Hästen gick en start i svår klass, han fick väldigt mycket stryk på en tävling efter det och ryttaren blev avstängd. Efter det tävlades han inte mer då det blev bråk om hästen. Denna och en till såldes till Italien och där gick han i aveln vad jag vet. Sen hamnade han i lettland och därefter i sverige. Enligt den som ägde honom i tyskland var han ganska tuff och det var svårt hitta ryttare sen. Tråkig historia som man aldrig kommer veta om den är sann eller inte, är det något man lärt sig är att när det är mkt pengar inblandat så är det svårt att få veta exakt vad som har hänt sen tror jag fortfarande att det finns ngt mer bakom.
Därav att första äg i sverige aldrig kom i väg på tävling heller och senare lade av i princip att rida honom. Han trodde inte det skulle funka på tävling eftersom han var väldigt tuff.
Detta fick inte jag veta först, dom ville inte ge mig en förutfattad mening om hästen. Helt ärligt hade jag nog inte köpt honom om jag vetat. Låter konstigt, det om ngt är väl viktigt att berätta för en köpare?
Det märks att hästen har haft ett rent helvete tidigare. Nu börjar han lita på mig och nu är han helt underbar. Jag har haft ett helvete till att börja med, det gick knappt gå in i hagen i början. Jag träffade honom hos den som köpte honom till Sverige, var där för att dels träffa honom ( hade sto) och för att fota. Jag var själv med honom i stallet en stund innan och han var väldigt mysig och trevlig mot mig. Likaså skötte han sig väldigt fint vid visningen. Bra hull och ja en fin häst helt enkelt.
Det visade sig att han satt fast i ena sidan på halsen och även att han sträckt en muskel i buken. Efter att vi åtgärdat detta började han bli bättre även i humöret och som sagt, nu är han sååå trevlig. Men han litar inte på andra ännu, det är jag som hanterar honom.
Jag har suttit i hans box i timmar senaste tiden och det märks verkligen nu att han gillar mig och han trivs här.