Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är fortfarande uppriktigt nyfiken på hur du kan veta att jag tvivlat på min förmåga att vara mor och oroat mig för att kunna knyta an till barnet länge?
Eftersom jag varken kännt så eller gett uttryck för det, menar jag, så var har du fått det ifrån?
Känns fullkomligt orimligt att ta hand om en bebis, det är det minsta jag vill så som jag mår just nu. Så jag är ju lite orolig för att jag inte ska kunna knyta an till barnet heller, så som jag mår, tål knappt att se spädbarn längre.
Men nu vet du i alla fall vad som misstolkas.
Men nu vet du i alla fall vad som misstolkas.
Jag tror att det är så illa att den där misstolkningen har skett på grundval av att mabuse skrivit att hon inte tänker vara föräldraledig i ett år eller mer, inte avser gå ner i arbetstid och inte heller lyfter fram just bebisperioden som det hon tror är det roligaste av föräldraskapet.
Jag tycker att det har varit oerhört intressant, men också skrämmande, att se hur ifrågasatt kvinnliga föräldrars yrkesliv fortfarande är, vilket en mängd inlägg till mabuse i diverse trådar de senaste månaderna har visat oroande tydligt.
Folk tolkar förstås inlägg på väldigt olika sätt och debatterar därefter. Men att folk på ett föräldraforum blir provocerade när någon utan barn för diskussioner om att sätta annat än barnet främst är inte särskilt märkligt. Man får säkert samma reaktioner om man gått in på Hund och fört samma resonemang utifrån en hundvalp.
Folk tolkar förstås inlägg på väldigt olika sätt och debatterar därefter. Men att folk på ett föräldraforum blir provocerade när någon utan barn för diskussioner om att sätta annat än barnet främst är inte särskilt märkligt. Man får säkert samma reaktioner om man gått in på Hund och fört samma resonemang utifrån en hundvalp.
Men att folk på ett föräldraforum blir provocerade när någon utan barn för diskussioner om att sätta annat än barnet främst är inte särskilt märkligt.
Jag håller som jag skrev ovan inte med om detta, jag menar att sammanhanget (på ett föräldraforum) och sättet som detta har diskuterats på påverkar. Däremot skulle jag säga att diskussionerna speglar en hel del föreställningar om hur föräldrars relation till barn bör se ut.Jag tycker att det har varit oerhört intressant, men också skrämmande, att se hur ifrågasatt kvinnliga föräldrars yrkesliv fortfarande är, vilket en mängd inlägg till mabuse i diverse trådar de senaste månaderna har visat oroande tydligt.