Nej, jag tror att siffran är rätt även i anonymiteten. Den stämmer väldigt väl med min omvärld. Det är en skröna att folk i stugorna inte vågar uttrycka sin främlingsrädsla. Den är helt enkelt ganska begränsad, även om den tyvärr växer. Jag pratar med många, många människor om de här frågorna. Konspirationsteorierna är något som är till 90% förbehållet de högerextrema, som väldigt selektivt väljer vilka fakta de tror på. Läser man till exempel Avpixlat är det säkert lätt att falla in i den skeva verklighetsbilden om man är benägen att vilja tro att ens åsikter är vanligare än vad de faktiskt är.
Däremot handlar det inte i första hand om ondska eller godhet. Frågan var bara om man var positivt inställd eller negativt inställd till utomeuropeisk invandring. Det verkar som alla drar så stora växlar på svaret på en sådan begränsad fråga.
Däremot handlar det inte i första hand om ondska eller godhet. Frågan var bara om man var positivt inställd eller negativt inställd till utomeuropeisk invandring. Det verkar som alla drar så stora växlar på svaret på en sådan begränsad fråga.