"SD går till attack mot FI"

Nästan varenda film jag har sett med dem har gränsat till lyteskomik. Nästan så att det är kränkande mot de intervjuade sverigedemokraterna att filmerna överhuvudtaget visas. Att offentligt visa upp att man är till den grad korkad och obildad. Jag fattar inte hur man står ut med det.

SDs rasism är inte en liten minifråga som letat sig in i deras partiprogram, det är hela deras ideologi. Återigen - röstar man på dem och har missat all deras dynga har man väl dels levt under en sten, dels inte ens läst deras partiprogram eller något av deras uttalanden.
Å andra sidan har nog inte ens många SDpolitiker läst deras eget partiprogram.

Ja, det känns ju lite som att det finns rätt många partier som tycker samma som SD i övriga frågor, så man behöver ju inte välja SD för den sakens skull. Gör man det är det för deras hållning i invandringsfrågan. Allt annat kan ju inte vara annat än dåliga ursäkter?
Glöm inte att SD är varma kärnkraftsanhängare och vill importera uranet (nåt utländskt duger tydligen...)

@landsbygdsbo Jag vet både vad lebensraum och nation betyder. Pratar flytande tyska och har skrivit min magisteruppsats i historia om identitetsbildning i nationella rum. Var intresserad av att höra ditt resonemang. Och du har tydligen inga argument mot min användning av dessa gamla begrepp då? :)
Din definition av nation är ju rätt intressant; en samling människor som exploaterar en bit land och vatten.
Hur definierar du ordet nation då? Du bör ju ha mer på fötterna än vad jag har i det här fallet. Vore därför intressant att höra om jag bör kalibrera om min inställning.
Med den definition kan man ju se hela mänskligheten som en nation, som brukar jorden. :D

Men angående ditt påstående att nationer är en självklarhet: Nej, nationer är inget givet.
Det har @Myrten redan förklarat bra.
En samling/grupp människor som bevakar sina intressen. Då vid inget givet tillfälle alla människor på jorden har haft samma intresse utan bevakat sina egna, så kan man fortfarande inte se jordens folk som en nation.

Jämför gärna med begreppet indiannationer =med vilket menas de olika indianfolken/stammarna

@Killaloe Milde himmel! Detta är ju bortom vett och sans! Var hittar SD-folket egentligen de här människorna?! Jag har aldrig i mitt liv träffat någon som är ens hälften så korkad.
Jag har tvekat om att ge mig in i kommunal politiken eftersom jag själv anser mig vara lite dålig på att ha full koll på allt, men om man kan hålla den där nivån på riksnivå så borde jag klara mig fint på kommunal nivå... ;)

Ja men verkligen!!! Jag föreslår att vi skickar den här damen:

Hon har bra koll och jobbar hårt!

Alltså det är så fantastiskt roligt att jag kan inte sluta skratta, jag kollade på det igår och skrattar fortfarande:D Fast egentligen är det tragiskt att hon får vara i kommunfullmäktige!

Fast jag blir faktiskt lite sugen på att kryssa SDs kandidat eftersom hon trots allt vet mer än vad som står på deras hemsida!

Men herregud. Det här är ju till och med pinsammare än videon på Maud Olofsson. Uhhhhh hemskt att kolla på! HUR kan en ens rösta på SD alls efter att ha sett alla tusen liknande videos? Finns det någon som tycker hon hanterade intervjun bra?

Nästan varenda film jag har sett med dem har gränsat till lyteskomik. Nästan så att det är kränkande mot de intervjuade sverigedemokraterna att filmerna överhuvudtaget visas. Att offentligt visa upp att man är till den grad korkad och obildad. Jag fattar inte hur man står ut med det.
Det gäller upp till den absoluta partitoppen. Här är det senaste bidraget;
http://www.expressen.se/tv/nyheter/politik/expressens-reporter-kastas-ut-fran-sd-mote/

Bra, modigt och kul att två helt vanliga SDU-tjejer med vanliga kroppar får synas som feminina, självständiga tjejer som väljer bort yta för djup.
smile.gif
"Vanliga" i bemärkelsen vad vi är vana att se i media ja. Jag tycker inte att en blondin med stora pattar i bikini känns särskilt edgy eller som att det signalerar självständighet eller representerar "vanliga" kvinnokroppar (dvs alternativ till de kroppar som vanligtvis visas i media).

Kvinnorna i filmen är lika exponerade och exploaterade som mannen, "trots" att deras ansikten är med. Jag kan inte se att kvinnorna är där som särskilt mycket mer än i egenskap av sina kroppar.

Hela filmen är märklig. Märkligt sexualiserad och märkligt (obegripligt) budskap.

Hade du seriöst gillat och försvarat filmen om du inte hade varit aktiv i partiet?

Man kan ju vara lite konspirationsteoretiker också. Den filmen har ju helt klart en riktig lågbudget. Jag trodde att de sparkat liv i filmteamet från Solstollarna först, tills jag insåg att det var ett pinsamt plagiat. Jag tror helt enkelt att filmen gjorts för att få ha kvar bidraget för kvinnoförbundet.

Lebensraum betyder utrymme att leva på, förutan vilket ingen överlever. antingen man lever i den egna nationen eller i någon annans, på nåder.
vad en nation är? En samling människor som gemensamt exploaterar en bit land o vatten.

Nja, det där är ju inte riktigt sant. Nationalstaten är ju ett förhållandevis modernt påhitt. En samling människor kan mycket väl leva på en yta utan att bilda en stat. Sedan länge har människan skapat olika administrativa organisationer, bland annat för att kunna beskatta medborgarna. Men det är helt oavhängigt nationen som sådan.

Jag är glad att jag lever i Sverige för det ger mig massa privilegier. Men nationen är helt oviktig för mig.

lnadsbygdsbo, jag skiter ärligt talat i om ytan jag står och bor på kallas Sverige/Norge eller Sudan.

@martensson problemet är inte invandrare, det är folks intolerans med allt som är nytt. Det finns problemområden, det har inget med invandringen att göra. De var ghetton innan, så länge vi har klasskillnader kommer vi ha fattiga personer utanför vårt system. Jag växte upp i områdena på södra sidan av sthlm, det var få muslimer där men ändå blev det ett problemområde.

De flesta av SDs anhängare kan inte heller se skillnad på en muslim eller en syrian och då kan jag inte ta er på allvar. Ni är bara så tramsigt rädda att nån borde sätta er på en cykel utan hjälm så ni får utmana era rädslor.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 331
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama