SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du anser att de ska ha förtur trots ingen kompetens? Kvotering.
Starta företag utan att betala för bolagsformen?
O att jobben kommer sådär bara o ingen konsekvensanalys överhuvudtaget.

Skyll på samhället o ge dem rätt att bränna upp alla skolor, bilar.
Hörde på radion idag att man nu ska sätta in okrossbart glas i polisbilar. Varför ska vi rätta oss efter folk som vi ger allt till ?

Jobb finns inte. De skapas av och för människor. Du verkar ha svårt att förstå.
Den andra saken du verkar ha svårt att förstå är att flyktingmottagning och asylsystemet inte är till primärt för mottagarlandet. Suck. Suck. Suck.

Nej för det är BARA kostnader med flyktingar, så det tar man emot i antal efter hur många man KAN (EKONOMISKT) ta emot...

Nu är det "stopp" vi har inte bostäder åt flyktingar, vi har inte arbete åt flyktingar... JA vi har PLATS men plats är inte = bostad, vi har MARKYTA men inga bostäder på den markytan...
Jo det går alldeles utmärkt att bygga på vissa ytor, men för det krävs politiska beslut och återigen PENGAR ...
Det är just den där pengabiten som du inte verkar förstå som gör att du lever i nån rosa "lyxfälle" verklighet... Det är ju bara ... Ehhh nääää ...

Jag har listat ett 20-tal förslag. Konkreta.

Ni säger bara "går inte / det är orealistiskt ". Det enda förslaget är att minska volym, oklart hur.
Är det något som inte går så är det att bygga bort bostadsbristen. Vi har hållit på i 2015år och blir ännuvärre för varje år som går. För 20år sedan fick man en hyresrätt på några månader. Idag får folk stå i kö i 10 år.

Tänkte lägga in en intressant artikel i debatten. Läs hela artikeln och då är det speciellt BNP per Capita-diskussionen jag menar. Per capita betyder per person.

Fler jobb och fler jobb. Jobb finns, jag återupprepar att jag skulle kunna ge massor med folk jobb, det är bara det att pengar för att ge lön finns inte.

http://www.di.se/artiklar/2015/1/21/magdalena-andersson-saknar-en-egen-jobbpolitik/
Om det ska räknas som jobb krävs ju lön....

du kan ha praktikanter som får behålla bidragen.

Nej för det är BARA kostnader med flyktingar, så det tar man emot i antal efter hur många man KAN (EKONOMISKT) ta emot...

Nu är det "stopp" vi har inte bostäder åt flyktingar, vi har inte arbete åt flyktingar... JA vi har PLATS men plats är inte = bostad, vi har MARKYTA men inga bostäder på den markytan...
Jo det går alldeles utmärkt att bygga på vissa ytor, men för det krävs politiska beslut och återigen PENGAR ...
Det är just den där pengabiten som du inte verkar förstå som gör att du lever i nån rosa "lyxfälle" verklighet... Det är ju bara ... Ehhh nääää ...
*Gammeln gillar detta*

Dags att rapportera då, eller hur? Jag talar inte om vad någon tycker. Och jag har åsikter om åsiktsmotståndarna som jag uttrycker.
Det är precis vad du gör. När någon tycker tvärt emot dig så anklagar du personen för att vara rasist. Du vet ju inte ens vad rasist betyder. Personen i sig vet bättre än dig vad den är. Det ska du inte tala om för denne

Den andra saken du verkar ha svårt att förstå är att flyktingmottagning och asylsystemet inte är till primärt för mottagarlandet. Suck. Suck. Suck.

Samhälle med fler människor = fler jobb.
Samhälle med mindre diskriminering = fler jobb.
Samhälle med mindre myter om vi och dom = fler jobb.
Samhälle med mindre exkluderande nationalism = fler jobb.
Samhälle där fler får chansen att studera = fler jobb.
Samhälle där fler får chansen att starta företag = fler jobb.
Eget företagande ger inte automatiskt mer pengar. Detta är återigen en av dessa svenska myter, eller myter i Sverige. Titta på mjölkbönderna, nu får de råd av bankerna att ta mer lån och satsa sig ur krisen. Fasen att ARLA inte är ägd av svenskar nuförtiden, det är väl Nestle eller någon som styr där.

Det är precis vad du gör. När någon tycker tvärt emot dig så anklagar du personen för att vara rasist. Du vet ju inte ens vad rasist betyder. Personen i sig vet bättre än dig vad den är. Det ska du inte tala om för denne

Du snackar återigen bara BS. Jag kallar något rasistiskt vid de tillfällen jag dyker på utsagor som är rasistiska. Annars inte. För att kvalificera sig som rasist får man hålla på ganska länge och ofta och säga "jag är inte rasist men, " och sedan följa upp med något frapperande rasistiskt. Vissa gör det här som är av åsikten att minska invandringen, andra gör det inte. Det hänger inte alltid med åsikten att minska invandringen, men ganska ofta dyker det upp en massa rasistiska uttalanden så småningom bland de som delar den åsikten. Men inte alltid.

Om det ska räknas som jobb krävs ju lön....

du kan ha praktikanter som får behålla bidragen.
Det är möjligt du fokuserar på en värderingsfrågor om ordet jobb versa arbete. Tror att det är en icke-diskussion eftersomdu förstår vad jag menar.

Är affärsidén att ha praktikanter då är det ju så. Är affärsidén att ha något annan verksamhet då ska ju praktikanten ha framtida möjligheter inom den verksamheten.

Eget företagande ger inte automatiskt mer pengar. Detta är återigen en av dessa svenska myter, eller myter i Sverige. Titta på mjölkbönderna, nu får de råd av bankerna att ta mer lån och satsa sig ur krisen. Fasen att ARLA inte är ägd av svenskar nuförtiden, det är väl Nestle eller någon som styr där.

Mjölk är en tuff bransch, men de har fortfarande en lönsamhet som ligger nära nollstrecket, dvs det går att betala löner till anställda eftersom det finns avsättning för produkterna på marknaden.

Jag har inte påstått att eget företagande ger mer pengar. Jag vet inte ens vad du jämför med när du skriver mer.

Visst, men det är nytta i att bara ge folk att få ett värde.
Ett Liv, en rutin, att lära sig språket, lära känna oss svenskar, det sociala, kulturen...Att VILJA närma sig oss.

Jag ser STOR skillnad på folk som VÄLJER att inte vara utanför. Snarare borde det heta vara med sina egna. Den inre kretsen. Jag vill inte ha vänner som är hunsade av sina män, som hellre skaffar 10 barn bara för att SLIPPA arbeta utanför hemmet.

En bekants fru vill inte att mannen ska jobba överhuvudtaget. 6 barn o det funkar ändå. Vad är det för samhällssyn? De perioder som han inte jobbar tappar han Återigen språket.

Senast ändrad:

Samhälle med fler människor = fler jobb.
Samhälle med mindre diskriminering = fler jobb.
Samhälle med mindre myter om vi och dom = fler jobb.
Samhälle med mindre exkluderande nationalism = fler jobb.
Samhälle där fler får chansen att studera = fler jobb.
Samhälle där fler får chansen att starta företag = fler jobb.

Visst fler människor betyder fler jobb, men så länge värdet av det totalt producerade inte stiger så betyder det ju mindre lön per arbetande. alltså måste BNP öka i minst samma takt som invandringen exklusive inflation för att värdet av vårt arbete dvs det vi ska leva på inte ska minska, oavsett antal jobb vi fixar. För jag kan ju leja 4 gubbar att fälla en tall eller en gubbe att göra det, men den ersättning jag betalar blir ju inte större, totalt sett.

Så hur vill du öka värdet av det producerade i Sverige, när antalet producerande ökar?

Sedan, hur praktiskt vill du lösa bostadsbristen + bygga bostäder åt de 400 000 de nästkommande 5 åren?

Och hur vill du finansiera det? Den Grekiska modellen, att låna till bygget?
Och om de som flyttar in inte har råd att betala den hyra som erfordras, ska då ränta o amorteringar gå över skatt sedeln
dvs kraftiga skattehöjningar för att täcka de kostnader du säger inte finns?

Hittills lyser de realistiska förslagen med sin frånvara.
När kommer de?

Visst fler människor betyder fler jobb, men så länge värdet av det totalt producerade inte stiger så betyder det ju mindre lön per arbetande. alltså måste BNP öka i minst samma takt som invandringen exklusive inflation för att värdet av vårt arbete dvs det vi ska leva på inte ska minska, oavsett antal jobb vi fixar. För jag kan ju leja 4 gubbar att fälla en tall eller en gubbe att göra det, men den ersättning jag betalar blir ju inte större, totalt sett.

Så hur vill du öka värdet av det producerade i Sverige, när antalet producerande ökar?

Sedan, hur praktiskt vill du lösa bostadsbristen + bygga bostäder åt de 400 000 de nästkommande 5 åren?

Och hur vill du finansiera det? Den Grekiska modellen, att låna till bygget?
Och om de som flyttar in inte har råd att betala den hyra som erfordras, ska då ränta o amorteringar gå över skatt sedeln
dvs kraftiga skattehöjningar för att täcka de kostnader du säger inte finns?

Hittills lyser de realistiska förslagen med sin frånvara.
När kommer de?

Tyskland har 6,5 ggr högre BNP än Sverige. Det är naturligt att en långsamt växande befolkning skapar en långsamt växande ekonomi, att tänka sig något annat är orealistiskt.

Med fler människor stiger efterfrågan, du kan sälja fler tallar, och behöver mer arbetskraft.

Bostäder har vi flera förslag uppe på banan. Dags för verkstad bara, det går för långsamt idag.

Bostäder har vi flera förslag uppe på banan. Dags för verkstad bara, det går för långsamt idag.
Oj vilket skitsnack du kör med. Det byggs ca 20 000 bostäder varje år i landet. Vi tog in ca 80 000 asyler förra året. Var ska dom bo???????????????? 20 000 bostäder..........är dessa avsedda för invandringen?

Det har gått för långsamt i 2000 år. Varför gick det inte snabbare för 5 år sedan. Jo för det går inte att bygga bort bostadsbristen när det väller in 100 000 per år

Oj vilket skitsnack du kör med. Det byggs ca 20 000 bostäder varje år i landet. Vi tog in ca 80 000 asyler förra året. Var ska dom bo???????????????? 20 000 bostäder..........är dessa avsedda för invandringen?

Det har gått för långsamt i 2000 år. Varför gick det inte snabbare för 5 år sedan. Jo för det går inte att bygga bort bostadsbristen när det väller in 100 000 per år

På 70-talet byggde vi 120-130.000 bostäder per år. Det är inte alls omöjligt.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Bostadsbyggandet-lagt-under-lang-tid/

100.000 är blygsam tillväxt på 1%.

På 70-talet byggde vi 120-130.000 bostäder per år. Det är inte alls omöjligt.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Bostadsbyggandet-lagt-under-lang-tid/

100.000 är blygsam tillväxt på 1%.
Vad byggde vi då?
Miljonprogrammet. Då bygger vi MER "utanförskap". Där folk vill bo som hemma- med sina.

Tja det är det enda rimliga att bygga så om man vill få rimliga kostnader.
Det är fördjävlig att unga upp till 30 får bo hemma för att det redan är sdn stor bostadsbrist.
Har du frågat dem om de vill bo hemma tills de är 50?

Är det något som inte går så är det att bygga bort bostadsbristen. .

Klart att det går att bygga bort bostadsbristen, det har vi gjort förr. Däremot behöver man en bostadspolitikt för att göra det. Det räcker inte som alliansen och fram för allt KD, som haft hand om bostadsfrågorna i 8 år att hoppas på det bästa.

Det var då det. Då gällde andra bestämmelser o lagar. I dag byggs det ca 20 000 bostäder att flytta in i varje år. Genom invandringen väller in 100 000 per år. Svara nu VAR SKA DOM BO
Och var ska vi få alla byggnadsingenjörer som behövs för det? Jag hörde på radion att det är där flaskhalsen är.

Klart att det går att bygga bort bostadsbristen, det har vi gjort förr. Däremot behöver man en bostadspolitikt för att göra det. Det räcker inte som alliansen och fram för allt KD, som haft hand om bostadsfrågorna i 8 år att hoppas på det bästa.
Medans vi sitter här o tjafsar och bostadsbyggandet så byggs det inte fler bostäder. Däremot väller det in invandrare. Så under tiden dom väller in och under tiden vi bygger ca 20 000 färdiga bostäder............ VAR SKA DOM BO. Svara nu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar