"SD går till attack mot FI"

Nej, SD är inget missnöjesparti. De har nöjt röstat med regeringen i de allra flesta fall. SD är ett rasistparti.

Nej att man ser problem med invandring gör inte människor automatiskt till rasister.
Inget annat parti tar upp invandring, de bara slår ifrån sig allt. Oansvarigt och pinsamt gjort av dem i mina ögon.
Så de som uppenbarligen ser problem och vill förändra det har inget annat parti att rösta på.

Så de som uppenbarligen ser problem och vill förändra det har inget annat parti att rösta på.

Det här tycker jag är viktigt att ta upp. Nu känner jag inte den typiska SD-väljaren utan har bara en rätt tråkig och fördomsfull gissning hur denne ser ut, och anser att SD är ett missnöjesparti både i traditionell mening och den att det blir alternativet för de är missnöjda med andras politik, inte helt nöjda med SD´s dito.

Tyvärr får den som väljer SD rätt mycket mer i bagaget, som man kanske inte riktigt tänker på för man är ute efter deras stora valfråga: invandringen.

Nej att man ser problem med invandring gör inte människor automatiskt till rasister.
Inget annat parti tar upp invandring, de bara slår ifrån sig allt. Oansvarigt och pinsamt gjort av dem i mina ögon.

Många partier har goda idéer om integration, inkludering och mångfald.

Men jag gissar att det du kallar att "ingen vill ta upp det" istället innebär att ingen anna än SD har de lösningar som du vill att man ska ha?

Att det seriöst finns folk som väljer att rösta på ett parti som gör sådana här filmer och som dessutom tycker filmerna är BRA... :banghead:

Alltså, detta är ett ganska klassiskt "SD-argument" som ju inte stämmer? De flesta partier har tankar/åsikter om integration och invandring. Men det är kanske inget annat parti som vill göra samma saker som SD vill, så klart.. För de andra partierna tror inte att all ondska i världen är grundad invandring. :)

Att det seriöst finns folk som väljer att rösta på ett parti som gör sådana här filmer och som dessutom tycker filmerna är BRA... :banghead:
Men varför får folk inte ha den uppfattning som dom vill utan att ni måste klanka ner på dom. Det är väl ingen demokrati. Då kan vi väl lika gärna förbjuda vissa partier

Men varför får folk inte ha den uppfattning som dom vill utan att ni måste klanka ner på dom. Det är väl ingen demokrati. Då kan vi väl lika gärna förbjuda vissa partier
Demokrati innebär att man får välja som man vill, inte att andra inte får ha åsikter om det. Att säga att man tycker ett parti har fel är inte alls samma sak som att förbjuda det.

En livlig debatt om vad som är rätt och fel, är väl inte ett hot mot demokratin, så mycket som en förutsättning?

Demokrati innebär att alla får rösta som de vill, agera som de vill (inom lagens gränser), tänka som de vill, och säga vad de vill. Demokrati innebär att du har din fulla rätt att rösta på och sympatisera med vilket parti du vill. Och demokrati innebär att jag har rätt att uttrycka min åsikt om det också. Om SD och SD-sympatisörer inte får kritiseras, då är vi ute på hal och oerhört odemokratisk is..

Demokrati innebär att alla får rösta som de vill, agera som de vill (inom lagens gränser), tänka som de vill, och säga vad de vill. Demokrati innebär att du har din fulla rätt att rösta på och sympatisera med vilket parti du vill. Och demokrati innebär att jag har rätt att uttrycka min åsikt om det också. Om SD och SD-sympatisörer inte får kritiseras, då är vi ute på hal och oerhört odemokratisk is..
Men inte på ett kränkande sätt. Man får inte kränka en person/er och det gäller ju allt enligt lagen

Många partier har goda idéer om integration, inkludering och mångfald.

Men jag gissar att det du kallar att "ingen vill ta upp det" istället innebär att ingen anna än SD har de lösningar som du vill att man ska ha?

Vadå jag vill ha?
Jag röstar inte på SD, jag röstar på S.
Men jag förstår dem som väljer att rösta på SD.
Inget parti har en trevlig medelväg att välja när det gäller invandringsfrågan.
Alla har ju olika frågor som är viktiga för en själv, för vissa är det invandring.
För mig är vård och omsorg samt försvaret viktiga frågor.
I mitt tycke är inte människor som trycker ned Sverige demokrater bättre än vilken sd som helst.
Lika illa åt alla håll.

Jag tänker mer att hur galet är det inte att övriga partier inte tar tag i såna här frågor och håller allt på en bra nivå.
Eftersom väldigt många uppenbarligen anser att de måste rösta på SD för att det skulle vara det "bästa" partiet :crazy:
För SD är ju ett rent missnöjesparti.

Det är ju skandal att folk är så missnöjda att de måste gå till SD.
Jättebra att du tog upp det!

Jag tycker att det är superviktigt att man tar ansvar för vad man gör om man är en vuxen människa. Dvs röstar jag in ett rasistiskt parti så kan jag inte komma med bortförklaringar eller undanflykter till det: jag har röstat på ett rasistiskt parti, gett dem stöd och makt och det kommer nu samhället att få lida för. Punkt. Jag kan inte rösta på ett extremkommunistiskt parti och sedan stå där och säga "men vadå, det var ju bara för att alla andra var så kapitalistiska". Eller ja, kan kan jag väl. Men då framstår man ju ännu mer som en tjurig tonåring snarare än en vuxen människa.

Dessutom är jag otroligt skeptisk till att människor på fullaste allvar läser allt som skrivs om det här partiet, ser den hemska och obehagliga järnrörsfilmen, tänker för sig själva "gud, vilket hemskt och rasistiskt parti. riktigt riktigt obehagligt" för att sedan gå och rösta på dem eftersom man är "missnöjd" med de andra. Jag är tror knappast det händer. Snarare är man väl lite smårasistisk själv, ser inga problem med att partirepresentanter kallar en tjej hora och en kille babbe och säger att han inte har rätt till det här landet, att partirepresentanter skriver genomrasistiska och homofobiska och kvinnofientliga saker på sina twittrar och bloggar och whatnot.

Slutligen ska vi inte överdriva hur många röster de har. Den enorma majoriteten väljer bort SD, och tacka gud för det!

Det här upprepas till leda av alla SD-sympatisörer. Alla andra partier tar upp det här. Så bara för att SD upprepar samma lögn hela tiden gör den inte sann.

Problemet är inte att andra partier inte har frågan på dagordningen. Problemet är att de inte tar på det på "rätt" sätt enligt SD.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 510
Senast: Imna
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 331
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama