För att vara kapitalist så lever man antingen av kapital eller andras arbete, vilket inget av det anses passande inom vissa vänsterkretsar
tänker du dig att den förmögne vänsterpartisten skulle anse det vara mer passande att avskeda sina anställda?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att vara kapitalist så lever man antingen av kapital eller andras arbete, vilket inget av det anses passande inom vissa vänsterkretsar
Marie Demker är en tvivelaktig källa dock.72% ganska eller mycket positiva till utomeuropeisk invandring. Folk i stugorna ÄR inte främlingsfientliga eller potentiella SD-väljare.
Som kapitalist så skulle han väl inte göra det, utan att det skulle finnas starkt talande ekonomiska skäl.tänker du dig att den förmögne vänsterpartisten skulle anse det vara mer passande att avskeda sina anställda?
Men som den seriöse debattör som sjöbergarn är, så använder han väl inte bara en källa för sina påståenden...eller gör han det?Marie Demker är en tvivelaktig källa dock.
Som kapitalist,,,,
Marie Demker är en tvivelaktig källa dock.
Som den kritiske observatör man bör vara så ska man naturligtvis inte nöja sig med en källa. Demker accepterar jag som en källa, en av många.För att?
Eva Marie Bjereld Demker, född 26 augusti1960 i Mölndal, är professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet och samhällsdebattör. Sedan 1 juli 2012 är hon prodekan vid samhällsvetenskapliga fakulteten vid Göteborgs universitet.
Du frågade ju "tänker du dig att"och svaret på frågan var?
Som den kritiske observatör man bör vara så ska man naturligtvis inte nöja sig med en källa. Demker accepterar jag som en källa, en av många.
Att hävda att 70% inte har något emot en utomeuropeisk invandring säger ju bara det. ingenting annat.
Att svensken inte tänker i rasistiska banor utan är öppen för andra folk o kulturer.
Nästa fråga för en ny undersökning blir ju
- Hur man ser på Asyl invandringen,
1 jag accepterar en högre
2 Jag vill att den ska ligga kvar på nuvarande nivå
3 Jag vill att den sänks
Och något säger mig att 70 % inte lägger sin röst på alternativ 1
PS Jag ser helst att vi slipper asylinvandring överhuvudtaget.
Men det är för att jag tycker så illa om orsaken till den, finge vi bort den så finge vi bort asylinvandringen.
Och det gäller även i nuvarande omfattning eller var frågan bara hur man ställer sig till utomeuropéer?
Skulle vara kul att se både källa o fråga
Jag har heller inte hävdat att den är oseriös. Men kombinerar man denna med den äldre som visar att minst 70% vill minska nuvarande asylinvandring så ser man ju att svenskarna inte vill minska invandringen av rasistiska skäl(som så många hävdar) utan av praktiska o ekonomiska.Självklart säger det bara exakt det som efterfrågades. Men det är inte en oseriös studie, den genomfördes i hela Europa och Sverige toppar listan. Det är bra att veta.
se 591Frågan var bara hur man ställer dig till utomeuropeisk invandring. Vare sig mer eller mindre, utan precis som jag skrev. Källan är den Eurobarometer som precis tillfrågat 21000 personer.
Jag har heller inte hävdat att den är oseriös. Men kombinerar man denna med den äldre som visar att minst 70% vill minska nuvarande asylinvandring så ser man ju att svenskarna inte vill minska invandringen av rasistiska skäl(som så många hävdar) utan av praktiska o ekonomiska.
Nja det var väl ca40-45% som ville minska och ca 20-30% som ville ha en bibehållen., och eftersom den gjordes för ngr år sedan så är ju dagens asylinvandring betydligt högre och då får du räkna in både de som vill ha befintlig (dåtid) och de som ville minska...Du menar den som visar att 70% vill ha oförändrad eller ökad invandring?
För att?
Eva Marie Bjereld Demker, född 26 augusti1960 i Mölndal, är professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet och samhällsdebattör. Sedan 1 juli 2012 är hon prodekan vid samhällsvetenskapliga fakulteten vid Göteborgs universitet.
Det jag ställer mig lite frågande till är hur studien genomfördes.
Om jag har förstått det rätt intervjuades personerna hemma av en okänd person!
Få svenskar skulle i det läget svara "negativt" på frågan om vilka känslor invandring ifrån utomeuropeiska länder väcker hos vederbörande!
Vi lever i ett samhälle där man riskerar att bli av med sitt arbete samt utesluten ur föreningar (facket, LRF mfl.) om man har "fel" partisympatier.
Utöver det anklagas man för att vara rasist, fascist och simma i brunt vatten om man är kritisk och inte ställer sig bakom den invandringspolitik som förs.
Det ser vi ju bara här på forumet vilka epitet som klistras på den användare som inte uppfattar invandringen som odelat positiv.
Att den intervjuade i sitt egna hem inför en okänd person vågar svara någonting annat än positivt är ingen vågad gissning.
För att få fram en korrekt analys av underlaget måste hänsyn till frågans känslighet i resp. land vägas in!
Det tror jag är en av förklaringarna till att just vi i Sverige på ett anmärkningsvärt sätt sticker ut i jämförelse med andra EU-länder.
Jag tror dessvärre inte att vi är så extremt mycket "godare" här i Sverige utan att resultatet avspeglar den trånga åsiktskorridor som byggts upp runt diskussionen om invandring och migration.
Är det inte rättvisare att du skriver:"Det är himla intressant att se att så många av oss som har en viss åsikt, så selektivt accepterar fakta och tror att allt som inte stämmer med den egna begränsade och tokiga verklighetsbeskrivningen......"Det är himla intressant att se att så många av er som har en viss åsikt, så selektivt accepterar fakta och tror att allt som inte stämmer med den egna begränsade och tokiga verklighetsbeskrivningen, är konspirationer.
Resultatet är en observation av svar på en exakt fråga. Man behöver inte övertolka det, utan bara ta in observationen.
Om det är så att vi är positivare för att det finns ett tydligt ställningstagande av majoriteten, är det bara positivt. Sverige är ett unikt föredöme i Europa när det gäller asylmottagandet.
Är det inte rättvisare att du skriver:"Det är himla intressant att se att så många av oss som har en viss åsikt, så selektivt accepterar fakta och tror att allt som inte stämmer med den egna begränsade och tokiga verklighetsbeskrivningen......"
Och som jag sa , om man kombinerar den nu aktuella med den jag nämnde tidigare så detroniseras ju en hel del av de rasistanklagelser som haglat här på sistone.