"SD går till attack mot FI"

Tycker inte det är så konstigt att sd är större än fi just nu. Det är FAKTISKT inte tvärt enkelt att ens veta vad fi står för ibland- feminism men alla feminsiterhåller med va det är..

Och jag tycker att det är busenkelt. Feminism = jämställdhet mellan könen. 50/50, inga krusiduller. Och därtill ingen diskriminering mot HBTQ-personer.

Och jag tycker att det är busenkelt. Feminism = jämställdhet mellan könen. 50/50, inga krusiduller. Och därtill ingen diskriminering mot HBTQ-personer.
Men detta är ju inte alls så viktigt för väljarna............verkar det som. OM det vore så värför är det då inte fler som röstar på F! så att F! kommer upp till nivåer typ 20% i riksdagsvalet

Nja, det där är ju inte riktigt sant. Nationalstaten är ju ett förhållandevis modernt påhitt. En samling människor kan mycket väl leva på en yta utan att bilda en stat. Sedan länge har människan skapat olika administrativa organisationer, bland annat för att kunna beskatta medborgarna. Men det är helt oavhängigt nationen som sådan.

Jag är glad att jag lever i Sverige för det ger mig massa privilegier. Men nationen är helt oviktig för mig.

Visst, nationalstaten är det, nationen är det inte.
Du är glad att du lever i nationalstaten Sverige. Där folket gemensamt beslutat att verka mot vissa mål, som nation.

De olika indianstammarna betraktades och betraktas fortfarande som olika nationer.

Det vill säga olika stammar som kontrollerar och brukar ett markområde.

En stat är inte det samma som en nation.
En stat kan vara en nationalstat, dvs ett fristående land men även en nation bland andra så som i BRD eller USA.

En stat kan bestå av många nationer/folk/stammar.

Men detta är ju inte alls så viktigt för väljarna............verkar det som. OM det vore så värför är det då inte fler som röstar på F! så att F! kommer upp till nivåer typ 20% i riksdagsvalet

Jag förstår inte vart du vill komma. Partier skall ju syssla med opinionsbildning och sånt tar tid. Det är väl rätt att driva frågor man tror på även om det idag inte maximerar antalet röster.

Att bara ta fram förslag som man tror flertalet väljare idag lyssnar på är populism.

Jag har svårt att förstå vart du vill komma.

F! är väldigt mycket vänster vilket skrämmer bort ganska många väljare som är feminister men inte vänster. Det är min teori.

De flesta anser förmodligen att män och kvinnor ska ha samma villkor vad det gäller arbetsliv o rättssäkerhet.
På papperet har nog det idag.

Det vill säga att en man eller en kvinna i samma situation erhåller samma behandling från samhället.

Problemet är väl att män och kvinnor sällan hamnar i samma situation.

Vid en smutsig skilsmässa där våld är inblandat så är det kvinnan som oftast tar smällen
Vad det gäller ekonomi så har oftast mannen det bäst betalda jobbet.

Men för att ändra på det så handlar det inte om jämställdhet.

De flesta anser förmodligen att män och kvinnor ska ha samma villkor vad det gäller arbetsliv o rättssäkerhet.
På papperet har nog det idag.

Det vill säga att en man eller en kvinna i samma situation erhåller samma behandling från samhället.

Problemet är väl att män och kvinnor sällan hamnar i samma situation.

Vid en smutsig skilsmässa där våld är inblandat så är det kvinnan som oftast tar smällen
Vad det gäller ekonomi så har oftast mannen det bäst betalda jobbet.

Men för att ändra på det så handlar det inte om jämställdhet.

Hur kan det inte vara en fråga om jämställdhet?

Jag förstår inte vart du vill komma. Partier skall ju syssla med opinionsbildning och sånt tar tid. Det är väl rätt att driva frågor man tror på även om det idag inte maximerar antalet röster.

Att bara ta fram förslag som man tror flertalet väljare idag lyssnar på är populism.

Jag har svårt att förstå vart du vill komma.
Jamen om alla säger att vi ska ha jämställdhet 50/50, kvinnor inte ska ha lägre än män osv osv å så röstar man inte på det utan istället på skattesänkningar. Då ser ju iaf JAG det som att skattesänkningar är viktigare än jämställdhet fast nästa alla vill ha jämställdhet

Jamen om alla säger att vi ska ha jämställdhet 50/50, kvinnor inte ska ha lägre än män osv osv å så röstar man inte på det utan istället på skattesänkningar. Då ser ju iaf JAG det som att skattesänkningar är viktigare än jämställdhet fast nästa alla vill ha jämställdhet

Men hur menar du nu? Du kan ju inte säga att bara för att en större andel väljare röstar SD och inte F! så betyder det att skattesänkningar är viktigast för alla. Det är viktigast för vissa. Dessutom backar de borgerliga kraftigt i de senaste opinionsmätningarna. Så nej, jag tror inte att majoriteten av det svenska folket prioriterar ännu fler skattesänkningar just nu.

Dessutom är man per automatik inte icke-feminist bara för att man inte röstar på F!. Man kan mycket väl prioritera både jämställdhet och skattesänkningar samtidigt. Väldigt få människor är svartvita i sina politiska resonemang.

Bra, modigt och kul att två helt vanliga SDU-tjejer med vanliga kroppar får synas som feminina, självständiga tjejer som väljer bort yta för djup.

Man får väl säga att det är ett fall framåt för dem om de använt svenska tjejer, till skillnad från deras andra reklam där "svenskarna" kom från lite varstans i Europa.

Jag tror inte alls att tanken var att visa "helt vanliga SDU-tjejer". Snarare att SD gjort på samma sätt som många företag på senare tid - de har insett att usel reklam är bästa reklamen. Gärna ett riktigt korkat genusfail, då får det maximalt genomslag på facebook och twitter. Tänk om de behövt betala reklamtid för sånt som nu delas och uppmärksammas helt gratis.

Nästan varenda film jag har sett med dem har gränsat till lyteskomik. Nästan så att det är kränkande mot de intervjuade sverigedemokraterna att filmerna överhuvudtaget visas. Att offentligt visa upp att man är till den grad korkad och obildad. Jag fattar inte hur man står ut med det.

Man tycker ju att nära och kära åtminstone borde sätta stopp, av hänsyn, om man nu inte vet sitt eget bästa, som med den här stackars kommunalpolitikern som till och med journalisten verkar ha visst medlidande med i slutänden, det är liksom inte läge att plocka fram skjutjärnsfrågorna...

Jag vet inte vilken förklaring som vore minst tragisk: att alltihop egentligen är ett practical joke av en hemligt subversiv partiledning, i syfte att sprida löje över sverigedemokraterna, eller att detta verkligen är partiets skarpaste knivar, och att man med övriga får vara tacksam om de hittar till partilokalen och kan stava till sitt namn i medlemsregistret.

@Mabuse Ja, den kvinnan är OTROLIG.

Alltså, jag tycker att man borde införa något pressetiskt regelverk på det här området. De här människorna borde skyddas från exponering ungefär som barn, utvecklingsstörda eller dementa.

Såg du klippet med EU-toppkandidaten? Journalisten förmår knappt att hantera hennes otroliga dumhet. De här människorna går ju inte ens att se som dåliga politiker. De kvalar inte ens in på den skalan.

Man tycker ju att nära och kära åtminstone borde sätta stopp, av hänsyn, om man nu inte vet sitt eget bästa, som med den här stackars kommunalpolitikern som till och med journalisten verkar ha visst medlidande med i slutänden, det är liksom inte läge att plocka fram skjutjärnsfrågorna...

Jag vet inte vilken förklaring som vore minst tragisk: att alltihop egentligen är ett practical joke av en hemligt subversiv partiledning, i syfte att sprida löje över sverigedemokraterna, eller att detta verkligen är partiets skarpaste knivar, och att man med övriga får vara tacksam om de hittar till partilokalen och kan stava till sitt namn i medlemsregistret.
Min spontana tanke är ungefär "Vilka är skådespelarna som gör den här sketchen och från vilket program är det hämtat?". Lågbegåvning verkar vara det viktigaste kriteriet för att få bli representant för SD.

Min spontana tanke är ungefär "Vilka är skådespelarna som gör den här sketchen och från vilket program är det hämtat?". Lågbegåvning verkar vara det viktigaste kriteriet för att få bli representant för SD.

Skaplig lön i riksdagen dock och arbetsmässigt verkar det ju inte vara betungande. Sen kan man ju åka på "konferens" med sin respektive till exotiska platser i business class såklart så man slipper pöbeln.

De här människorna borde skyddas från exponering ungefär som barn, utvecklingsstörda eller dementa.
Jag tänker mer att har de inget skyddsnät runt sig som kan styra dessa uppenbart funktionsnedsatta personer från att sätta sig i en så exponerad position som de gör när de blir kommunpolitiker? Någon i deras omgivningen borde ju reagera innan de har tagit sig så långt. För deras egen skull alltså.

Fast jag blir faktiskt lite sugen på att kryssa SDs kandidat eftersom hon trots allt vet mer än vad som står på deras hemsida!
Men GODE GUD! Hon är ju värre än tantan som behöver mer än 3 år i kommunfullmäktige för att begripa sitt eget partis politik! Herregud vad jävla pinsamt!

Jag är helt mållös!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 331
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama