SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågan är bara/ när, var o hur...

Jo det är helt uppenbart att det kommer att smälla här och ett stort antal medmänniskor kommer att få sätta livet till också, tyvärr.
Då kommer många yrvaket fundera över hur i all världen det kunde hända just här :confused:. Vi som är så snälla mot alla som kommer hit och Mona Toblerone som har sin arbetsgrupp mot våldsbejakande islamism. Hur kunde vi låta det hända?
Då om inte förr lär samtliga politiker anamma SDs politik. Men SD äger frågan trots utspel från Allianspartierna.
Surt sa räven. ;)

Så kan det gå med islamister i maktens boningar.
"Omar Mustafa är ordförande för en organisation som blivit en plattform för talare med antisemitiska åsikter och som i sina stadgar anser att män och kvinnor ska ha olika lagliga status. Så sent som i söndags valdes han in i partistyrelsen.

Sedan dess har mullret tilltagit inom partiet. Därför blev det ett krismöte i partihögkvarteret på Sveavägen i Stockholm under några kvällstimmar. Efteråt skickade Omar Mustafa ett uttalande till TT:

”Partiledningen menar att man inte kan förena ett partiuppdrag och ett uppdrag i det muslimska civilsamhället.” Han meddelade att det saknade förtroendet tvingar honom att ge upp alla partiuppdrag.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/omar-mustafa-tvingades-bort_8083494.svd

Men det tycker säkert vissa på forumet här är fullständigt normalt. Sharia är ju rätt sexigt eller hur? Lite händer som ramlar av och huvuden som faller offentligt. Underbar framtid.

Ps. Artikeln är borttagen från SvDs sida, man kan fundera på varför? Ds.

Du verkar ta videon som ett bevis på Islamimens sätt att hantera människor.
Är då detta ett bevis på hur vi nordeuropeer behandlar människor?

Hade förövarna Adolf Hitler, Heinrich Himmler eller någon annan av Tredje Rikets höjdare kommit hit idag så hade de blivit emottagna av Mona med öppna armar. Lite fängelsetid och sedan jobb, pengar och bostad. Något att fundera över för de som tror IS är en lek. Deras mål är att utplåna oss alla. Konvertera eller dö.

Så kan det gå med islamister i maktens boningar.
"Omar Mustafa är ordförande för en organisation som blivit en plattform för talare med antisemitiska åsikter och som i sina stadgar anser att män och kvinnor ska ha olika lagliga status. Så sent som i söndags valdes han in i partistyrelsen.

Sedan dess har mullret tilltagit inom partiet. Därför blev det ett krismöte i partihögkvarteret på Sveavägen i Stockholm under några kvällstimmar. Efteråt skickade Omar Mustafa ett uttalande till TT:

”Partiledningen menar att man inte kan förena ett partiuppdrag och ett uppdrag i det muslimska civilsamhället.” Han meddelade att det saknade förtroendet tvingar honom att ge upp alla partiuppdrag.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/omar-mustafa-tvingades-bort_8083494.svd

Men det tycker säkert vissa på forumet här är fullständigt normalt. Sharia är ju rätt sexigt eller hur? Lite händer som ramlar av och huvuden som faller offentligt. Underbar framtid.

Ps. Artikeln är borttagen från SvDs sida, man kan fundera på varför? Ds.
Artikeln finns kvar.
Vilket hemskt svar han gav *Kalla kårar* "-Partiledningen menar att man inte kan förena ett partiuppdrag och ett uppdrag i det muslimska civilsamhället":eek:
Där visade han sitt rätta ansikte.
Precis som jag själv har upplevt när man säger emot.

T o m Veronica Palm baxnade.
Ingen svensk Imam har fördömt morden i Paris

Hade förövarna Adolf Hitler, Heinrich Himmler eller någon annan av Tredje Rikets höjdare kommit hit idag så hade de blivit emottagna av Mona med öppna armar. Lite fängelsetid och sedan jobb, pengar och bostad. Något att fundera över för de som tror IS är en lek. Deras mål är att utplåna oss alla. Konvertera eller dö.
Terroforskaren nämnde att en tysk journalist som var förvånad över att han kommit hem helskinnad efter 10 dagar, sa just att de är väldigt avancerade. mkt mer än vad vi kan föreställa oss. De har alla resurser o rättrogna kommer in från hela världen i kampen som bara har startat.

Jo det är helt uppenbart att det kommer att smälla här och ett stort antal medmänniskor kommer att få sätta livet till också, tyvärr.
Då kommer många yrvaket fundera över hur i all världen det kunde hända just här :confused:. Vi som är så snälla mot alla som kommer hit och Mona Toblerone som har sin arbetsgrupp mot våldsbejakande islamism. Hur kunde vi låta det hända?
Då om inte förr lär samtliga politiker anamma SDs politik. Men SD äger frågan trots utspel från Allianspartierna.
Surt sa räven. ;)
Inte ens amerikanerna kunde föreställa sig 9/11 fast tvillingtornen utsatts för tidigare bombattentat.

Kan terrorister flyga stora airliners:confused:

Alla i HELA Världen var förbluffade. Man trodde inte sina ögon fast man såg det många gånger.
Sen small det i London..Spanien

Tja, fast att det smäller i London är väl en tradition från Guy Fawkes och framåt. Under 1970 och 1980 talet small det ganska friskt när IRA var som värst - bl.a lyckades de ju ta kål på fd viceroy av Indien, Lord Mountbatten, en konservativ minister som också råkade vara en krigshjälte från andra världskriget, Margaret Thatcher nästan, för att inte tala om alla soldater och civila i England och Irland. De baskiska separatisterna var inte heller fredens änglar, för att inte tala om Timothy MacVeigh, David Koresh, Jim Jones och andra trevliga vita kristna. Vi ska kanske också nämna i sammanhanget sydamerikanska kartellerna som styr droghandeln och på ett synnerligen fredligt sätt ser till att ha kvar makten.

Summan av kardemumman är att människor som styrs av extrem religion, politik och krimminalitet har och kommer att döda. De kanske inte vill dö för sin sak, eller jo det vill nog de flesta, men man kan vara säker på att de definitivt kommer att döda. Våld och terrorism är inte förunnat en religion, en kult, en kartell. Inte heller kan det stoppas, glöm inte att Ryssland, som sannerligen inte är de mest demokratiska eller muslimvänliga (deras krig i Tjetenien var snubblande nära etnisk utrensning ala nazism) kunde förekomma tjetjernas terrordåd i Moskva och Beslan.

Nej, jag tror inte att Sverige kan skydda sig genom att genast sluta ta emot samtliga asylsökande, avslå all anhörighetsinvandring och arbetskraftsinvandring och utvisa alla som inte kan bevisa att man finns med i stamboken under minst 10 generationer, och särskilt då judar och samer. Om det inte är Abu Mohammed som spränger sig själv och andra i luften kommer det att vara en Timothy McVeigh, en Breivik eller en John Walker.

Härligt att SD då inte avser asylsökande när de hänvisar till massinvandring, då kan vi väl tro att SD vill öka kapaciteten i den mottagningen, bara invandrarna blir färre?
Nu kan jag ju inte svara för vad SD tycker, däremot kan jag ju bara påpeka att miljarderna som går till migrationsverket inte går till den normala invandringen, utan till asylhanteringen.

Är du tysk?
Vi nordbor är inte nazister eller antisemitister. Islamisterna visar sitt rätta ansikte. Var så säker.
Har ingen ngn åsikt ang. Vår utrikespolitik?
Det har uttalats väldigt allvarliga personliga åsikter av enstaka ministrar som inte har ngn förankring ens i regeringen.

Jag tänkte på stridspittarna Bush häromdagen när jag mockade.
En sak till deras fördel är att det amerikanska folket har klarat sig från fler attacker.
Även alla som flyger. Rigorös säkerhet, men det är väl bara Trams.
De stoppade upp IS härom dagen med bombräder. Vad gör vi?
Inget som vanligt, utan tror att om vi stoppar huvudet i sanden så finns det inte.
Nu är det snart vår tur. @ Sjöberga tror väl att vi kommer undan om vi tar hit alla o ger
dem fri kost o logi. Vi har inte lärt oss ett smack.

Frågan är bara/ när, var o hur...
Nej jag är inte tysk. Jag är realist.
Vad jag kan rekommendera dig (förmodligen förgäves) är att du öppnar en historiebok.
Då kanske du hittar de bevis som finns för att "Vi nordbor är inte nazister eller anti-semitister" Men ärligt talat så vet jag att du förmodligen kommer att hitta bevis för det rakt motsatta.
Jag negligerar inte hotet som kommer från extrema religiösa/politiska grupperingar,
Det är ett hot som lokalt måste tas på allvar.
Vad jag vänder mig emot är din kategorisering, den att bara för att det finns extrema muslimska grupperingar så utgör alla muslimska grupper ett hot.

Sedan, hur kan man sitta som minister utan att ha en förankring i regeringen? Man kan uttala avvikande åsikter och då är det upp till statsministern att avgöra om ministern ifråga har hans förtroende eller inte.
Inte min eller din sak alltså ;)

När såg du en jude eller same begå något terrordåd?
Upplys mig.
Frånsett de enskilda attentat och mord som privatpersoner och andra utfört så är väl Mossad inte direkt kända för att lägga fingrarna emellan. en av de mer spektakulära var väl när man apterade en mobiltelefon med en mkt liten sprängladdning, så när "målet" tryckte på svars knappen, lade nallen mot örat och svarade hallå så small det.....

Det är bara det att historien inte går att tillämpa alla gånger.
Det här är ngt nytt for oss moderna människor

När flera så olika kulturer sätts ihop är det inget konstigt att det blir konflikter. Vi har ingen erfarenhet av krig o definitivt inte av inbördeskrig o kan därmed inte sätta ossin i det o blundar för det som sker.
Vår politik fungerar inte..i den proportionen o man ser bara det gamla potentiella hotet. Ryssarna. Inte ett nytt hot från annat håll.

Jag kan ha fel o jag hoppas verkligen det, men man får inte vara så nonchalant o vägra se stora brister o dess konsekvenser.

Greve Folke Bernadotte

Beordrat av mannen som senare blev Israels statsminister och sedan mördades av en judisk extremist därför att han predikade fred och samförstånd med palestiner
Men varför mördades han. Var det inte till stor del för att han arbetade för att de Palestinaaraber som flytt under konflikterna fram till mordet skulle få återvända, att stora delar av Negevöknen skulle stå under arabisk kontroll och att man därför ansåg att hans förslag i praktiken innebar en dödsdom för en fungerande fri stat?

Att var/är därför som Staten Israel ser mordet som ett led på vägen mot ett starkt Israel. Fortfarande idag:

Det är bara det att historien inte går att tillämpa alla gånger.
Det här är ngt nytt for oss moderna människor

När flera så olika kulturer sätts ihop är det inget konstigt att det blir konflikter. Vi har ingen erfarenhet av krig o definitivt inte av inbördeskrig o kan därmed inte sätta ossin i det o blundar för det som sker.
Vår politik fungerar inte..i den proportionen o man ser bara det gamla potentiella hotet. Ryssarna. Inte ett nytt hot från annat håll.

Jag kan ha fel o jag hoppas verkligen det, men man får inte vara så nonchalant o vägra se stora brister o dess konsekvenser.

Ja du är rolig du, fram till 1700talet var Sverige en av de mest aggressiva fundamentalistiska reformerta staterna i Europa.
I början på den perioden hade vi inbördeskrig i Sverige. 1598-1599
Men det är ju historia och det verkar du ju anse som betydelselöst.

Enstaka terrordåd är visserligen ett hot, men för att erövra ett land måste man ha kängor på marken!

IS har inte ens med bästa vilja i världen folk nog att ockupera hela Europa.

Vilket förmodligen Putin skulle kunna piska ihop.

Du bör nog sätta dig in i de logistiska utmaningar en stat, en organisation skulle stå inför om man skulle få för sig att ockupera en stat flera hundra mil utanför ens eget kärnområde,,,,,

/jag tycker att du är mkt kunnig, nyanserad .o insatt o kan tänka mig att välja dig som Statsminister, så nu ska jag vara tyst.
Läser dina inlägg rörande de flesta ämnena o böjer mig.:bow:

Yep, han arbetade intensivt på att de araber som flytt Jerusalem skulle återvända och att Haganah ej fick occupera lägenheterna och husen, Han förespråkade också att när vapenvilan bröts igen skulle det vara precis lika mycket mat, vapen och andra förnödigheter än när blockaden bröts. Hmm, ja, varken Haganah eller Sterngänget fann det acceptablet och Izrak Rabhin beordrades hans död i hopp om en annat mer pro-israelisk FN representant. Men som sagt gårdagens terrorist är nutidens sociala och politiska topp...

Yep, han arbetade intensivt på att de araber som flytt Jerusalem skulle återvända och att Haganah ej fick occupera lägenheterna och husen, Han förespråkade också att när vapenvilan bröts igen skulle det vara precis lika mycket mat, vapen och andra förnödigheter än när blockaden bröts. Hmm, ja, varken Haganah eller Sterngänget fann det acceptablet och Izrak Rabhin beordrades hans död i hopp om en annat mer pro-israelisk FN representant. Men som sagt gårdagens terrorist är nutidens sociala och politiska topp...
Ja det var ju som jag sade att det förslaget hade inneburit dödsstöten för staten Israel. Och om man lyssnar till vad Arabligans ledare sade att de skulle göra när de väl krossat motståndet, så är det förståeligt att man tog till alla medel för att stoppa det.

Och till detta kan jag nog tillägga att de flesta statsbildande organisationer skulle ha agerat på ett liknande vis i en liknande situation.
Man låter strategiska val gå före demokratiska och etiska.
Hot utpressning o direkt våld har alltid använts när det gäller att tvinga fram resultat man eftersträvar. Av länder och av organisationer.

/jag tycker att du är mkt kunnig, nyanserad .o insatt o kan tänka mig att välja dig som Statsminister, så nu ska jag vara tyst.
Läser dina inlägg rörande de flesta ämnena o böjer mig.:bow:

:laugh::devil::devil:

Inte för det hör till tråden men det skulle de där på buke som startade en tråd här på buke om att de ville ha bort vederbörande från buke läsa- ja som jag skrev då skriver jag nu: Gilla olika gäller bara när kostymen passar dem själva och bara sådär fick inlägget även anknytning till denna tråd.

För övrigt håller jag med dig Axel, tur att han inget kan om dressyr.:rofl::devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar