jo. ser man problem med invandring är man rasist. ser man problem med bristfällig integration, nej, men vi vet ju att det är just immigration SD är emot.
Vi får enas om att vi tycker helt olika i den frågan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jo. ser man problem med invandring är man rasist. ser man problem med bristfällig integration, nej, men vi vet ju att det är just immigration SD är emot.
Kinospot:Tuttfilmen verkar de ju inte ha kommit på idén till själva heller
Jättebra att du tog upp det!
Jag tycker att det är superviktigt att man tar ansvar för vad man gör om man är en vuxen människa. Dvs röstar jag in ett rasistiskt parti så kan jag inte komma med bortförklaringar eller undanflykter till det: jag har röstat på ett rasistiskt parti, gett dem stöd och makt och det kommer nu samhället att få lida för. Punkt. Jag kan inte rösta på ett extremkommunistiskt parti och sedan stå där och säga "men vadå, det var ju bara för att alla andra var så kapitalistiska". Eller ja, kan kan jag väl. Men då framstår man ju ännu mer som en tjurig tonåring snarare än en vuxen människa.
Dessutom är jag otroligt skeptisk till att människor på fullaste allvar läser allt som skrivs om det här partiet, ser den hemska och obehagliga järnrörsfilmen, tänker för sig själva "gud, vilket hemskt och rasistiskt parti. riktigt riktigt obehagligt" för att sedan gå och rösta på dem eftersom man är "missnöjd" med de andra. Jag är tror knappast det händer. Snarare är man väl lite smårasistisk själv, ser inga problem med att partirepresentanter kallar en tjej hora och en kille babbe och säger att han inte har rätt till det här landet, att partirepresentanter skriver genomrasistiska och homofobiska och kvinnofientliga saker på sina twittrar och bloggar och whatnot.
Slutligen ska vi inte överdriva hur många röster de har. Den enorma majoriteten väljer bort SD, och tacka gud för det!
SDs rasism är inte en liten minifråga som letat sig in i deras partiprogram, det är hela deras ideologi. Återigen - röstar man på dem och har missat all deras dynga har man väl dels levt under en sten, dels inte ens läst deras partiprogram eller något av deras uttalanden.Fast det där blir ju himla knepigt.
Jag tex kommer att rösta på S för att det är dem jag sympatiserar mest med.
Men ändå finns det ju frågor som jag tycker att S hanterar heldumt och inte är något jag stöder.
Ska jag inte rösta alls då?
Det blir ju liksom galet.
Det är ju väldigt sällan man håller med ett parti rakt igenom, för mig har det inte inträffat iaf.
Även om den stora massan inte röstar på SD så är dem i mitt tycke stora.
Jag tycker att övriga partier ska vara så jäkla bra att SD inte behövs och därmed försvinner.
Men det är min filosofi det
Kan du tala om för mig varför SD inte har funnits förut?SDs rasism är inte en liten minifråga som letat sig in i deras partiprogram, det är hela deras ideologi. Återigen - röstar man på dem och har missat all deras dynga har man väl dels levt under en sten, dels inte ens läst deras partiprogram eller något av deras uttalanden.
Men inte på ett kränkande sätt. Man får inte kränka en person/er och det gäller ju allt enligt lagen
*KR*@pulkaskurk Röstar man på ett rasistiskt parti men hävdar att man inte håller med i deras rasistiska ståndpunkter får man ändå ta ansvar för att man röstat in rasism. Man kommer liksom inte undan det.
Det är därför det finns domstolarAtt någon känner sig kränkt räcker inte för att göra ett uttalande olagligt.
*KR*
Ni är precis som alla andra politiker, ni vill inte ta diskussionen, eller ni KAN inte ta diskussionen för ni har ju inga argumet att komma med annat än rasim argumentet + håneri. För det är just de argument ni hela tiden har på agendan. Så fort man läser en notis i media ang SD så vips komer en tråd om SD här typ men kolla så SD är, hur dum får man bli, å dom kan ju inte vara kloka, hur kan folk rösta på dom, hahah den filmen kostade väl inte ens 1 kr, inte ens SD kan väl vara så här skrattretande, har du sett deras film hahaha ser ut som mr Bean gjort den, hur jävla pinsamma får de vara osv osv. Har ni inte bättre argument att komma med så får ni faktiskt skylla er själva att SD sitter i riksdagen.
Hur bra argument brukar du när det gäller FI?*KR*
Ni är precis som alla andra politiker, ni vill inte ta diskussionen, eller ni KAN inte ta diskussionen för ni har ju inga argumet att komma med annat än rasim argumentet + håneri. För det är just de argument ni hela tiden har på agendan. Så fort man läser en notis i media ang SD så vips komer en tråd om SD här typ men kolla så SD är, hur dum får man bli, å dom kan ju inte vara kloka, hur kan folk rösta på dom, hahah den filmen kostade väl inte ens 1 kr, inte ens SD kan väl vara så här skrattretande, har du sett deras film hahaha ser ut som mr Bean gjort den, hur jävla pinsamma får de vara osv osv. Har ni inte bättre argument att komma med så får ni faktiskt skylla er själva att SD sitter i riksdagen.
Varför var det inte så förr då. Dom måste ju ha uppstått av någon anledningMenar du på fullaste allvar att det är alla andras fel att SD sitter i riksdagen?
De enda som är skyldiga till att SD sitter i riksdagen är naturligtvis dom som röstar på Jimmie o hans polare.
Jag har aldrig haft några argument ang Finansinspektionen (FI)Hur bra argument brukar du när det gäller FI?
Varför var det inte så förr då. Dom måste ju ha uppstått av någon anledning
Det är väl klart. Partier kan ju aldrig sitta i riksdagen om ingen röstar på dom så att dom kommer över 4%. Om folk märker att dom inte får gehör för sina ideer/krav så finns det ju andra att rösta på. Finns dom inte så ser ju folk till att det finns. Vill man då inte hörsamma detta så får man ju skylla sig själv när man förlorar mandat till andra och skall då inte gnälla över det.Och din briljanta slutsats på den frågan är alltså att det är vårt fel, alla vi som inte röstar på SD?
Förlåt men nu får du kamma dig.