SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att plocka rasistpoäng på en sådan tragisk händelse är lågt. Minst lika tragiskt som de 100tals våldtäkter som begicks av svenska män i hemmet i lördags.

Har du några konkreta förslag att komma med? För du är väl inte ute på spåret att ge en kollektiv bestraffning som drabbar 99.78% oskyldiga?

Ja att du tycker det är fullständigt normalt och helt i sin ordning förvånar mig inte ett dugg. Det är ju så synd om dom stackarna, tänk att får lämna sitt land yada yada. Säg mig, har du någonsin hör talas om ett liknande fall involverande 8 st etniska svenska killar? För mig är det fullständigt otänkbart att stå på sidan om och se ett helt gäng sätta på en helt oskyldig kvinna. Det vänder sig i magen bara av tanken.
Men du gör ju allt för att försvara invandringen så för dig är det väl vardagsmat. Usch.

Några promille är några promille. Det innebär fortfarande att nästan alla är helt oskyldiga till våldtäkt. Precis som nästan alla svenskar är oskyldiga till våldtäkt.

Varför skulle kollektiv bestraffning vara motiverat?
Nu handlar det inte om promille i blodet utan om individer. Hur många personer blir det på en miljon?

Det märks att du inte begriper allvaret av VÅLDtäkt o ännu mindre GRUPP- dito.

Du verkar läsa både inlägg o nyheter som :devil: läser Bibeln.

för det första, kollektiva bestraffningar är aldrig ok!
För det andra, att lagföra en person, dvs hela processen från utredning till rättegång, ev överklaganden och sedan ett långt fängelsestraff kostar miljoner.
Kan vi "kasta ut dem som bevisligen gör sig skyldiga till brott så vinner vi i flera steg. dels att presumtiva brottslingar försvinner och dels att staten Sverige lösgör en massa resurser som migrationsverket så väl behöver ;)
Precis. Vi slipper bla bygga en massa fängelser och istället kan vi bygga bostäder till folk som står i bostadskö i 15år

Ja att du tycker det är fullständigt normalt och helt i sin ordning förvånar mig inte ett dugg. Det är ju så synd om dom stackarna, tänk att får lämna sitt land yada yada. Säg mig, har du någonsin hör talas om ett liknande fall involverande 8 st etniska svenska killar? För mig är det fullständigt otänkbart att stå på sidan om och se ett helt gäng sätta på en helt oskyldig kvinna. Det vänder sig i magen bara av tanken.
Men du gör ju allt för att försvara invandringen så för dig är det väl vardagsmat. Usch.
*Gammeln gillar detta*

Jag pratar bara om de 99.X % som aldrig kommer att begå någon våldtäkt. Varför ska de bestraffas? Att gärningsmännen ska dömas efter sina brott, är vi överens om.

Nu handlar det inte om promille i blodet utan om individer. Hur många personer blir det på en miljon?

Det märks att du inte begriper allvaret av VÅLDtäkt o ännu mindre GRUPP- dito.

Du verkar läsa både inlägg o nyheter som :devil: läser Bibeln.

Det handlar fortfarande om att du vill kollektivt bestraffa en grupp, där nästan inga i gruppen (promille) skulle begå ett brott av den typen.

Det är där felet hamnar. De som begått våldtäkterna ska givetvis bestraffas enligt lagen.

och sparkas ut ur landet. För dessa har vi ingen nytta av, eller hur

Ja, vi kan sparka dem ut ur landet - om de nu är medborgare med den klausulen kvar. De jag pratar om är de 99.X procent av gruppen som aldrig har eller kommer att begå en våldtäkt.

Notera att min ståndpunkt bara gäller om det är så att ni VILL ha en kollektiv bestraffning, dvs använda överrepresentation för antalet våldtäktsmisstänktam, som ett argument för att minska mottagningen från de berörda länderna.

Att gärningsmännen ska bestraffas är vi helt överens om.

Senast ändrad:

Ingen har pratat om att det är synd om gärningsmännen. Ingen har sagt att de ska undkomma straff.
Ingen har pratat om att stå bredvid och titta på.
Ingen har pratat om att det är vardagsmat.

Det är dina sjuka fantasier som spelar dig ett spratt, återigen.

Ja, vi kan sparka dem ut ur landet - om de nu är medborgare med den klausulen kvar. De jag pratar om är de 99.X procent av gruppen som aldrig har eller kommer att begå en våldtäkt.

Notera att min ståndpunkt bara gäller om det är så att ni VILL ha en kollektiv bestraffning, dvs använda överrepresentation för antalet våldtäktsmisstänktam, som ett argument för att minska mottagningen från de berörda länderna.

Anser du att de ska utvisas om de ännu inte erhållit medborgarskap?

Jag tror mer o mer på att du har ett personligt intresse av att försvara stor/ för stor migration iom att du aldrig ser till den negativa delen.

Säg mig, har du någonsin hör talas om ett liknande fall involverande 8 st etniska svenska killar?
Hör ibland om sådana fall, men det är inte alltid de anmäls heller, hörde om ett fall med 6 st killar nu senast för några veckor sedan men inte via media utan det var en bekant som råkat ut för det.

Jag tycker det är oerhört lågt att låtsas som om svenska män inte våldtar eller begår gruppvåldtäkter, låtsas som om det är otänkbart i sin iver att driva en främlingsfientlig agenda. Verkligen att spotta på alla som utsätts för sexuellt våld av de du kallar "etniskt svenska män".

MINST lika?
8!!!!främmande män.
Prova på det du!
Svenska killar gör inte så.
Gruppvåldtäkten för många år sen i Tumba var killar med utländsk härkomst. Jag kände kvinnan.

Det ska präntas in DIREKT när man kommer hit. Kvinnor har ett lika värde i detta land.
Sven
Så du menar att svenska män oftare våldtar kvinnor i enskildhet och inte i grupp för att de vet att de har ett lika värde?

du SVARAR ej ens på om du anser att en GROV gruppvåldtäkt inte är avsevärt mycket värre än av maken som man faktiskt kan lämna.
Jag förstår inte riktigt resonemanget här, du skriver "maken som man faktiskt kan lämna", menar du då att när maken lämnas så är våldtäkten ogjord eller hur tänker du där? Att maken ska lämnas innan våldtäkten? Vad har det här med att maken kan lämnas med saken att göra? Förövarna i gruppvåldtäkten kan också (oftast) lämnas efter våldtäkten.

Gruppvåldtäkt betraktas generellt som ett grövre brott (även om en våldtäkt med enbart en förövare kan vara mycket grov, i vissa fall grövre och leda till större skador, det beror ju på från fall till fall) så det behöver vi inte fördjupa oss i, det jag undrar här är mest varför du drar in att våldtäktsoffer minsann kan lämna sin make (ibland med mordhot som följd, ibland med död som följd)? Vad har det med våldtäkten att göra övht?

Tillägg och förtydligande: Det känns alltså som ett klassiskt fall av skuldbeläggande.

Senast ändrad av en moderator:
Att plocka rasistpoäng på en sådan tragisk händelse är lågt. Minst lika tragiskt som de 100tals våldtäkter som begicks av svenska män i hemmet i lördags.

Har du några konkreta förslag att komma med? För du är väl inte ute på spåret att ge en kollektiv bestraffning som drabbar 99.78% oskyldiga?

Iså fall begicks det väl våldtäkter i hemmet även av asylsökande och invandrare i övrigt??

Och just våld i hemmet kunde lösas långt mer men kvinnorna får ingen hjälp när de ber om hjälp- det är ingen hemlighet att det saknas resurser där, med andra ord , det saknas pengar. Hur kan det saknas pengar när det finns så gott om pengar?

Iså fall begicks det väl våldtäkter i hemmet även av asylsökande och invandrare i övrigt??

Och just våld i hemmet kunde lösas långt mer men kvinnorna får ingen hjälp när de ber om hjälp- det är ingen hemlighet att det saknas resurser där, med andra ord , det saknas pengar. Hur kan det saknas pengar när det finns så gott om pengar?
Det är helt enkelt lågt prioriterat med våldtäkter och våld mot kvinnor eftersom det svenska samhället är sexistiskt.

Sexismen genomsyrar allt i samhället och även polisen som ofta är första chansen till hjälp för dessa kvinnor, tänker bla på den där avskyvärda registreringen av misshandlade kvinnor som nyligen kom till ytan och som polisen försvarade in i det sista, men också bristfälliga utredningar kring våldtäkter osv, alltså det gamla vanliga.

Det är helt enkelt lågt prioriterat med våldtäkter och våld mot kvinnor eftersom det svenska samhället är sexistiskt.

Sexismen genomsyrar allt i samhället och även polisen som ofta är första chansen till hjälp för dessa kvinnor, tänker bla på den där avskyvärda registreringen av misshandlade kvinnor som nyligen kom till ytan och som polisen försvarade in i det sista, men också bristfälliga utredningar kring våldtäkter osv, alltså det gamla vanliga.

Det pågår ganska mycket förbättringsarbete inom polisen på området, men det är en myndighet med ganska stora problem med sexism. Så det är från en katastrofalt dålig nivå när det gäller dessa brott.

Men vänta ett tag nu, har de medborgarskap så kan vi inte fullfölja detta.
Alltså finns det ngt som verkligen talar för att strama upp processen kring detta
Temporära uppehållstillstånd, som övergår till permanenta som övergår till medborgarskap samt att de två första stegen kan avbrytas pga ex brottslighet. att medborgarskapet inte erhålls om det finns registrerad brottslighet.
Då vore mycket vunnet, rent ekonomiskt

Du vet ju själv att detta inte stämmer, vi var just igenom det.

Det var de siffror som fanns att tillgå. Gäller fortfarande med samma begränsningar som tidigare. Rimligtvis är siffran 99.x dvs något högre när man lägger till aldrig. Resonemangen är desamma. Nästan alla individer kommer aldrig att begå eller vara misstänkta för våldtäkt, oavsett grupp du pekar ut.

Ska de straffas kollektivt?

Jag har ALDRIG kallats för hora av ngn svensk.
Däremot om man inte går på det för oss ovana inställsamma fjäsket- som somliga svenska tjejer gör.
Aldrig kallats hora av en svensk? Vad kul för dig, det vore förstås ännu bättre om alla kvinnor kunde säga att de alltid blivit bemötta med respekt av svenskar men tyvärr är det ju många svenskar som har dålig kvinnosyn.

Här kan du förresten vid ca 0:33 höra en svensk man kalla en kvinna för hora:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar