SD lägger ner invandringsfrågan....

Sv: SD lägger ner invandringsfrågan....

Hur är det där ens ett svar på någonting jag har skrivit? Ditt resonemang är ju helt osammanhängande.

Du ställde frågan "-Hur skulle det vara att konsumera sig ur krisen??"
Och jag funderade, var det inte så, genom konsumtion som Grekland hamnade i klistret?;)

Du ställde frågan "-Hur skulle det vara att konsumera sig ur krisen??"
Och jag funderade, var det inte så, genom konsumtion som Grekland hamnade i klistret?;)
Nu ska SD besöka Lövets arbetsplatser och berätta hur Lövet har svikit arbetarna och på så sätt plocka av Lövet röster. Där kommer SD att öka kraftigt...

Alltså: på vilket sätt innebär det du beskrev att man konsumerar sig ur krisen? Att försöka konsumera sig ur en kris kännetecknar snarare denna regering och det har inget med de mjuka sektorerna att göra

Nu ska SD besöka Lövets arbetsplatser och berätta hur Lövet har svikit arbetarna och på så sätt plocka av Lövet röster. Där kommer SD att öka kraftigt...
SD har den bekväma sitsen att man kan "talk the talk men behöver inte walk the walk"

Den dan man ska genomdriva politik i handling,,då lär dom sig varför Adolf föredrog bruna långbyxor till uniformen;)

Alltså: på vilket sätt innebär det du beskrev att man konsumerar sig ur krisen? Att försöka konsumera sig ur en kris kännetecknar snarare denna regering och det har inget med de mjuka sektorerna att göra

Då ställer jag frågan så här då?

I jämförelse med EU genomsnittet, har Sveriges statsskuld ökat eller minskat sedan 2008?

Har vi högre eller lägre arbetslöshet i Sverige än i övriga Europa? Hur har dessa siffror påverkats sedan 2008?

Har mottagare av bidrag o stöd fått det förhållandevis bättre eller sämre jämförbart med våra Europeiska grannar?

Och då är vi tillbaka där vi började...
Det där är fullständigt ointressant och säger precis ingenting väsentligt.

Hur kunde vi ha haft det? Vad var alternativet?

Och då är vi tillbaka där vi började...
Det där är fullständigt ointressant och säger precis ingenting väsentligt.

Hur kunde vi ha haft det? Vad var alternativet?

Hur vi kunde haft det, om vi försökt att konsumera oss ur problemen?
Högre a-kassa, högre bostadsbidrag,barnbidrag, soc-hjälp. Inse det faktum att den formen av hjälp är för samhället ungefär som att pinka i byxorna, det är skönt för stunden men det kommer obehagligt därefter.

Vi ska naturligtvis ha back-upp från samhället i nödsituationer.men det ska även finnas rättvisa i den hjälpen.
ex:
En person född 1955 har jobbat hela sitt liv. när denne går i pension får hen ut ca 9000 kr i pension.
En person som inte bidragit till samhället med en krona får ut ungefär 8500 inkl bostadsbidrag..rättvist?

Fast det du beskriver är ju inte att konsumera sig ur en kris :meh:
Det är det jag försöker framföra, uppenbarligen utan att lyckas.

Fast det du beskriver är ju inte att konsumera sig ur en kris :meh:
Det är det jag försöker framföra, uppenbarligen utan att lyckas.

Om en stat ska konsumera sig ur en kris så krävs en sak, kapital. då detta inte finns så måste man låna. är det det du menar? eller ska vissa grupper betala andra gruppers konsumtion genom att vi höjjer det extremt höga skattetrycket ytterliga ngr %:meh:

Du måste förstå själv att det där är löjligt. Du får ju ta med jobbskatteavdragen, rot och rut i beräkningarna. Restaurangmomsen. Pengar som sugits ut från systemet iom diverse privatiseringar.

Alltså - kolla på dom aktuella förändringar som faktiskt har gjorts och utgå ifrån det. Du behöver inte sitta och gissa/hitta på/vad du nu håller på med när vi faktiskt har facit i hand.

Du måste förstå själv att det där är löjligt. Du får ju ta med jobbskatteavdragen, rot och rut i beräkningarna. Restaurangmomsen. Pengar som sugits ut från systemet iom diverse privatiseringar.

Alltså - kolla på dom aktuella förändringar som faktiskt har gjorts och utgå ifrån det. Du behöver inte sitta och gissa/hitta på/vad du nu håller på med när vi faktiskt har facit i hand.

Sugits ut ur systemet? Varifrån kommer dessa pengar då?
Är det inte pengar som betalats in i skatt?

avdragen gör ju att allt fler köper tjänsten vitt istället för svart.

Hela skattepaketet har ju bidragit till att vi befinner oss där vi är idag.

Då kan man alltså jämföra rakt av med de andra medlemsstaterna i unionen.
Har Sverige rasat ner i moraset eller håller vi oss fortfarande uppe.

Det är väl bättre du säger som det är, du anser att staten Sverige för en dålig politik, och det av ideologiska skäl.

Då återstår frågan, accepterar du vad folkmajoriteten har valt eller vill du sätta dig över denna?;)

SD har den bekväma sitsen att man kan "talk the talk men behöver inte walk the walk"
Ungefär så. Inför förra valet så ju alla partier att man inte skulle diskutera med SD. Straffet för detta var att väljarna blev förbannade och SD gick framåt. Efter valresultatet ångrade sig alla partier och sa "vi borde ha tagit diskussionen och från och men nu ska vi göra det". Nu vill SD diskutera med Lövet men Lövet håller sig undan. Varför gör han det när han o andra sa efter valresultatet att man måste ta diskussionen? Nu stod det i AF att SD inte får vara med i SVT:s partiledardebatt. Det är bra för det kommer att reta upp väljarna och SD vinner ytterligare röster. Politiker ska inte tro att dom kan göra vad som helst när det är väljarna som bestämmer hur fördelningen ska se ut :rage:

Ungefär så. Inför förra valet så ju alla partier att man inte skulle diskutera med SD. Straffet för detta var att väljarna blev förbannade och SD gick framåt. Efter valresultatet ångrade sig alla partier och sa "vi borde ha tagit diskussionen och från och men nu ska vi göra det". Nu vill SD diskutera med Lövet men Lövet håller sig undan. Varför gör han det när han o andra sa efter valresultatet att man måste ta diskussionen? Nu stod det i AF att SD inte får vara med i SVT:s partiledardebatt. Det är bra för det kommer att reta upp väljarna och SD vinner ytterligare röster. Politiker ska inte tro att dom kan göra vad som helst när det är väljarna som bestämmer hur fördelningen ska se ut :rage:

Just det, släpp in dem, låt dem förklara hur man ska lösa problemen, inte med floskler utan med realpolitik. Då kommer nog de bruna brallorna fram:D

Om det vore så enkelt att bara ta debatten. Då hade jag verkligen hoppats att S tagit debatten. Den stora nackdelen är att SD får alldeles för mycket publicitet.
Men jag undrar faktiskt mera över hur tänkte Jimmie när han utmanar ett parti i opposition och inte något av regeringspartierna :confused: . Är det för:

A.Jimmie anser att Löven är den mest troliga nästa statsminister?
B. Jimmie anser sig mera nära regeringspartierna och ser S som sin största politiska motsättare?
C. Han är bara ute efter lite uppmärksamhet.

Om det vore så enkelt att bara ta debatten. Då hade jag verkligen hoppats att S tagit debatten. Den stora nackdelen är att SD får alldeles för mycket publicitet.
Men jag undrar faktiskt mera över hur tänkte Jimmie när han utmanar ett parti i opposition och inte något av regeringspartierna :confused: . Är det för:

A.Jimmie anser att Löven är den mest troliga nästa statsminister?
B. Jimmie anser sig mera nära regeringspartierna och ser S som sin största politiska motsättare?
C. Han är bara ute efter lite uppmärksamhet.

Tvärtom, de får inte för mycket publicitet. De får för lite.
SD satsar på ett patt-läge i riksdagen inför nästa period.

Då kan man, liksom VPK o Centern på sin tid påverka den sittande ministären och driva politiken åt det håll man önskar.

Väl pålästa intervjuare ska ställa partier mot väggen, tvinga fram hur deras förslag ska finansieras och hur de ska genomdrivas.
Ex påstår SD att man kan spara miljarder nästa valperiod om man genomför deras politik. HUR?

Hårdreglera invandringen och slänga ut dem som fått uppehållstillstånd?

Hm..Skulle inte det kräva både revidering av EU-avtal och grundlag. Och det sker knappast inom en valperiod så bara där snackar man ju dynga!!

För att det är S-väljare han snor.
varför satsa på moderaterna när inga moderater vill bli SDare?

Ingen aning, säkert. Men han är både högutbildad och höginkomsttagare, det är inte hans väljare.
Ännu en sak jag inte fattar, om man är missnöjd med situationen i sitt bostadsområde med sociala och ekonomiska problem, varför röstar man då på en kille som inte har en aning om vart ditt område ens ligger? En snubbe som suttit på universitetet i Lunch och klurat.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 178
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 761
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama