"SD går till attack mot FI"

SDs rasism är inte en liten minifråga som letat sig in i deras partiprogram, det är hela deras ideologi. Återigen - röstar man på dem och har missat all deras dynga har man väl dels levt under en sten, dels inte ens läst deras partiprogram eller något av deras uttalanden.

Ja, det känns ju lite som att det finns rätt många partier som tycker samma som SD i övriga frågor, så man behöver ju inte välja SD för den sakens skull. Gör man det är det för deras hållning i invandringsfrågan. Allt annat kan ju inte vara annat än dåliga ursäkter?

Fast SD har funnits förr. De dyker alltid upp i finanskrisers spår, sist kallades de Ny demokrati.

När det går dåligt för Sverige kommer 8% av befolkningen alltid skylla på invandringen. I extrema tider går vi mot extrema partier, sen tar vi oss i kragen och blir lite lagom mittliberala allihopa.
Så då menar du att väljarna nu kommer att ta sig i kragen. För nu har vi ju passerat de extrema tiderna

@Gammeln
Jag tror ju att det är så enkelt att folk röstar på SD därför att de tycker SD är bra. Inget annat.
Ni gnäller på SD:are men ni klarar inte av att före en debatt med dessa anhängare som gör att dom kommer tillbaka till andra partier eller som förstagångsröstare inte röstar SD. Utan era argument är ju bara ordet rasism och håneri. Sådant biter inte på dessa anhängare snarare tvärt om. Ni talar bara om hur dåliga SD är inte hur bra andra partier är...............bara ordet rasism och håneri

Ni gnäller på SD:are men ni klarar inte av att före en debatt med dessa anhängare som gör att dom kommer tillbaka till andra partier eller som förstagångsröstare inte röstar SD. Utan era argument är ju bara ordet rasism och håneri. Sådant biter inte på dessa anhängare snarare tvärt om. Ni talar bara om hur dåliga SD är inte hur bra andra partier är...............bara ordet rasism och håneri

Men hur kan det vara mitt ansvar att övertyga folk om att det finns andra partier? Det vet dom väl?

Dom röstar knappast på SD för att jag tycker att SD är ett kasst parti. Dom röstar på SD för att dom tycker att SD är bra. Det kan aldrig bli mitt fel.

Alla som röstar är liksom vuxna.

Soran tog debatten, då började de svinga järnrör.
vi har tagit debatten "40 000 MILJARDER GÅNGER" här på buke.
men eftersom vi har helt olika utgångspunkter, jag ser inte invandring som ett problem, så blir sällan en debatt givande.

Vems är ansvaret då att övertyga dom att dom har "fel".

Man får ta ansvar för sin egen kunskap, kan jag känna.

Att vi som inte röstar på Sverigedemokraterna ska få skulden är ju befängt. Att man röstar på ett parti man inte tycker om bara för att andra inte heller tycker om det är ännu mer befängt.

Du vill ha det till att ansvaret ligger på oss som inte är sverigedemokrater. Jag vill ha det till att det enbart är på grund att SD:s väljare som de sitter där de gör.

• Gilla
Reactions: Sol

Men exakt vad menar du att vi ska debattera emot?
Filmerna ÄR ju såpass utan substans att det inte finns utrymme för något att debattera emot.
Rasismen - ja den debatterar jag gärna, varför inte liksom? Den är ju SDs andemening i de flesta frgor som de tycker är viktiga, ska man inte debattera det menar du ?

Men varför får folk inte ha den uppfattning som dom vill utan att ni måste klanka ner på dom. Det är väl ingen demokrati. Då kan vi väl lika gärna förbjuda vissa partier
Herregud gamling.

Här attackeras allianspartierna, vänstern, sossarna - och det gnäller du inte om. Men när SD får en känga vaknar du till.
Varför?

.........iform av hånerier ja. Nu menar jag den sakliga.
Men då behöver man ju då inte gnälla på SD. Lämna dom ifred då o låt dom hålla på bäst dom vill

Jag tror iof att du får leta rätt länge innan du hittar inlägg där jag hånar folk överhuvudtaget, men du kan ju försöka om du har lust.

Och gnälla? Menar du att man aldrig ska få säga emot något man tycker är fel?

Nja jag håller inte med. Vi har haft seriösa debatter men de dör alltid ut, mycket pga tex jag inte går att debattera om invandrare är dumma.

och ja, jag hånar inkompetenta politiker.

Är det för att du inte har några motargument kvar, för att du blev bortdrillad

Eller för att sverigedemokrater i regel har en helt annan utgångspunkt för diskussionen med tanke på att "allt är invandrarnas fel", och dessutom är väldigt dåligt pålästa både gällande t ex samhällskunskap i allmänhet och sitt eget parti i synnerhet?

Såg en debatt mellan Jimmie & Gudrun t ex. Det blev så uppenbart att det största problemet inte handlade om att tycka olika, utan om att Jimmie helt enkelt inte förstod ett enda ord av vad Gudrun sa. Inte ett skvatt. Då blir det ju helt hopplöst att diskutera.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 331
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama