SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men Sjöberga gilla är bra, men säkerhet är bättre. Så var hittar du de rasistiska raderna, det du hitills presterat kan inte betecknas som rasism, Läs gärna FoF;s artikel ;)

Jag har ett tiotal källor jag hänvisat till som analyserat SD:s principprogram, delen om Människan, och kommer fram till att det är rasistiskt. Att du och några andra drar en annan slutsats betyder bara just det - ni drar en annan slutsats. Jag kan gräva fram ännu fler analyser om du vill. Det ändrar vare sig din eller min åsikt om principprogrammet skulle jag tro.

Vilket BS. Säg emot ngt som Muhammed säger. Då :devil:På riktigt.
Ingen annan religion uppmanar till våld.
Iofs uttalade sig påven om att Gud inte får smutskastas o kan leda till straff.

Pedofili är helt Ok o även väldtäkter av kvinnor.Lika illa eftersom de ska leva i celibat. Därav att de inte blir uupprörda över dessa otaliga "förseelser"
@Trygg Blir du förvånad?
Jag har vetat om det länge o många invandrare röstar på SD.
De som konverterat från... Givetvis islam går under dödshot.

Vilket BS. Säg emot ngt som Muhammed säger. Då :devil:På riktigt.
Ingen annan religion uppmanar till våld.
Iofs uttalade sig påven om att Gud inte får smutskastas o kan leda till straff.

Pedofili är helt Ok o även väldtäkter av kvinnor.Lika illa eftersom de ska leva i celibat. Därav att de inte blir uupprörda över dessa otaliga "förseelser"
@Trygg Blir du förvånad?
Jag har vetat om det länge o många invandrare röstar på SD.
De som konverterat från... Givetvis islam går under dödshot.

Ännu ett inlägg fullt av BS.

PS. Kolla gärna upp lagstiftningen i de muslimska länder som finns. DS

Jag har ett tiotal källor jag hänvisat till som analyserat SD:s principprogram, delen om Människan, och kommer fram till att det är rasistiskt. Att du och några andra drar en annan slutsats betyder bara just det - ni drar en annan slutsats. Jag kan gräva fram ännu fler analyser om du vill. Det ändrar vare sig din eller min åsikt om principprogrammet skulle jag tro.
Ja källor kan jag plocka fram jag med. men officiella källor är det värre med. Har du ngt som övertrumfar FoF till exempel ;)

Sedan så är faktiskt kravet på rasism att man pekar ut en målgrupp både som den "sämre" och som den "bättre" jag hittar inget av detta i partiprogrammet.
Däremot hittar jag en del tunga namn som pekar på risken med att, som du gör, devalvera orden rasism o fascism.
För om man som du fortsätter med det och det går upp för allt fler att det inte stämmer så gynnar detta SD.

Det är ju som att yla: -Vargen kommer, och detta femtioelva gånger utan att den finns där. När den slutligen kommer och du ropar så rycker folk på axlarna.

Ja källor kan jag plocka fram jag med. men officiella källor är det värre med. Har du ngt som övertrumfar FoF till exempel ;)

Sedan så är faktiskt kravet på rasism att man pekar ut en målgrupp både som den "sämre" och som den "bättre" jag hittar inget av detta i partiprogrammet.
Däremot hittar jag en del tunga namn som pekar på risken med att, som du gör, devalvera orden rasism o fascism.
För om man som du fortsätter med det och det går upp för allt fler att det inte stämmer så gynnar detta SD.

Det är ju som att yla: -Vargen kommer, och detta femtioelva gånger utan att den finns där. När den slutligen kommer och du ropar så rycker folk på axlarna.

Den finns ju där. Även om den försökt ta på sig fårakläder och lurat dig upp på läktaren, så är det en ulv. Men du kanske spelar på det laget?

FoF hade kommit fram till att SD inte var fascistiskt. Om rasism fanns ingen tydlig, gemensam, åsikt forskarna emellan.

Du vet vilket lag jag spelar i, blott inte vilken liga ;)
Men var är vargen, beskriv den då, ta fram texten ;)

Texten finns där. I principprogrammet om Människan.

Några år tidigare var man lite mindre fluffig i sin rasism.
MattiasKarlssonBSS.png

Ska vi gå tillbaka och titta var du skrev att programmet var BÅDE rasistiskt och fascistiskt?

Nej, jag länkade till Arnstad som påstår att det är fascism och att jag höll med om det han skrev. Det finns klara brister i det resonemanget, saknas några diagnoskriterier för att komma till fascism.

Texten finns där. I principprogrammet om Människan.

Några år tidigare var man lite mindre fluffig i sin rasism.
MattiasKarlssonBSS.png

Jag förstår att du plockar fram andra plakat än det efterfrågade aktuella partiprogrammet.
Lika seriöst som om jag skulle plocka fram gamla plakat från kommunisternas glansdagar när vi ska diskutera dagens V.
Alltså rasismen i dagens aktuella partiprogram har jag gått i polemik om och hela tiden förutsatt att du var seriös nog att gå i svaromål om, tydligen inte.

Så det är vargen?

Användes dessa plakat ens vid förra eller förr förra valet ?

Sorry accepteras inte.

Nej, jag länkade till Arnstad som påstår att det är fascism och att jag höll med om det han skrev. Det finns klara brister i det resonemanget, saknas några diagnoskriterier för att komma till fascism.
"Nej, jag länkade till Arnstad som påstår att det är fascism och att jag höll med om det han skrev."

Ok då är vi där.
Du har fel gällande fascismen och du har fel gällande rasismen.
Var du eventuellt har en poäng är om du använder det nykonstruerade ordet kultur rasism (som förövrigt inte ens finns i mitt rättstavningsprogram ;) )

Det vill säga att man agiterar mot en kultur, religion oberoende av etnisk (ras) bakgrund
Så begreppet har egentligen ingenting med rasism att göra

Arnstad är enligt många en tvivelaktig person -han har dessutom inga som helst titlar utan det kunde lika gärna varit du eller jag- som ser fascism i det mesta.
Bla. har han satt fasciststämpeln på Tolkien och Sagan om ringen-triologin.
Arnstad tycker att det är anmärkningsvärt att böckerna och filmerna har blivit så populära.

Jag förstår att du plockar fram andra plakat än det efterfrågade aktuella partiprogrammet.
Lika seriöst som om jag skulle plocka fram gamla plakat från kommunisternas glansdagar när vi ska diskutera dagens V.
Alltså rasismen i dagens aktuella partiprogram har jag gått i polemik om och hela tiden förutsatt att du var seriös nog att gå i svaromål om, tydligen inte.

Så det är vargen?

Användes dessa plakat ens vid förra eller förr förra valet ?

Sorry accepteras inte.

Man har hunnit sätta på sig fårakläderna de senaste valen, dock skiner ulvpälsen igenom för alla som klarar av att tolka principprogrammet.

Arnstad har många poänger i sin fascistanklagelse, men tittar man strikt på det saknas några kriterier, därför drar jag i det fallet samma slutsats som du. SD är inte rätt att idag kalla fascistiska. Tänk vad man kan lära sig om man är öppen för mer information.

Skulle DEN sidan vara opartiskt menar du?
Har du läst twittret?

Det råder ingen tveka om VEM som är korrekt o vem det är som spårar ur o häcklar- som här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila