"SD går till attack mot FI"

Ja, säg det. Har inget bra svar själv. I synnerhet inte med den skrattretande kampanjen de bedriver nu. Vad tror du själv?

För att samhället är ett rasistiskt patriarkat.

Tror det är för att patriarkatet gillar boobs och röstar det SD så tror patriarkatet att det får ligga mer.

sd.jpg

(från SD:s reklam som ska vara emot FI)

Jämförde DN:s och Aftonbladets barometrar nu. Där är resultaten helt olika. I DN är SD större än F!, och i Aftonbladet är F! större än SD. Man får helt enkelt ta barometrarna med en nypa salt. Helt säkert vet vi inte förrän söndag kväll.

om man nu värnar Sverige, borde man inte välja en politiker som iaf vet hur det går till? Och ens orkar bry sig?

Vad skulle SD vara utan Jimmie Åkesson? Förstår folk att det är ett parti de röstar på och att det är dessa tomtar som sedan tar plats i de folkvalda församlingarna? Känns som en självklarhet att folk borde begripa att det inte är Åkesson som är SD, men med tanke på att vi tycks har folkvalda politiker som inte ens klarar grundskolans kunskapskrav i samhällskunskap så börjar man ju fundera.

Varför är det så
Jag har ställt mig den frågan många, många gånger och ägnat många högskolepoäng till att fundera över den.

Det är komplexa strukturer som har vuxit fram under hundratals år. Så mycket vet jag i alla fall. Det genomsyrar hela världshistorien; samhällsorganisation, kolonialism, reproduktion, krig, arbete etc.

Har du själv några tankar kring hur vi hamnade här?

Ok, never mind. Fick för mig att du sagt det i någon tråd. Men aja. Men som sagt, "alla" valbarometrar visar inte att SD är större än F!, kollade det nu.

Personligen tror jag att SD har en relativt stort antal väljare för att folk har köpt myten om att alla problem i Sverige försvinner om vi stoppar invandringen. Det blåser inte bara högervindar i EU nu, det blåser bajsbrunt. I synnerhet de som inte är så politiskt insatta verkar ha en tendens att rösta SD för att deras logik är lättillgänglig och okomplicerad.

Tror det är för att patriarkatet gillar boobs och röstar det SD så tror patriarkatet att det får ligga mer.

sd.jpg

(från SD:s reklam som ska vara emot FI)

Ah, det låter rimligt. Patriarkatet fruktar såklart att det blir totaltorka i sänghalmen om feminismen inte bekämpas.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 331
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama