SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
:laugh::devil::devil:

Inte för det hör till tråden men det skulle de där på buke som startade en tråd här på buke om att de ville ha bort vederbörande från buke läsa- ja som jag skrev då skriver jag nu: Gilla olika gäller bara när kostymen passar dem själva och bara sådär fick inlägget även anknytning till denna tråd.

För övrigt håller jag med dig Axel, tur att han inget kan om dressyr.:rofl::devil:
Nej, det är ngt jag aldrig provat, Att knalla runt med en häst efter vissa givna regler till musik och till på köpet bedömas av domare.
Tacka vet jag då en jycke som kommer när man kallar, gör det den ska i skogen och ligger i knät på mig framför brasan ;)
Däremot går det ju inta att neka till att man måste inse att det krävs en jäkla massa jobb och en bra förmåga att kommunicera med hästen för att det ska fungera

Är du tysk?
Vi nordbor är inte nazister eller antisemitister. Islamisterna visar sitt rätta ansikte. Var så säker.
Har ingen ngn åsikt ang. Vår utrikespolitik?
Det har uttalats väldigt allvarliga personliga åsikter av enstaka ministrar som inte har ngn förankring ens i regeringen.

Jag tänkte på stridspittarna Bush häromdagen när jag mockade.
En sak till deras fördel är att det amerikanska folket har klarat sig från fler attacker.
Även alla som flyger. Rigorös säkerhet, men det är väl bara Trams.
De stoppade upp IS härom dagen med bombräder. Vad gör vi?
Inget som vanligt, utan tror att om vi stoppar huvudet i sanden så finns det inte.
Nu är det snart vår tur. @ Sjöberga tror väl att vi kommer undan om vi tar hit alla o ger
dem fri kost o logi. Vi har inte lärt oss ett smack.

Frågan är bara/ när, var o hur...

Riskerna minskar med mindre nationalism, mindre vi och dom, mindre myter och fördomar, mindre protektionism och mer samarbete, mer migration, mer handel, mer gemensamma projekt.

Varför promotar du alla dessa riskhöjande moment, om det var de här riskerna som oroade dig på riktigt?

Det är bara det att historien inte går att tillämpa alla gånger.
Det här är ngt nytt for oss moderna människor

När flera så olika kulturer sätts ihop är det inget konstigt att det blir konflikter. Vi har ingen erfarenhet av krig o definitivt inte av inbördeskrig o kan därmed inte sätta ossin i det o blundar för det som sker.
Vår politik fungerar inte..i den proportionen o man ser bara det gamla potentiella hotet. Ryssarna. Inte ett nytt hot från annat håll.

Jag kan ha fel o jag hoppas verkligen det, men man får inte vara så nonchalant o vägra se stora brister o dess konsekvenser.

Konflikter, terrorism och fundamentalism är sannolikt inget nytt. Tvärtom skulle jag vilja säga.

Ditt svar pekade, på typiskt SD-maner, ut en specifik grupp, för att peka ut dem som extra dåliga individer. Något sådant gjordes inte i ledaren.

Karin Pettersson framställde invandrare från Syrien, Irak, Iran, och Somalia som en stor fördel ur ett iskallt ekonomiskt perspektiv. Jag tog det mest uppenbara exemplet för att visa att det inte stämmer. Det är klart att det kan uppfattas som kränkande mot Somalier om man har en viss syn på arbetslösa människor. Men jag ser faktiskt arbetslösa varken som extra dåliga individer, eller som människor som inte vill jobba.

Karin Pettersson framställde invandrare från Syrien, Irak, Iran, och Somalia som en stor fördel ur ett iskallt ekonomiskt perspektiv. Jag tog det mest uppenbara exemplet för att visa att det inte stämmer. Det är klart att det kan uppfattas som kränkande mot Somalier om man har en viss syn på arbetslösa människor. Men jag ser faktiskt arbetslösa varken som extra dåliga individer, eller som människor som inte vill jobba.

Extra ovälkomna att komma till Sverige. Kanske är bättre formulerat.

Frånsett de enskilda attentat och mord som privatpersoner och andra utfört så är väl Mossad inte direkt kända för att lägga fingrarna emellan. en av de mer spektakulära var väl när man apterade en mobiltelefon med en mkt liten sprängladdning, så när "målet" tryckte på svars knappen, lade nallen mot örat och svarade hallå så small det.....

Det händer nog bland alla länders säkerhetstjänster, du har ju Alexander Litvinenko i närtid t.ex.
Men om det ska räknas till terrorattentat eller ej är en fråga som är svår att besvara.
Eichmann hämtades ju av Mossad också från Argentina, togs hem till Israel och dömdes till döden.
Grät jag några tårar över att en massmördare dog? Inte värst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Litvinenko

Ja det var ju som jag sade att det förslaget hade inneburit dödsstöten för staten Israel. Och om man lyssnar till vad Arabligans ledare sade att de skulle göra när de väl krossat motståndet, så är det förståeligt att man tog till alla medel för att stoppa det.

Det började ju direkt 1948 när Israel blev en stat. Samtliga arabländer gick till samlad attack mot den nya staten, tack och lov fick dom pisk på bara stjärten och sen har det ju fortsatt av och till. 6 dagars kriget gjorde att man insåg att förinta Israel inte var så enkelt som man trodde.

Nej, det är ngt jag aldrig provat, Att knalla runt med en häst efter vissa givna regler till musik och till på köpet bedömas av domare.
Tacka vet jag då en jycke som kommer när man kallar, gör det den ska i skogen och ligger i knät på mig framför brasan ;)
Däremot går det ju inta att neka till att man måste inse att det krävs en jäkla massa jobb och en bra förmåga att kommunicera med hästen för att det ska fungera

Båda har faktiskt sin charm lbb. :up:

Det började ju direkt 1948 när Israel blev en stat. Samtliga arabländer gick till samlad attack mot den nya staten, tack och lov fick dom pisk på bara stjärten och sen har det ju fortsatt av och till. 6 dagars kriget gjorde att man insåg att förinta Israel inte var så enkelt som man trodde.
Nej det hela började när Frankrike och Storbritannien lade beslag på de landerier som Turkiet tidigare kontrollerat.
Gränser drogs upp utan hänsyn till var folk bodde. man lovade bort land till höger och vänster och skapade på så viss den krutdurk som exploderade 1947-48

Nej det hela började när Frankrike och Storbritannien lade beslag på de landerier som Turkiet tidigare kontrollerat.
Gränser drogs upp utan hänsyn till var folk bodde. man lovade bort land till höger och vänster och skapade på så viss den krutdurk som exploderade 1947-48

Förvisso dock anser jag att arabstaterna med sitt illa tajmade krig startade konfrontationen med staten Israel.

Nej det började med att de kristna plundrade och skövlade Rom. Alltså Rom som i det romarike som fortfarande fanns kvar, dvs Konstantinopel. Eller så börjde det med Hettiernas undergång, eller det Egyptiska kriget (välj själv motståndare och dynasti) Eller Kain och Abel...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar