Schapendoes

Sv: Schapendoes

Jag har en schappis!:love:
Nu vet jag inte hur rastypisk hon är, men hon är inte krävande.
Vi går 45 min varje morgon. Då är hon lös, och utforskar världen som hon vill.
Sedan är hon med mej i stallet, då jag rider, när jag åker och handlar, och när jag tar mej en tupplur...
Vi spårar (innan de blev flera meter snö) Någon gång i veckan.
Hon badar och simmar gärna i sjön. (den korta sommar vi har)
De kan bli någon cykeltur ibland. Spark på vintern.
Vi har hundkurs varje söndag, och dess emellan tränar vi lite lydnad i vardagen.
Varje kväll går husse och hon en promenad och tigger sig kaffe hos någon granne.
Vi tränar lite agillity, och har en pilatesboll hon "vallar" men vi har inte planerade aktiviteter varje dag.
Hennes stimulans är att hon är med oss ALLTID!
Är hon med husse på jobbet så har hon hörselkåpor då han kör spikpistolen, Han är oftast snickare. och är hon med vår son som jobbar med vindkraftverk går hon lös och väntar till han kommer ner från tornet.
Hon åker pistmaskin i slalombacken, 4-hjuling, skoter...
Hon är väldigt lätt att att ha med överallt.
Våran Impa är ingen hund som skulle vara lycklig av att vara hemma ensam hela dagarna, och träna lydnad 1 timme/dag. Hon vill verkligen vara med sin flock.
Däremot kan hon nog lära sig vad som helst:crazy: Tror hon skulle klättra i träd om jag bad henne. Hon älskar att vara lydig, och det är sällan jag höjt rösten mot henne.
Hon har hundlucka och går ut och in som hon vill, och smiter aldrig.
Våran Impa är en underbar hund.

* Jenny *

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 210
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 673
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka