SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och till den välfärden har vi mer pengar än någonsin delvis pga den förstärkning av skattebasen vi fått från den invandring som skett fram till idag.
Suck, ja invandringen som till ca 1/2 består av hemvändare.

Men vad kostar den icke behovsanpassade asylhanteringen?
Dvs de som kommer hit, med ingenting och måste leva på samhället i mellan 5 och 10 år innan man kommer in i produktionen?

Om jag inte är helt fel ute så har vi i stort sett samma regler för asyl i de flesta EU länder.
Om man då är ofin nog att ställa sig frågan varför 20 % av vissa grupper väljer Sverige framför andre EU länder.
Om det inte är så att efterbehandlingen är så generös i vårt land jämfört med de andras.

Och då uppkommer frågan om det inte vore bättre att anpassa våra nivåer till EU-standard och föra ev. överskott till de hjälpbehövande utan resurser som sitter fast i lägren i Jordanien o Libanon?

Migrationsverket har ett mycket sansat uppdrag idag:

"Målet är att säkerställa en långsiktigt hållbar migrationspolitik som värnar asylrätten och som inom ramen för den reglerade invandringen underlättar rörlighet över gränser, främjar en behovsstyrd arbetskraftsinvandring och tillvaratar och beaktar migrationens utvecklingseffekter samt fördjupar det europeiska och internationella samarbetet."

Att skicka människor som flytt från krig och förtryck, tillbaka till krigszonen är way off my chart av det jag kallar sansat.

Vem har sagt nått om att skicka tillbaka till krig och förtryck?

Eller så kan du ta av dina bruna glasögon som tycker att vi lever i en sån eländig fattigdom o misär, att vi inte har råd att ge skydd åt flyktingar från krig.
Bruna, rosa eller röda glasögon hör egentligen inte hit.
blundar vi inför realiteter så som du verkar göra så har vi snart inga andra valmöjligheter än de den yttersta bruna kanten rekommenderar idag.
Om vi däremot öppet och sakligt hanterar fakta, väger det mot humanistiska och ekonomiska värden så har vi fler valmöjligheter och det under en betydligt längre tid.
Jag vill absolut inte stänga gränserna! Men jag är realist nog att inse, att om vi inte öppet redovisar kostnader och öppet diskuterar dem så kommer pendeln förmodligen svänga över ytterligare till SD;s favör, vilket jag antar inte du heller ser positivt på!

Ja, om det hade varit enda lösningen är det självklart att hjälpa en medmänniska som flyr krig och förtryck, framför att ge den sista hundringen till någon som ändå klarar sig hyfsat i ett land fullt av trygghet.

Men sådan är inte frågan och kommer heller inte att bli. Det är bara populism, att ställa enskilda utgifter mot varandra.

Har du själv levt på sjukpenning och i förlängningen i o m utförsäkring på försörjningsstöd?

Har du själv levt på sjukpenning och i förlängningen i o m utförsäkring på försörjningsstöd?

Har du någon gång flytt för ditt liv undan ett krig, som i förlängningen hade förintat hela din familj?

Paradiset säger jag om försäkringsutbetalningar och att jag måste hitta billigare vanor är största problemet. I jämförelse.

Bruna, rosa eller röda glasögon hör egentligen inte hit.
blundar vi inför realiteter så som du verkar göra så har vi snart inga andra valmöjligheter än de den yttersta bruna kanten rekommenderar idag.
Om vi däremot öppet och sakligt hanterar fakta, väger det mot humanistiska och ekonomiska värden så har vi fler valmöjligheter och det under en betydligt längre tid.
Jag vill absolut inte stänga gränserna! Men jag är realist nog att inse, att om vi inte öppet redovisar kostnader och öppet diskuterar dem så kommer pendeln förmodligen svänga över ytterligare till SD;s favör, vilket jag antar inte du heller ser positivt på!

Ingen blundar. Det är din halmdocka, du får vårda själv.

Ingen blundar. Det är din halmdocka, du får vårda själv.
Att du slingrar dig som en daggmask (löv) på en metkrok när obekväma frågor dyker upp ä ingen nyhet.

Att många politiker gjort detsamma de senaste 4 åren känner vi också till. Resultatet förskräcker. SD ökade med runt 100 %

Vill du fortfarande att de ska äga frågan?
Frågan är ju, när du ska inse att det inte hjälper att blunda inför den. Mantrat du dragit, att alla som inte instämmer har SD sympatier eller rent av är bruna är heller inget nytt. Att sedan dra upp gaskammare visar hur lågt ditt lågvattenmärke i verkligheten är.

Att du slingrar dig som en daggmask (löv) på en metkrok när obekväma frågor dyker upp ä ingen nyhet.

Att många politiker gjort detsamma de senaste 4 åren känner vi också till. Resultatet förskräcker. SD ökade med runt 100 %

Vill du fortfarande att de ska äga frågan?
Frågan är ju, när du ska inse att det inte hjälper att blunda inför den. Mantrat du dragit, att alla som inte instämmer har SD sympatier eller rent av är bruna är heller inget nytt. Att sedan dra upp gaskammare visar hur lågt ditt lågvattenmärke i verkligheten är.

Nej, det visar hur icke existerande politiken är på den sidan. Noll förslag som går att genomföra i praktiken. Bara spel för galleriet.

Det jag har hört är att man får PUT, gäller bara vissa, och att rasismen inte är lika utbredd här. Vill du ändra det?
Tyskland ex har ettåriga uppehållstillstånd som förlängs med automatik så länge konflikten pågår + att man har regler för permanente tillstånd om man bott i landet ett visst antal år, under förutsättning att man skött sig.
Och rasismen , är den högre i Finland, Holland, Österrike?
Det har jag inte uttalat mig om men asylreglerna är de samma! dvs vilkoren för ett uppehållstillstånd, sedan är vi ensamma om PUB.

Så om det lugnar ner sig i mellanöstern och de inte åker hem så har vi kanske inte plats för nästa flyktingvåg ?

så tidsbegränsade up är i sin ordning. Som lätt kan omvandlas till permanenta ocm man sköter sig ;)

Senast ändrad:
Har du någon gång flytt för ditt liv undan ett krig, som i förlängningen hade förintat hela din familj?

Paradiset säger jag om försäkringsutbetalningar och att jag måste hitta billigare vanor är största problemet. I jämförelse.

Paradiset i jämförelse?
Jovisst men vad hjälper det om man inga pengar får alls ?? eller om man får, vad tror du det ligger på per månad ?? Går ju an för dig och mig som har gott om tillgångar men för de som redan innan inget har?

Du påstår ju i ditt inlägg att landet är fullt av trygghet. Hur kan det då komma sig att vi har svenska uteliggare på gatorna?
Och om paradiset är 3800:- som du påstår lever du nog i en väldigt skyddad verkstad, alternativt med bra jobb hög lön och goda förutsättningar. Du vet helt enkelt inte hur det är att vara fattig så du fattar inte hur någon kan vara det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar