SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja o med det hände det inget. Bara snack! Vad hjälper det?
Tycker du att alla ska cykla o att utom-tullarna ska behandlas som andra klassens medborgaren betala inträde.

Om SD nu är i dimman varför tas det nu äntligen upp i bland de flesta andra partierna?

Frågorna har diskuterats livligt sedan jag blev politiskt intresserad.

Lyssnar gör jag och förstår att allt inte fungerar på det sätt jag känner till. Men blir ändå förbannad när man jämför upplevda brister i svensk sjukvård, med att fly från krig och förtryck. Till exempel.

[/QUOTE]

Var det mina "upplevda " brister du menar?

Jag har jobbat i vården i många år så jag har bara den vägen sett mer och med andra ögon än dig.

Så den man som blir av med sin fru pga av nonchalant sjukvård- han ska tänka vi slipper iaf fly från ett land där ländernas invånare inte kan hålla sams?

Var det mina "upplevda " brister du menar?

Jag har jobbat i vården i många år så jag har bara den vägen sett mer och med andra ögon än dig.

Så den man som blir av med sin fru pga av nonchalant sjukvård- han ska tänka vi slipper iaf fly från ett land där ländernas invånare inte kan hålla sams?[/QUOTE]

Nej, han ska inte blanda ihop eller jämföra det alls. Inte alls konstruktivt.

Nej, så många stollar finns det inte i vårt land, att SD kan bli största parti.

Sjukvård och omsorg har inte direkt med invandring att göra. Personalförsörjningen är helt beroende av den, men det är sekundära frågor. Därför är den kopplingen irrelevant att slå ihop i en och samma mening.

Dålig lönbeutveckling? Jämför du nu med Lettland där alla offentliganställda fick backa sina löner med 25%? Eller vad tänker du på?

Ja sjukvården kan och skall diskuteras men det är galenskap att tro att de brister som trots allt finns beror på invandringen

Jag hade det tveksamma nöjet att vara inlagd på sjukhus i Malmö i höstas. När jag väl kom dit fungerade allt bra. Jag tänkte också på en sak. I stort sett alla undersköterskor och många sjuksköterskor där var kvinnor av invandrarursprung. Hur bra vård skulle jag fått utan dem?

Men rent allmänt tycket jag vi skall satsa på att bli bäst, även när det gäller sjukvård. Om vi redan i kravformuleringen säger att vi bara behöver vara OK så sänker vi ambitionen och kommer att bli medelmåttiga. Men det har ju inte med invandring att göra.

Ja sjukvården kan och skall diskuteras men det är galenskap att tro att de brister som trots allt finns beror på invandringen

Jag hade det tveksamma nöjet att vara inlagd på sjukhus i Malmö i höstas. När jag väl kom dit fungerade allt bra. Jag tänkte också på en sak. I stort sett alla undersköterskor och många sjuksköterskor där var kvinnor av invandrarursprung. Hur bra vård skulle jag fått utan dem?

Men rent allmänt tycket jag vi skall satsa på att bli bäst, även när det gäller sjukvård. Om vi redan i kravformuleringen säger att vi bara behöver vara OK så sänker vi ambitionen och kommer att bli medelmåttiga. Men det har ju inte med invandring att göra.
Nej bristerna beror nog inte enbart på asylinvandringen.

Bristerna har nog djupare liggande orsaker än så.

Men samtidigt går det knappast att blunda inför det faktumet att inflödet av nya brukare som inte bidrar till finansiering via skattsedeln är tungt att bära.

Hägglund kallar till presskonferance. Ska han avgå? Står han inte emot SD längre
Nej bristerna beror nog inte enbart på asylinvandringen.

Bristerna har nog djupare liggande orsaker än så.

Men samtidigt går det knappast att blunda inför det faktumet att inflödet av nya brukare som inte bidrar till finansiering via skattsedeln är tungt att bära.
Nu fick ju Annie svara på frågan i kvällens Rapport om det finns en gräns för hur många som Sverige kan ta emot. Hon svarade att det finns en gräns men ville inte säga var det gick. Så det börjar dra ihop sig allt mer och mer nu...

Nja, har man inga platser så spelar det ju ingen roll om man har pengar och har man inga pengar så spelar det ju ingen roll om man har platser ;)

Och nu när vi har både plats och pengar, så är det ju bra att det kommer fler förslag som gör att vi kan öka kapaciteten! Och minska kostnaderna. Ett pågående intensivt arbete med integrationen, understött av alla utom ett parti i riksdagen.

Och nu när vi har både plats och pengar, så är det ju bra att det kommer fler förslag som gör att vi kan öka kapaciteten! Och minska kostnaderna. Ett pågående intensivt arbete med integrationen, understött av alla utom ett parti i riksdagen.
pengarna får du ju inte utan skattehöjningar eller prioriteringar. så vad vill du prioritera eller vilka skatter vill du höja ;)

pengarna får du ju inte utan skattehöjningar eller prioriteringar. så vad vill du prioritera eller vilka skatter vill du höja ;)

Pengarna finns att tillgå. Sverige har bland EUs starkaste finanser och har inga problem att sälja statsobligationer till bra villkor.

Sedan kommer pengarna tillbaka, med mer därtill. Och på köpet har vi plötsligt personal till vården för vår åldrande befolkning.

Pengarna finns att tillgå. Sverige har bland EUs starkaste finanser och har inga problem att sälja statsobligationer till bra villkor.

Sedan kommer pengarna tillbaka, med mer därtill. Och på köpet har vi plötsligt personal till vården för vår åldrande befolkning.

Den som är satt i skuld är icke fri. Så att låna till invandring är din lösning på problemet?
:D Tillåt mig skratta, högt.
Att låna till infrastruktur är en sak, men invandring? Fullständigt sanslöst.

Ett pågående intensivt arbete med integrationen, understött av alla utom ett parti i riksdagen.

Hur kommer det sig att Danmark är så mycket bättre på att integrera utomeuropeiska invandrare?
2rdl25l.jpg

Men varför har politikerna inte tänkt på det?

lönedumpning i vården är alltså ditt förslag. På en redan dålig lön.
Med fler äldre- mer pengar till personal. Man drar givetvis ner på personalen som är den största Posten.
HUR tänker du? Noll verklighetsförankring.

Hur kommer det sig att Danmark är så mycket bättre på att integrera utomeuropeiska invandrare?
2rdl25l.jpg
Troligen för att man ställer krav o inte bara upplyser om rättigheterna o går på allt. Men vi är ju mkt smartare o humanare än alla övriga. hybris kallas det för eller rent utav korkade.

Troligen för att man ställer krav o inte bara upplyser om rättigheterna o går på allt. Men vi är ju mkt smartare o humanare än alla övriga. hybris kallas det för eller rent utav korkade.

Hårdare krav på invandrare tror inte jag hjälper nämnvärt. Det grundläggande problemet är att invandrares utbud av arbetskraft inte står i paritet med behoven på dagens arbetsmarknad. Två åtgärder kan ge nämnvärda effekter som jag ser det, sänka ingångslönerna eller minska invandringen.

Varför tror du att riskkapitalbolagen drar sig ur sjukvården?
De vill ha vård o omsorg o helst dementa som inte klagar. Där man kan fibbla med bemanningslistor o få en tystad personal.
Flera har sagt till MIG - Det är precis som i mitt hemland!:eek:

Btw har riskkapitalbolagen sett hur stora vinster man kan få av djurägarna.
Fina sjukhus där man vill använda sig av mkt dyr utrustning oavsett.

Hårdare krav på invandrare tror inte jag hjälper nämnvärt. Det grundläggande problemet är att invandrares utbud av arbetskraft inte står i paritet med behoven på dagens arbetsmarknad. Två åtgärder kan ge nämnvärda effekter som jag ser det, sänka ingångslönerna eller minska invandringen.
Du har rätt. Det skulle ha gjorts för25 år sedan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar