"SD går till attack mot FI"

Fi, V och SD har ett gemensamt. De är alla emot EU. Jag tycker dom ska göra slag i saken och gå ihop och propagera.
Var det inte så att F! kvinnor inte gilla S kvinnor eller var det tvärt om eller var det SD kvinnor som inte gillade vissa kvinnor, ja jag kommer inte ihåg. Nån som minns

Eller för att sverigedemokrater i regel har en helt annan utgångspunkt för diskussionen med tanke på att "allt är invandrarnas fel", och dessutom är väldigt dåligt pålästa både gällande t ex samhällskunskap i allmänhet och sitt eget parti i synnerhet?

Såg en debatt mellan Jimmie & Gudrun t ex. Det blev så uppenbart att det största problemet inte handlade om att tycka olika, utan om att Jimmie helt enkelt inte förstod ett enda ord av vad Gudrun sa. Inte ett skvatt. Då blir det ju helt hopplöst att diskutera.
eller tyckte helt olika helt enkelt :)

Det är väl klart. Partier kan ju aldrig sitta i riksdagen om ingen röstar på dom så att dom kommer över 4%. Om folk märker att dom inte får gehör för sina ideer/krav så finns det ju andra att rösta på. Finns dom inte så ser ju folk till att det finns. Vill man då inte hörsamma detta så får man ju skylla sig själv när man förlorar mandat till andra och skall då inte gnälla över det.

Det viktiga är väl inte att få max antal mandat till varje pris. Det sista de andra partierna skall göra är ju att vara populistska och ta efter SD's politik. För jag gissar att det är just det du vill. Alla andra skall argumentera utifrån SD's världsbild och ta in SD i värmen.

SÅ funkar ju inte demokratin! SD är i kraftig minoritet så kanske gillar befolkningen i stort de andra partierna mer.

Det blev så uppenbart att det största problemet inte handlade om att tycka olika, utan om att Jimmie helt enkelt inte förstod ett enda ord av vad Gudrun sa. Inte ett skvatt. Då blir det ju helt hopplöst att diskutera.

Jag förstår inte heller vad politikerna säger, och det beror nog många gånger på att dom ofta egentligen inte säger så mycket utan är väldigt väldigt vältränade på att svänga sig med tomma ord och tala sig ur situationer.

Senast ändrad:
Jag förstår inte heller vad politikerna säger, och det beror nog måna gånger på att dom ofta egentligen inte säger så mycket utan är väldigt väldigt vältränade på att svänga sig med tomma ord och tala sig ur situationer.

Tjaa, det kan man ju känna. Jag tycker dock att hon förklarade extremt tydligt, en massa gånger. I rad.

. Det sista de andra partierna skall göra är ju att vara populistska och ta efter SD's politik. För jag gissar att det är just det du vill.
Ja, åtminstonde erkänna vissa brister och rätta till dom och visa handlingskraft. Då hade SD inte varit i riksdagen. Nu gjorde man inte det och då fick man finna sig i o ha SD i riksdagen. Då ansåg man att det var mer värt att ha SD i riksdagen än att ta tag i problemen som SD ansåg fanns.

Ja, åtminstonde erkänna vissa brister och rätta till dom och visa handlingskraft. Då hade SD inte varit i riksdagen. Nu gjorde man inte det och då fick man finna sig i o ha SD i riksdagen. Då ansåg man att det var mer värt att ha SD i riksdagen än att ta tag i problemen som SD ansåg fanns.
SÅ man skall ta tag i problem som SD anser finns. Varför?

Jag tycker att partierna skall lösa problem som de själva tycker finns.

Och återigen det är de som röstar på SD som är ansvariga för att SD finns i riksdagen. >Ingen annan.

Nja, jag tycker inte att SD är i riksdagen för att vi har problem med invandrare. Jag tycker det är för att att vi har medborgare som har fördomar och ville finna en syndabock.

Det är ju svårt tom för regeringen att diskutera med SD när SD säger att saker är för dyrt baserat på grova felberäkningar tex. Det blir bara god dag yxskaft av allt.
Dom är lika dåliga allihop. Sverige har ju en bokföring och ett resultat som är offentligt eller är det hemligstämplat? Varför inte visa upp i siffror från den bokföringen vad alla poster koster som berör invandring och alla intäkter som berör invandring. Då ser man väl om det är + eller - Men ingen törs verkar det som samtidigt som jag inte förstår varför inte SD gör det utdraget ur Sveriges resutlaträkning

Fi, V och SD har ett gemensamt. De är alla emot EU. Jag tycker dom ska göra slag i saken och gå ihop och propagera.
Nej Fi är inte emot EU, de är inte helt okritiska heller förstås men de jobbar inte för att Sverige ska gå ur samarbetet.

Fattar att du vill provocera genom att komma med ett osannolikt scenario osv, men det blir lika tandlöst som SDs valfilmer när du dessutom utgår från felaktiga påståenden.

SÅ man skall ta tag i problem som SD anser finns. Varför?

Jag tycker att partierna skall lösa problem som de själva tycker finns.

Och återigen det är de som röstar på SD som är ansvariga för att SD finns i riksdagen. >Ingen annan.

SD anser att vi har integrationsproblem i Sverige. Alla tillgängliga fakta bekräftar att de har rätt i den åsikten.
Vad sedan SD väljer för väg att lösa dessa problem, är väl vad som skiljer dem från de andra partierna. För jag tror inte det finns ngt parti som inte inser problematiken.

Vår välfärd bygger på att vi gemensamt skjuter upp konsumtion för eget bruk och för gemensamt bruk.
Det säger sig självt att om vi får in för stora grupper som inte varit med och finansierat vår gemensamma välfärd så krävs det av oss andra att vi höjer våra bidrag till det gemensamma för att resurserna ska räcka.

Vi har bland den högsta arbetslösheten bland invandrare om man gör en jämförelse med andra västländer. Alltså måste vi se vad man kan göra för att trycka ner denna arbetslöshet. Detta för att vi ska kunna erbjuda välfärd på lika villkor i fortsättningen med.

Jag anser att vi ska ha en öppen och relativ fri invandring till Sverige. Invandring = att de personer som kommer har arbete/försörjning och bostad ordnad.

Till det ska vi ha en asylhantering som riksdagen tar beslut om, med internationella avtal som golv. Har vi ekonomi och vilja ska vi naturligtvis ha samma generösa politik vi har idag.

Javisst då ska partierna inte gnälla att dom får sitta med SD i riksdagen och oja sig över att det är en farlig väg för Sverige att folk röstar SD.

Jo självklart kan andra partier vara precis hur kritiska de vill mot SD. Jag förstår inte varför de inte skulle kunna vara det?

gammeln, det går inte att räkna ut så lätt.
Då skulle man behöva räkna ut vad varje invånare kostar, hur ska det göras? hur räknar du intäkter från folk?

landsbygdsbo, SD gnäller inte på integrationen. De gnäller på invandrare. De ogillar invandrare vare sig de bidrar eller ej. Om så inte var fallet hade de inte hakat upp sig så på islam. SD har inget med välfärd att göra, de vill ha nåt som Sverige aldrig har varit. Inte ens på 50talet levde vi enligt deras partiprogram.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 331
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama