men seriöst ?? har du ens läst vad jag skrivit??? Nej det var dumt att skriva här, borde fattat att folk drar sina egna slutsatser oavsett vad.
Jag tar det lugnare med mina hästar än vad dom flesta gör. Hade inte hästen varit klar för att gå 1,20 så hade han inte startat, that´s it. Och jag vet att jag skrev typ 5 ggr av senaste 2 ägarna men nu är det inte riktigt så efter att ha forskat mer noga. Han har ridits en hel del förra året, detta året har han ridits några gånger och även löshoppat, gått i skrittmaskin.
Jag vet varför han slutade tävla och det tänker jag inte ta här. Som jag skrev tidigare så berodde det inte på hästen.
För hundrade gången : Hästen MÅR bra, den är fräsch, pigg och glad. Mår säkert bättre än på många år då han är MYCKET trevligare och gladare nu mot när han kom, det är som natt och dag !!!!
Acceptera att alla har olika träningsmetoder och olika sätt att se på saker. Ditt sätt är inte det rätta bara för att du tycker så.
Ta John whitaker som exempel. Han rider inte vissa hästar alls mellan tävlingarna ( jo jag har pratat med honom så jag VET) Han kan ta en häst som inte ridits på flera månader och ut på en stor tävling. Är det fel??? ja enligt vissa är det galet, men det beror på skulle jag säga. Funkar hästen med det upplägget så är det rätt !!! Man måste se till varje individ och det gör jag. Jag har ALDRIG haft en skada på mina hästar ( ja förutom sår då) så jag tänker fortsätta på det vis jag gör för bevisligen så fungerar det.
Du undrade varför jag tyckte min häst var bättre än många än dom i sverige.
OM jag jämför med många av dom unga hingstar som är så himla "inne" nu. Ta Bravour, Contant Q, Cartier mfl av dom som faktiskt fått en hel del ston i år....
JAG anser min har bättre stam, den har bevisat nedärvt BRA hopphästar ( har svårklassavkommor) den har själv visat att den kan gå svårklass ( även om det bara är en start så är det trots allt en start med felfri runda o plac)
Nu påstår jag inte att dom jag nämnde är dåliga på nåt vis, jag har betäckt mitt sto med en av dom. MEN jag hade ångest över att hon var dräktig nu när jag köpte denna för jag hade hellre betäckt med honom då JAG anser att han är bättre.
Men som sagt, alla tycker vi olika saker. Sen att DU inte gillar min syn att se på saker det kan jag inte göra något åt. Jag gör det jag tror starkt på och gudskelov har jag en ryttare som rider förbannat bra och som VET att jag ALLTID ser till mina hästars bästa. Det har han även påpekat ett antal gånger då jag sagt nej till starter ibland för att jag tycker det räcker.....