SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem slår vad om att detta tystas ner?
Detta kommer aldrig PK pressen att rapportera (om inte sanningen läcker ut bakvägen)
Fina killar vi får hit, snart på en arbetsplats nära dig. Fast hon låg nog där med neddragna byxor och bara väntade på alla 8. Hela världen vet ju hur Svenska kvinnor är.
Nu är dom ju bara "misstänkta och häktade" vi får väl se hur det utvecklarsig. Stackars stackars kvinna :(

Sammanlagt åtta svenska män har gripits misstänkta för en grov gruppvåldtäkt, i en hytt på Finlandsfärjan Amorella.
Våldtäkten ska ha inträffat natten till lördag.
De misstänkta är i 25-årsåldern.
Offret är enligt uppgift till Aftonbladet en .....

Senast ändrad:
tVilka fina traditioner vi får hit.
Kvinnosynen!
Långkjolar, burka o inte ute efter mörkrets inbrott.

Jag har ALDRIG kallats för hora av ngn svensk.
Däremot om man inte går på det för oss ovana inställsamma fjäsket- som somliga svenska tjejer gör.

Vem slår vad om att detta tystas ner?
Detta kommer aldrig PK pressen att rapportera (om inte sanningen läcker ut bakvägen)
Fina killar vi får hit, snart på en arbetsplats nära dig. Fast hon låg nog där med neddragna byxor och bara väntade på alla 8. Hela världen vet ju hur Svenska kvinnor är.
Nu är dom ju bara "misstänkta och häktade" vi får väl se hur det utvecklarsig. Stackars stackars kvinna :(

Sammanlagt åtta svenska män har gripits misstänkta för en grov gruppvåldtäkt, i en hytt på Finlandsfärjan Amorella.
Våldtäkten ska ha inträffat natten till lördag.
De misstänkta är i 25-årsåldern.
Offret är enligt uppgift till Aftonbladet en .....

Att plocka rasistpoäng på en sådan tragisk händelse är lågt. Minst lika tragiskt som de 100tals våldtäkter som begicks av svenska män i hemmet i lördags.

Har du några konkreta förslag att komma med? För du är väl inte ute på spåret att ge en kollektiv bestraffning som drabbar 99.78% oskyldiga?

Förvisso dock anser jag att arabstaterna med sitt illa tajmade krig startade konfrontationen med staten Israel.
Självklart, men att anse att konflikten startade där är ju som att vara övertygad om att andra världskriget startade bara för att Tyskland angrep Polen. I båda fall fanns/finns det stora bakomliggande orsaker.

Nej det började med att de kristna plundrade och skövlade Rom. Alltså Rom som i det romarike som fortfarande fanns kvar, dvs Konstantinopel. Eller så börjde det med Hettiernas undergång, eller det Egyptiska kriget (välj själv motståndare och dynasti) Eller Kain och Abel...
Du menar att de kristna plundrade de kristna?

Att plocka rasistpoäng på en sådan tragisk händelse är lågt. Minst lika tragiskt som de 100tals våldtäkter som begicks av svenska män i hemmet i lördags.

Har du några konkreta förslag att komma med? För du är väl inte ute på spåret att ge en kollektiv bestraffning som drabbar 99.78% oskyldiga?
MINST lika?
8!!!!främmande män.
Prova på det du!
Svenska killar gör inte så.
Gruppvåldtäkten för många år sen i Tumba var killar med utländsk härkomst. Jag kände kvinnan.

Det ska präntas in DIREKT när man kommer hit. Kvinnor har ett lika värde i detta land.
Sven

Senast ändrad:

Konkreta förslag?
Om det fastställs att alla deltagit och varit på plats;

Var och en döms för grov våldtäkt
Var och en döms för grov misshandel
Dessa två brott torde rendera, utan straffrabatt mellan 6 till 8 års fängelse.

Men de är ju bara runt 20 år?
Vuxet brott = vuxen tid!!

Att det samtidigt sker våldtäkter i hemmen runt om i Sverige har knappast med saken att göra.

I detta fallet utgör ju det faktum att kvinnan våldtogs av ett gäng ytterligare en mycket belastande faktor som SKA rendera i ett straff på den övre skalan för både misshandeln och våldtäkten.
Har man inte medborgarskap så ska det permanenta uppehållstillståndet återkallas och personerna i fråga avhysas från Sverige efter avtjänat straff

Konkreta förslag?
Om det fastställs att alla deltagit och varit på plats;

Var och en döms för grov våldtäkt
Var och en döms för grov misshandel
Dessa två brott torde rendera, utan straffrabatt mellan 6 till 8 års fängelse.

Men de är ju bara runt 20 år?
Vuxet brott = vuxen tid!!

Att det samtidigt sker våldtäkter i hemmen runt om i Sverige har knappast med saken att göra.

I detta fallet utgör ju det faktum att kvinnan våldtogs av ett gäng ytterligare en mycket belastande faktor som SKA rendera i ett straff på den övre skalan för både misshandeln och våldtäkten.
Har man inte medborgarskap så ska det permanenta uppehållstillståndet återkallas och personerna i fråga avhysas från Sverige efter avtjänat straff

Att gärningsmännen ska bestraffas enligt gällande lagstiftning är vi helt överens om, om bevisningen håller i domstolsprövning mot var och en av dem.

Om det var den poäng som ville anförts, så är det ju klart där. Precis som att de 100-tals svenska män som begick våldtäkter i lördags, ska bestraffas.

Det ska präntas in DIREKT när man kommer hit. Kvinnor har ett lika värde i detta land.
Sven

Titta, ett konkret förslag! Hur ska vi göra det bättre än idag? Uppenbarligen fungerar det ganska bra till nästa generation, men hur ska vi få ned överrepresentationen i första generation?

Jag ser varje enskild våldtäkt som en tragedi, där vi ska arbeta förebyggande och få gärningsmän straffade.

Att gärningsmännen ska bestraffas enligt gällande lagstiftning är vi helt överens om, om bevisningen håller i domstolsprövning mot var och en av dem.

Om det var den poäng som ville anförts, så är det ju klart där. Precis som att de 100-tals svenska män som begick våldtäkter i lördags, ska bestraffas.
Hur många av de 100 anmäls då?

För det är ju samma problem med misshandeln innanför hemmets väggar. dels anmäls den inte, dels är den svårbevisad då oftast bara två personer är närvarande.
Och, det går ju heller inte att sticka under stol med, det är ofta det inte är första gången det händer i den aktuella familjen...

Titta, ett konkret förslag! Hur ska vi göra det bättre än idag? Uppenbarligen fungerar det ganska bra till nästa generation, men hur ska vi få ned överrepresentationen i första generation?

Jag ser varje enskild våldtäkt som en tragedi, där vi ska arbeta förebyggande och få gärningsmän straffade.
Till nästa generation.:banghead: Det tycker du INTE om det skulle vara en av DINA när o kära.

Kvinnan i mitt inlägg tog sitt liv ca 1 år senare, efter alla hemska rättegångar där OFFRET återupplever det hela o MÅSTE möta sina banemän IGEN o IFRÅGASÄTTAS. Hon lämnade kvar 4 barn varav en liten.
Är det konstigt att det inte anmäls alla gånger när man inte blir trodd?
För att man är KVINNA! Döms av en manlig domare. Ja det är svårt när ord står mot ord. Bara omj kvinnan får skador o är villig att visa upp dem kan hon ha ett mål.
De ändrade lagen, men den är fortfarande SKITDÅLIG.

du SVARAR ej ens på om du anser att en GROV gruppvåldtäkt inte är avsevärt mycket värre än av maken som man faktiskt kan lämna.

Senast ändrad:
Till nästa generation.:banghead: Det tycker du INTE om det skulle vara en av DINA när o kära.

Kvinnan i mitt inlägg tog sitt liv ca 1 år senare, efter alla hemska rättegångar där OFFRET återupplever det hela o MÅSTE möta sina banemän IGEN o IFRÅGASÄTTAS. Hon lämnade kvar 4 barn varav en liten.
Är det konstigt att det inte anmäls alla gånger när man inte blir trodd?
För att man är KVINNA! Döms av en manlig domare. Ja det är svårt när ord står mot ord. Bara omj kvinnan får skador o är villig att visa upp dem kan hon ha ett mål.
De ändrade lagen, men den är fortfarande SKITDÅLIG.

du SVARAR ej ens på om du anser att en GROV gruppvåldtäkt inte är avsevärt mycket värre än av maken som man faktiskt kan lämna.

Nej, jag förringar inte våld i hemmet. Rätten får bestämma omständigheterna som ger olika brottsrubriceringar. En våldtäkt i hemmet kan mycket väl vara grövre brott än en gruppvåldtäkt, beroende på omständigheterna, även om det säkert inte är så i de flesta fall. Och de känner jag inte till.

Jag tycker att det är bra att överrepresentationen går ned så enormt till andra generation. Det innebär att färre våldtäkter begås mot kvinnor totalt.

Hade du nåt mer konkret sätt att snabba på den processen, eller är du upptagen med att skriva med versaler och dunka huvudet i tegelväggen?

Nej, jag förringar inte våld i hemmet. Rätten får bestämma omständigheterna som ger olika brottsrubriceringar. En våldtäkt i hemmet kan mycket väl vara grövre brott än en gruppvåldtäkt, beroende på omständigheterna, även om det säkert inte är så i de flesta fall. Och de känner jag inte till.

Jag tycker att det är bra att överrepresentationen går ned så enormt till andra generation. Det innebär att färre våldtäkter begås mot kvinnor totalt.

Hade du nåt mer konkret sätt att snabba på den processen, eller är du upptagen med att skriva med versaler och dunka huvudet i tegelväggen?
Ny mätning. Behöver jag säga att SD ökar som vanligt. Fler väljer SD. Ser du att SD ökar

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4540&grupp=10974&artikel=6082149

:bow:

Mot var och en?, ja det vet man ju hur det blir, hoppas kvinnan inte var så rädd att hon nu efter kan identifiera vilka som var där, vilka som hade den inne , hur länge och hur hårt. Och på det måste hon vara trovärdig.

Uppenbarligen fungerar det ganska bra till nästa generation, men hur ska vi få ned överrepresentationen i första generation?

Ja ett förslag har du redan fått i tråden kanske inte ta in så många, så de inte har något arbete och inget att göra.
Vad hjälper dt att det blir bättre i nästa generation när det hela tiden fylls på mer och mer?

Du som man kanske inte tycker det är nån skillnad på en ensam våldtäktsman och en grupp på 8 som samverkar , men det tycker jag.

Mot var och en?, ja det vet man ju hur det blir, hoppas kvinnan inte var så rädd att hon nu efter kan identifiera vilka som var där, vilka som hade den inne , hur länge och hur hårt. Och på det måste hon vara trovärdig.

Hur tänkte du annars? Att alla mörkhyade på båten ska dömas kollektivt?

Självklart ska rättssäkerhet gälla alla. Samtliga är häktade och svensk och finsk polis utreder och lämnar till åtal. Domstol dömer.

Hur tänkte du annars? Att alla mörkhyade på båten ska dömas kollektivt?

Självklart ska rättssäkerhet gälla alla. Samtliga är häktade och svensk och finsk polis utreder och lämnar till åtal. Domstol dömer.
Har man inte medborgarskap så ska man avtjäna sitt straff i Sverige eller om det blir i Findland, därefter utvisas man eftersom dom inget tillför landet. Sånna har man ingen nytta av bara problem

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar