Är det vanligt folk som har skapat dessa strukturer
Värderingar och strukturer ändras över tid, men det går långsamt. Ja, det är "vanligt folk". Vad menar du med vanligt folk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det vanligt folk som har skapat dessa strukturer
Nu menar jag supervalåret inte bara EU valet
Är det då nått fel då på vanligt folk som skapar dessa strukturerVilka annars? Vilka är "ovanligt folk"?
Ja men då så. Då får vi ju skylla oss själva när vi skapar dom där strukturerna. En lag som förbjuder dessa strukturer varför inte göra en sån då så inte vanligt folk kan skapa dessa strukturer som i sin tur skulle utrota SD och F! då skulle frälsa ossVärderingar och strukturer ändras över tid, men det går långsamt. Ja, det är "vanligt folk".
Ja - vi reproducerar rasism och kvinnoförtryck.Är det då nått fel då på vanligt folk som skapar dessa strukturer
Men sätt dig då och försök fila på en sådan lagformulering...Ja men då så. Då får vi ju skylla oss själva när vi skapar dom där strukturerna. En lag som förbjuder dessa strukturer varför inte göra en sån då så inte vanligt folk kan skapa dessa strukturer som i sin tur skulle utrota SD och F! då skulle frälsa oss
Ja men då så. Då får vi ju skylla oss själva när vi skapar dom där strukturerna. En lag som förbjuder dessa strukturer varför inte göra en sån då så inte vanligt folk kan skapa dessa strukturer som i sin tur skulle utrota SD och F! då skulle frälsa oss
Vilka valbarometrar syftar du på egentligen? Källa, tack.
Men hur svårt kan det vara då eller är det så att "man" inte vill eller har lust. Kan man göra en lag som förhindrar gigantiska bonusar för bankernas VD:ar så förstår jag inte varför det inte går att förbjuda skapandet av dåliga strukturerMen sätt dig då och försök fila på en sådan lagformulering...
Men hur svårt kan det vara då eller är det så att "man" inte vill eller har lust. Kan man göra en lag som förhindrar gigantiska bonusar för bankernas VD:ar så förstår jag inte varför det inte går att förbjuda skapandet av dåliga strukturer
Det är alldeles för stort och komplext. Samhälleliga maktstrukturer är ingenting som man bara kan säga att "nu är det förbjudet".Men hur svårt kan det vara då eller är det så att "man" inte vill eller har lust. Kan man göra en lag som förhindrar gigantiska bonusar för bankernas VD:ar så förstår jag inte varför det inte går att förbjuda skapandet av dåliga strukturer
Man kan ju inte sitta o ha en massa åsikter hela tiden. Nån gång måste man ju komma till handlig = förbjuda. Annars blir man ju aldrig av med problemet. För det är väl ett problem med dessa strukturer som skapar hat o orättvisaI en demokrati har alla rätt att uttrycka sin åsikt och ha sina egna värderingar. Vad svamlar du om? Förtydliga dig själv, du debatterar helt osammanhängande.
Ja men då får vi väl ha det så här dåDet är alldeles för stort och komplext. Samhälleliga maktstrukturer är ingenting som man bara kan säga att "nu är det förbjudet".
Många saker är förbjudet. Våldtäkt, sexuella trakasserier, diskriminering osv. Vad mer är det du tycker ska förbjudas? Hur formulerar du ett allomfattande förbud mot t ex den rasistiska samhällsstrukturen? Jag undrar på riktigt hur du tänker dig det.Man kan ju inte sitta o ha en massa åsikter hela tiden. Nån gång måste man ju komma till handlig = förbjuda. Annars blir man ju aldrig av med problemet. För det är väl ett problem med dessa strukturer som skapar hat o orättvisa
Man kan ju inte sitta o ha en massa åsikter hela tiden. Nån gång måste man ju komma till handlig = förbjuda. Annars blir man ju aldrig av med problemet. För det är väl ett problem med dessa strukturer som skapar hat o orättvisa
Hur kan SD vara större än F! i alla valbarometrar
lnadsbygdsbo, jag skiter ärligt talat i om ytan jag står och bor på kallas Sverige/Norge eller Sudan.
@martensson problemet är inte invandrare, det är folks intolerans med allt som är nytt. Det finns problemområden, det har inget med invandringen att göra. De var ghetton innan, så länge vi har klasskillnader kommer vi ha fattiga personer utanför vårt system. Jag växte upp i områdena på södra sidan av sthlm, det var få muslimer där men ändå blev det ett problemområde.
De flesta av SDs anhängare kan inte heller se skillnad på en muslim eller en syrian och då kan jag inte ta er på allvar. Ni är bara så tramsigt rädda att nån borde sätta er på en cykel utan hjälm så ni får utmana era rädslor.
Varför är det så
Du begär lite väl mycket när du vill ha en saklig diskussion som inte handlar om rasism från en utgångspunkt där du redan har deklarerat attVad jag försökte göra var att föra en hyfsat saklig diskussion som inte bara handlar om rasism, men märker att det tyvärr inte gick.
Vi har för står [sic] invandring/flyktingkvot.
Jag har mött en mycket intressant,fantastisk person,Emerich Roth, Ja han talade i 2 timmar,men det som återkom var hans svar på egna erfarenheter med att faktiskt omvandla rasistiska åsikter, vägen ur hatet med kärleksbudskapet, i att se ALLA människor som individer med egen historia. Inte att svara med att vända ryggen,avsky attacker tillbaka. Inte gå emot som grupp mot grupp utan sätta sig ner, en och en och lyssna känna förstå acceptera,och SE personen. (inte bara avfärda då du vet inte "orsaken"kanske har personen en eller flera dåliga erfarenheter mm?) .
Stämpla alltså inte en människa som rasist utan en människa med rasistiska åsikter och det går att omvandla!
.