Schäfer i Halland/Skåne

Ninnie

Trådstartare
Önskar förslag på schäferkennel i Halland/Skåne med omnejd.
Planerar att köpa valp i februari/mars och vill ha förslag på kennlar med bra hundar främst till bruks.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

varför begränsa sig till halland och skåne? de flesta bra ligger tyvärr längre norrut.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Några kennlar som schäferfolk i Halland köper av är bl.a.
Brantastig
Camaro
Jyckebo (svart schäfer)
Uwells
Trensmar
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Några kennlar som schäferfolk i Halland köper av är bl.a.
Brantastig
Camaro
Jyckebo (svart schäfer)
Uwells
Trensmar

Vad är svart schäfer för nåt?`
Alla mörkt pigmentterade schäfrar har nånstans brunt i sig annars räknas det som diskvalificerande fel.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Några från skåne:

Tretjaks
Teams
Drackir
Lunabjäret
Dezzmond
Demonens

Själv står jag på kö för valp från en utav dessa kennlarna till våren/sommaren.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Missförstå mig rätt nu.
Svart schäfer - de har inriktat sin avel på nästan helt svarta schäfer. En del vill ju ha det......
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Min tanke med detta var att jag vill träffa uppfödarna och deltaga på ev kurser m.m.
Lite enklare om det inte är alltför långt bort.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Svarta schäfrar är fullt godkända!!!, men förekom oftare förr i tiden, men nu har trenden vänt och de börjar bli mer och mer vanligt med enfärgat svarta likaså trenden med gråa schäfrar.

och det är alltid lika facinerande när man hör folk som tror på fullaste allvar att motorn och lynnet sitter i pälsfärgen, pratade med en person som var fullt övertygad om att gråa schäfrar var mkt bättre än röda med sadel, så jag tog upp en kull på 4 individer 2 gråa 2 vanliga och personen var fullt övertygad att de 2 gråa var mkt bättre än sina 2 kullsyskon som var vanliga, Otroligt! vart är vi på väg! och vilka sprider sådana saker! skrämmande tycker jag!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Själv så är jag väldigt svag för svarta schäfrar......Har haft en underbar hane för många år sedan.
Men man väljer ju inte hund efter färgen......men hade jag hittat en svart hane med alla de egenskaper jag efterfrågar så hade valet inte varit svårt :smirk:
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Min tanke med detta var att jag vill träffa uppfödarna och deltaga på ev kurser m.m.
Lite enklare om det inte är alltför långt bort.

Precis det är ju bra att inte ha för långt bort från uppfödaren om man själv inte är med och tränar nånstans annars. Då är det bra att ha uppfödaren och andra valpköpare nära så man kan träna med dom.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

jag har sett några demonenhundar som verkar trevliga. krokasmeden ligger i göteborgstrakten, det är ju inte jättelångt. en forummedlem här ska köpa valp från dem (fast annan ras). jag har träffat en valp därifrån, och uppfödaren är väldigt duktig och framförallt trevlig. sedan finns ju memorix, som vid en snabbkoll verkar ha fått fram en hel del bra hundar.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Det vet väl alla att gråa schäfrar är bäst?!
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Japp o sen om man vill ha höftledsfel är den kennel det självklara valet.
kolla deras ledstatestik på SKK inge rolig läsning

Vet du nåt om Kustmarken om man tänker utifrån din gren skyddet?
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

Vet du nåt om Kustmarken om man tänker utifrån din gren skyddet?

Jag vet en hel del iaf om dom hundarna.De har alltid ett större antal med till SM varje år.
Det finns flera kennlar som avlar typ på samma matrial som dom.
Vi kan ta det privat om du har några frågor kanske jag kan svara på dom.
 
Sv: Schäfer i Halland/Skåne

ok, det var som sagt bara en snabbkoll. kan inte komma på fler namn på skånska kennlar.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 938
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 208
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp