SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart handlar det om alla typer av migration, och framförallt migration från kulturellt annorlunda länder.
Sorry skriver en person "Invandrare" så förutsätts det att gälla just invandrare. jag gör inte som du breddar betydelsen av ord.
PS en asylsökande kan bli invandrare när han erhåller ett permanent uppehållstillstånd ;)

Sorry skriver en person "Invandrare" så förutsätts det att gälla just invandrare. jag gör inte som du breddar betydelsen av ord.
PS en asylsökande kan bli invandrare när han erhåller ett permanent uppehållstillstånd ;)

Alltså börjar många gånger invandrare sin resa som asylsökande. Och är därmed avsedda i reportaget.

Politik.Islamiska staten uppges smuggla jihadister till Europa och inte minst Sverige inbäddade i det massiva flöde av hundratusentals asylsökare som söker sig till Europa från tredje världen. Målet är att ta över Europa och Sverige med terror och våld, säger en av dem som smugglar asylsökare till Europa.

Islamiska staten i Sverige
Bakom avslöjandet står den amerikanska nyhetssajten Buzzfeed och nyheten har även tagits upp av den svenska vänsterliberala kvällstidningen Expressen. Enligt Buzzfeed inleddes arbetet med att smuggla jihadister till Europa i slutet av förra året av en 30-årig jihadist som intervjuats vid den turkisk-syriska gränsen.
30-åringen uppger att operationen hittills haft stora framgångar och att man i synnerhet siktar in sig på att smuggla jihadister med båt till Europa eftersom kontrollen av fartyg på Medelhavet är sämra än kontrollen av flygplan. Slutmålet för de muslimska terroristerna är i huvudsak Tyskland och Sverige – tack vare de två ländernas generösa asylregler där kontrollen av invandrarna i princip är obefintlig.
Den 30-årige islamisten håller européerna ansvariga för situationen i Syrien och säger att det snart är dags för dem att slå till mot bland annat Sverige. Den förra svenska regeringen sponsrade Syriska nationella rådet, en rivaliserande islamistisk faktion i Syrien, med 110 miljoner kronor.
– Om någon attackerar mig, då ska jag givetvis slå tillbaka, förklarar han och tillägger att islamisterna "reser som flyktingar".
Vissa av jihadisterna reser för att hälsa på sina familjer medan andra reser till Europa för att vara redo.
Uppgifterna från 30-åringen bekräftas av talesmän för säkerhetstjänsterna i USA som känner till IS strategi att "bädda in" islamister i asylströmmarna till Europa. Minst 4000 muslimer från Europa uppges kriga för Islamiska staten och strategin är just nu att vända strömmen av islamister från Syrien tillbaka till Europa.
Den 30-årige islamisten uppger även att han förhörts av västerländska myndigheter och att han då nekat till att ha något med IS att göra.
– Jag sade nej till dem, säger han.
– Alla säkerhetstjänster över hela världen följer oss och försöker fånga oss. Men om någon frågar mig om jag skickar iväg krigare säger jag nej, jag skickar bara iväg flyktingar och hjälper dem att få ett bättre liv.

Här om hur Migrationsverket sätter kvantitet framför kvalitet- att kontrollera asylsökandes historia http://magasinetneo.se/blogg/migranverket-del-2/

Det här är inte KRIG utan barbari!

Berättigad oro för islamism är ingen fobi.
GP

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2616576-berattigad-oro-for-islamism-ar-ingen-fobi
Du verkar ta videon som ett bevis på Islamimens sätt att hantera människor.
Är då detta ett bevis på hur vi nordeuropeer behandlar människor?

Alltså börjar många gånger invandrare sin resa som asylsökande. Och är därmed avsedda i reportaget.
Hade han avsett asylsökanden så hade han sagt asylsökanden.
Du måste lära dig att läsa en text, tolka den utan att lägga egna värderingar i orden. Hur skulle det funka vid ett kontraktstecknande ;)

Nu har jag kallat ledaren, för både artikel och reportage. Det var en ledare.
Men Borgs åsikter vad det gäller invandrare delar jag till fullo. Vi klarar oss inte utan dem.
Vilket jag även har påpekat ett antal gånger här på forumet.

Problemet är inte de som har rätt att komma, problemet är att det är så många som kommer som måste be att få stanna. Och i den gruppen hittar du även de av dig nyligen upptäckta kostnaderna ;)

Men Borgs åsikter vad det gäller invandrare delar jag till fullo. Vi klarar oss inte utan dem.
Vilket jag även har påpekat ett antal gånger här på forumet.

Problemet är inte de som har rätt att komma, problemet är att det är så många som kommer som måste be att få stanna. Och i den gruppen hittar du även de av dig nyligen upptäckta kostnaderna ;)

Suck, betraktar man en 17årings slutsats 1992 för nyligen, så måste man vara bra dement.

Suck, betraktar man en 17årings slutsats 1992 för nyligen, så måste man vara bra dement.
Demens har ju en bra sida, varje dag är en helt ny upplevelse.

Men du vet jag brukar ju inte uttala mig om andras mentala hälsa. Brukar bara konstatera att som gör det brukar oftast ha slut på argument så..;)

Demens har ju en bra sida, varje dag är en helt ny upplevelse.

Men du vet jag brukar ju inte uttala mig om andras mentala hälsa. Brukar bara konstatera att som gör det brukar oftast ha slut på argument så..;)

För att vara någon som ihärdigt har krävt citat ur SDs partiprogram i tid och otid framstår du som väldigt ovillig att själv citera var någon sagt att det inte finns en kostnad inledningsvis gällande asylsökande?

Enligt NE:
invandrare, immigrant, person som flyttar från ett land till ett annat för att bosätta sig där en längre tid, enligt folkbokföringen i Sverige minst ett år.
http://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/lång/invandrare

Ett ganska vitt begrepp tycker ju jag.
Som asylsökanden så vet du ju inte om du får stanna, alltså är du ingen invandrare. Det blir du först när du får ditt uppehållstillstånd.
Jag är invandrare!
Född och uppvuxen i Sverige, flyttade utomlands, skrev mig i det landet, och betalade in skatt o avgifter där.
Flyttade sedan hem igen, invandrade sas.
Ägde då en fastighet och bott sedan dess där.

Som asylsökanden så vet du ju inte om du får stanna, alltså är du ingen invandrare. Det blir du först när du får ditt uppehållstillstånd.
Jag är invandrare!
Född och uppvuxen i Sverige, flyttade utomlands, skrev mig i det landet, och betalade in skatt o avgifter där.
Flyttade sedan hem igen, invandrade sas.
Ägde då en fastighet och bott sedan dess där.

Syftet med att flytta hit är att stanna.

Och när vi pratar integration så handlar det självklart om de som skall få stanna. Vi satsar ju inte resurser på att integrera de som skall avvisas.

Så självklart använder man ordet invandrare och det gäller då alla, även asylinvandrare, när vi diskuterar politik hur folk skall komma in i samhället, få jobb osv.

Och din släktkrönika är irrelevant just nu.

Syftet med att flytta hit är att stanna.

Och när vi pratar integration så handlar det självklart om de som skall få stanna. Vi satsar ju inte resurser på att integrera de som skall avvisas.

Så självklart använder man ordet invandrare och det gäller då alla, även asylinvandrare, när vi diskuterar politik hur folk skall komma in i samhället, få jobb osv.

Och din släktkrönika är irrelevant just nu.
Vi talar om ca 100 000 asylsökanden som ska processas genom systemet innan ca 50 000 till 60 000 får stanna och bli invandrare.

En släktkrönika handlar om ett flertal generationer, såvitt jag vet har jag inte nämnt ngt annat än mig själv. men du kanske hemfaller åt SB;s liberala ordtolkning du med? ;)

Vi talar om ca 100 000 asylsökanden som ska processas genom systemet innan ca 50 000 till 60 000 får stanna och bli invandrare.

En släktkrönika handlar om ett flertal generationer, såvitt jag vet har jag inte nämnt ngt annat än mig själv. men du kanske hemfaller åt SB;s liberala ordtolkning du med? ;)

Härligt att SD då inte avser asylsökande när de hänvisar till massinvandring, då kan vi väl tro att SD vill öka kapaciteten i den mottagningen, bara invandrarna blir färre?

Du verkar ta videon som ett bevis på Islamimens sätt människor.
Är då detta ett bevis på hur vi nordeuropeer behandlar människor?
Är du tysk?
Vi nordbor är inte nazister eller antisemitister. Islamisterna visar sitt rätta ansikte. Var så säker.
Har ingen ngn åsikt ang. Vår utrikespolitik?
Det har uttalats väldigt allvarliga personliga åsikter av enstaka ministrar som inte har ngn förankring ens i regeringen.

Jag tänkte på stridspittarna Bush häromdagen när jag mockade.
En sak till deras fördel är att det amerikanska folket har klarat sig från fler attacker.
Även alla som flyger. Rigorös säkerhet, men det är väl bara Trams.
De stoppade upp IS härom dagen med bombräder. Vad gör vi?
Inget som vanligt, utan tror att om vi stoppar huvudet i sanden så finns det inte.
Nu är det snart vår tur. @ Sjöberga tror väl att vi kommer undan om vi tar hit alla o ger
dem fri kost o logi. Vi har inte lärt oss ett smack.

Frågan är bara/ när, var o hur...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar