SD lägger ner invandringsfrågan....

Sv: SD lägger ner invandringsfrågan....

Nu är du orättvis Bläckis! Det var faktiskt inte järnrör SDtopparna sprang runt med på stan. Det var aluminium.

Helvete! Ja, där ser man hur orättvist de behandlas, hur folk ogenerat ljuger om dem!

Jag är förkrossad, ber dem om ursäkt och hoppas att de, som kompensation, tar emot min ödmjuka röst i nästa val. Eller inte.

Nu sista veckorna har ju verkligen SD visat var de står med ett konkret samarbete i EU med extrema Le Pen i Frankrike.

Vad som hänt är att Löfven äntligen sagt att de inte kommer att samarbeta med SD , nu väntar vi på MP och V var de står i frågan samarbete med SD.

Äntligen börjar jag se att man börjar samarbeta mot partier som faktiskt är meningsmotståndare i rätt och mening.

Det skulle vara trevligt om propagandan med obehagliga personpåhoppkunde börja vända sig mot de som faktiskt förtjänar det.

Klart du ska rösta SD! Inte
minst nu när deras 63-åriga vice partiledare äntligen känner sig mogen!

Tänk om Svensson kunde lära sig att läsa mellan raderna och se vad partiet verkligen står för.

Då skulle både SD och V(pk) få det hett om öronen;)

Men var det någon som lyckades med att räkna hur många metallrör som det var frågan om?

Enligt dem själva var det säkert 0.:)

Fast det är ganska smart att välja en vice ordförande som gör att man inte behöver trycka om allt partimaterial, med nya initialer för partiledaren.

Och man kan ju fortsätta skråla Jo-nas Å-ker-lund, shala lala la på valvakorna :p

Enligt dem själva var det säkert 0.:)

Och man kan ju fortsätta skråla Jo-nas Å-ker-lund, shala lala la på valvakorna :p

Lätt att raljera med alla jasägare runt sig.
Sverige i särklass största problem idag,är den enorma invandringen.
Det kan jämföras med en alkoholists diagnos,symptomen ;att dricka för mycket,förnekelsen;att låtsas att problemet inte finns,resultatet;att fortsätta i samma stil,för att brytas ner och slutligen gå under.

Det kan jämföras med en alkoholists diagnos,symptomen ;att dricka för mycket,förnekelsen;att låtsas att problemet inte finns,resultatet;att fortsätta i samma stil,för att brytas ner och slutligen gå under.

Ja, en vacker dag finns inga gränser, inga nationer, inga raser. Bara de eventuellt överlevande. Fast jag tror snarare att det handlar om en global akut klimat/miljöfråga än en svensk invandringsfråga.

Sverige i särklass största problem idag,är den enorma invandringen.

Nationer går under genom att man låter människor oemotsagt måla upp en falsk verklighet för att skapa konflikter, både inom och utom landet. Till exempel genom att värdera människors rätt att leva i Sverige på olika sätt beroende på etnisk bakgrund. Det skapar konflikter som är nedbrytande på många olika sätt.

Nu är inte SD oemotsagt i sin verklighetsbeskrivning - som tur är.

På vilket sätt skulle den "enorma" invandringen göra att vi går under?
En gång för många år sen tyckte jag att du var ganska vettig, men det var då.
PL

Ja, enligt SD är det så. Inte enligt andra. Och att SD ljuger vet vi ju.
Sanningen är väl att invandringen totalt sett ca 80 000 om året går med vinst nationalekonomiskt sett. Men att den del av invandrarna som kommer hit utan bra engelskakunskaper eller utbildning motsvarande gymnasiet kostar och kommer att kosta stora summor i framtiden.

om det exempelvis kommer hit en kvinna på ca 25 år. analfabet och talar endast ett lokalt språk från Afrikas hörn så tar det henne 10 år att komma ifatt till gymnasienivå och och innan dess 4, 5 år att lära sig svenska. Då är hon 40 och hur många 40;åriga svenska kvinnor utan tidigare erfarenhet får jobb? Och sedan glömde jag, hon kommer med all sannolikhet att skaffa sig ett par tre barn, där går ytterligare tio år..Hur ska hon då lyckas jobba ihop till pensionen?

Jag anser att SD;s politik är ett samelsurium av ofinansierade önskningar, men att för den skull blunda för verkligheten? nej det gör jag inte, även om en del då omedelbart framför tankar om min mentala status

Ber om ursäkt totalt 90 - 100 000 per år och sedan en utvandring på ca 40 000. alltså netto ca 60 000 och där ligger väl ca 50% på asyl o anhöriga.

Senast ändrad:

Sanningen är väl att invandringen totalt sett ca 80 000 om året går med vinst nationalekonomiskt sett. Men att den del av invandrarna som kommer hit utan bra engelskakunskaper eller utbildning motsvarande gymnasiet kostar och kommer att kosta stora summor i framtiden.

om det exempelvis kommer hit en kvinna på ca 25 år. analfabet och talar endast ett lokalt språk från Afrikas hörn så tar det henne 10 år att komma ifatt till gymnasienivå och och innan dess 4, 5 år att lära sig svenska. Då är hon 40 och hur många 40;åriga svenska kvinnor utan tidigare erfarenhet får jobb? Och sedan glömde jag, hon kommer med all sannolikhet att skaffa sig ett par tre barn, där går ytterligare tio år..Hur ska hon då lyckas jobba ihop till pensionen?

Jag anser att SD;s politik är ett samelsurium av ofinansierade önskningar, men att för den skull blunda för verkligheten? nej det gör jag inte, även om en del då omedelbart framför tankar om min mentala status

Ber om ursäkt totalt 90 - 100 000 per år och sedan en utvandring på ca 40 000. alltså netto ca 60 000 och där ligger väl ca 50% på asyl o anhöriga.

Rent krasst kostar en SD-väljare mer. Allt från MVC, elevvårdskonferenser, till
ofullständig gymnasieskola. Sen ekonomiskt bistånd, aktivitetsersättning och missbruksvård.

Rent krasst kostar en SD-väljare mer. Allt från MVC, elevvårdskonferenser, till
ofullständig gymnasieskola. Sen ekonomiskt bistånd, aktivitetsersättning och missbruksvård.

Jag vet inte riktigt det, medelåldern har ju tidigare varit rätt hög,och då är man ju redan etablerad i samhället. Man har stor andel av unga manliga på landsbygden, och de flesta där har jobbi en eller annan form, i alla fall i södra Sverige.

Men du har rätt, den som inte klarar av att skaffa sig högskolekompetens i framtiden får nöja sig med låglönejobb, med det gäller nog inte bara SD;are, det gäller alla!

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 178
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 761
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama