Sätta igång eller inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sätta igång eller inte?

Jag hoppas också att det satt igång, gick bara in för att kolla om hon varit här. Hejja MiniMabuse :bump:
Hon har inte varit här sen igår lunch, jag har hopp. Å andra sidan KAN hon ju ha ett liv utanför Buke ...

Senast ändrad:

Nu får du fasen ta och ge dig alltså, jag blir helt stum när jag läser dina inlägg.

Om du ska bli barnmorska är det hög tid redan nu att lära dig ( och acceptera ) att människor tänker olika och att inte kliva runt som en galen tjur i porslinsfabriken för det gagnar ingen. Du kan kliva av dina höga hästar när du argumenterar med mig för det där diskussionssättet biter inte. Du har tolkat mabuse inlägg i denna tråd på ditt eget lilla konstiga vis och tar orden ur hennes mun.

Det är bara att läsa hennes inlägg skriver du och jag har inte läst ett enda inlägg där mabuse talar om hur oviktig hennes kommande barn är, den här tråden om någon bevisar väl motsatsen och ändå håller du på att läxa upp och gormar!

Åh tack för alla dina ord :bow:

Jerseyko jag tycker du har varit riktigt elak mot Mabuse. Som tur är verkar hon vara en stark kvinna som inte gräver ner sig av allt du har sagt.

Mabuse hejja hejja hejja :bump:

Jag hoppas också att det satt igång, gick bara in för att kolla om hon varit här. Hejja MiniMabuse :bump:
Hon har inte varit här sen igår lunch, jag har hopp. Å andra sidan KAN hon ju ha ett liv utanför Buke ...

Va liv utanför Buke? Nu förstår jag nog inte riktigt...

Håller tummar och tåär att Mini Mabuse har bestämt sig för att göra entré jag också!

Nä vet du vad? Ha ett liv utanför Buke...Hoppas det går bra för dig Mabuse!

*kl*

Man får hoppas att hon och pappan får ligga och snusa bebis nu!:love:

Det vill jag också göra! Jag kommer mig inte längre i min "tältklänning" så jag börjar känna mig smått uppgiven inför att vara gravid ända till augusti.... :crazy::eek::D

Det är många som reagerar emot dig nu också.

Mycket möjligt, men jag vet att många även tycker som mig men inte orkar med Mabuse, detta är några ex som trillat in i min inbox under kvällen :

lika meningslöst som att vara man och sörja över att man inte kan bli gravid, lika meningslöst är det att vara lycklig över att det faktum att man är kvinna gör att man kan vara gravid.

Men det ger mig ju inte någon särskilt lyckoupplevelse, eller en känsla av att vara en "riktig högerhänt", när jag använder en sax för högerhänta, även om det bara är möjligt för den som är högerhänt. Att vara gravid är ju lite likadant - nu är jag gravid eftersom jag råkar ha en livmoder, men det säger lika mycket om mig eller min självbild som det faktum att jag använder saxar för högerhänta.

Jag har aldrig känt mig kvinnlig någonsin tror jag

Några ex. och jag tycker inte alls de låter speciellt kul att känna så, att inte kunna glädjas eller aldtig känt sig kvinnlig (vilket man kan göra utan att vara gravid och föda barn!!)

Den här tråden har oxå fått mig att känna lite...oro
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1029961

Om du ska bli barnmorska är det hög tid redan nu att lära dig ( och acceptera ) att människor tänker olika och att inte kliva runt som en galen tjur i porslinsfabriken för det gagnar ingen.

Skulle jag ha en gravidkvinna som Mabuse skulle jag faktiskt bli orolig och remittera henne till en mödrapsykolog.

Skulle jag förlösa en kvinna som Mabuse skulle jag börja använda mig av lustgas, tens, bad och akupunktur som smärtlindring. Tensen kan man ju faktiskt ta med sig hem :idea:
Sen om det är okey för barnet, försöka röra på sig, ligga/sitta/stå i olika ställningar som hjälper barnet ner i förlossningskanalen och underlättar för barnet när den ska rotera runt i bäckenet.

Eftersom jag upplevt det som Mabuse bara känner sig som Mabuse, skulle jag berömma massor under alla förlopp så hon känner något annat, att hon känner sig stark.

På BB skulle jag önska att bebis ligger så mkt som möjligt vid bröstet för att stimulera produktionen och att de töms lite hela tiden för att inte få så hemskt ont när mjölken väl rinner till.

Nu låser jag denna tråd eftersom diskussionen har kommit att handla om Mabuse vilket jag inte tycker är okej, speciellt när hon inte ens är här och diskuterar.

Snurrfian-moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 779
Senast: lizan
·
Gravid - 1år Jag står i valet och kvalet om jag ska berätta för min chef om graviditeten innan eller efter sommaren. Jag hade helst velat vänta...
2
Svar
20
· Visningar
7 184
Senast: BusBarro
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 165
Senast: lillamy73
·
Övr. Barn Det varnas mycket om komplikationer och hur farligt det är att vara gravid när man lider av fetma. Fetma i sig är ju hälsofarligt. Det...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 365
Senast: kakan89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII