SASC och Breeders 2014

Åh min tränare kvalade finalen bland 7-åring i dressyr så ikväll ska jag hålla och kolla på liveresultaten på equip :)
 
Caressini L hästarna är inte många till antal , men av de som finns gör de bra insatser!Sen är fortfarande irco-blodet i topp som morfader!:)
 
Jag trodde att det bara skulle visas live lör+sön? Går att se nu på clipmyhorse, jag tittar på 7åringarna i dressyr nu. Någon som vet vem kommentatorn är?
 
Jag tror jag tänker tillägga att jag tror jag är kär i kommentatorn. Varför låter inte våra svenska kommentatorer så här :/ (jag tänker på VM som inte var så långt bort och där jag iallafall inte var nöjd med de svenska kommentatorerna)
 
Bara jag som kollar på fyraåringarna? Patrik är som alltid superb som testryttare!

Så synd att Springbank var så sänd och hade lite tok för sig. Tycker att han var helt outstanding gångartsmässigt.
 
Nu kom jag in halvvägs in bland 4åringarna så har inte sett alla. Jag uppskattar inte riktigt P Kittel, inte för att han inte gör det egentliga jobbet dåligt alls, det gör han nog helt super med att rida och poängsätta hästarna.
Men känns som att han kanske inte alltid är så bra med vad man bör säga och inte, lite ordval och så... Skulle uppskatta annan typ av kommentering ifrån honom många gånger. Jämför med Carl Hester hos DWB förra året?/början på året?, han lyckades verkligen super med att kommentera intressant för mig som publik. Men då känns det som att jag kanske är petig och prioriterar hur roligt det är att lyssna på mig som publik :angel:
 
Pga för trevliga grannar missade vi första hästen men annars hittade vi både perfekta läktarplatser och såg alla 4-åringarna. Älskar Patriks ödmjukhet! Tyckte bäst om Fame vad gäller dressyrhäst (lyckades liksom hela tiden ha mycket plats bakom ganaschen, tycker det ser läskigt ut när de knycker in nosen) och hade helst velat rida Odd Molly (jag som inte gillar hästar modellstor, ston eller bruna...), hon såg så snäll ut och liksom lätt trots sin storlek, hördes inte att hon satte ner hovarna ju!
 
Satt bänkad heeeela lördagen. Måste ha koll på hur 3-åringarna ser ut nu inför 3-årstest i vår, händer alldeles för mkt, man kan inte slappna av en sekund känns det som! De tre stona i topp var ju helt fantastiska!! Å sen 4-åringarna. Jäklar i gatan säger jag bara, klara favoriter var Springbank, herrejisses vilket häst att ha å låta någon annan rida ;) å lilla Fame, henne hade jag kunnat stoppa i baknfickan å traskat hem med! Så kul att det på 4-års är mer än hälften som är BTanknytna. För bara några år sedan var det nån enstaka bara. Svensk avel börjar komma i kapp! Snygga, välvuxna med härligt tryck å gung i sig. Kul att se även om man alltid fastnar för nån å då bleknar de andra.
 
Konstigt att det är tillåtet att låta en proffsryttare rida kvalomgången på onsdagen för att sedan själv rida i finalen? Blir ju väldigt konstigt om fler amatörryttare gjorde så? Tack och lov gör ju inte folk så normalt sett.
 
Konstigt att det är tillåtet att låta en proffsryttare rida kvalomgången på onsdagen för att sedan själv rida i finalen? Blir ju väldigt konstigt om fler amatörryttare gjorde så? Tack och lov gör ju inte folk så normalt sett.
Ryttaren kunde inte rida då hen fortfarande inte hade nog med ork efter att ha varit sjuk, men inte ville missa att visa upp sin fina häst.
 
Man kan även Breedersansluta i efterhand, men då kostar det mer.

Kraven är nog egentligen bara att de är SWB-grundregistrerade + att man betalar.

Syftet är väl egentligen bara att OM hästen blir så bra att den kommer till final i championatet och placerar sig så får man mer i prispengar... Så för de allra flesta betyder det bara att man sponsrar med prispengar till topphästarna :angel:
 
Man kan även Breedersansluta i efterhand, men då kostar det mer.

Kraven är nog egentligen bara att de är SWB-grundregistrerade + att man betalar.

Syftet är väl egentligen bara att OM hästen blir så bra att den kommer till final i championatet och placerar sig så får man mer i prispengar... Så för de allra flesta betyder det bara att man sponsrar med prispengar till topphästarna :angel:

Men vad är egentligen syftet med Breeders? Varför är en femåring som ex kommit till final i BT bättre än en femåring som tävlat och vunnit lokalt/regionalt upp till samma höjd?
 
Det är olika bedömningar. Man bedömer gångarter,ridbarhet och utvecklingsbarhet i breeders. Inte som i ett dressyrprogram där de olika rörelserna bedöms.

I hoppning är det väl mer att dom har hoppat felfritt x antal rundor och det är bra nog för en femåring i den miljön.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 480
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 914
Avel Ja, 2013-tråden kom ju redan i Mars 2012 så det är väl hög tid för en 2014-tråd! :D Tycker iaf jag som inte betäcker i år ;) Så...
74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
174 297
Senast: polly p
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 867
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp