbiljett ut!!
Och så hoppas vi att Findlänska myndigheter vill ta hand om detta och att svenska myndigheter gladeligen släpper detta så sparar vi en massa resurser som vi kan lägga på annat

Just den där kommentaren är så rolig, om man bara lärde känna fler invandrare så skulle man inte ha nåt emot dem, och då inte rösta på SD... Jag röstar inte på SD för att jag känner för få invandrare, jag röstar på dem för att de är de enda som tar upp frågan om "hur många som ska släppas in". För nej vi har inte de ekonomiska resurserna att bara "ta emot" .
Det har INGENTING med de befintliga invandrarna att göra. De som redan är här, de som redan blivit svenska medborgare osv... Och tro mej ... Där jag jobbar (företaget) är säkerligen 90% av utländsk härkomst.
Min högstadieskola (Flemingsbergsskolan i Flemingsberg, Huddinge, södra Stockholm) var det minst 75% med utländsk härkomst. Osv...

Så enkelt får man inte göra det för sig. Alla människor på vår jord har ansvar för det lidande som skapas och göra något åt det om man kan.
Det är precis så våran lag sager. Vad dom gör utomlands rår inte våran lag på. Vad skulle du själv säga om Putin börja lägga sig i våra lagar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar