SASC och Breeders 2014

Gabby_Ossi

Trådstartare
Vet inte om vi brukar ha en Championatstråd här på Avel, men det tycker jag nog att vi borde :D

Vilka ska dit och vilka dagar? Någon som till och med ska rida och/eller är ägare/uppfödare till någon häst som skall dit? Någon som ska vara med på övriga aktiviteter (SWB's kurs, paneldebatter, UngSWB-träff, auktion...)?

Vilka hingstar kommer att få flest avkommor i topplistorna tror ni?

Själv ska jag vara med på UngSWB-dagen under lördagen och titta under söndagen. Förhoppningsvis även torsdag och fredag efter att mina föreläsningar slutat vid lunch. Vill väldigt gärna gå på paneldebattera också, iaf den om dressyrhästen! Men får se lite hur jag får ihop det med schema+fixa egna stallet också...
Kursen hade jag också väldigt gärna gått men har som sagt föreläsning mm på förmiddagen och sedan ska jag nog hjälpa en kompis visa 3-åring på löshoppningen så känns inte så lönt om man inte hinner vara med på allt... Kommer förhoppningsvis fler chanser! Blir nog även auktionen i år ihop med stallkompisarna.

Ang hingstarna så tror jag stenhårt på Skovens Rafael igen på dressyrsidan, hoppsidan har jag inte hunnit kolla upp startfältet riktigt än så återkommer där ;).
 
Och bara för att jag älskar statistik så har jag kollat vilka hingstar som har flest avkommor till start, dressyr:

BH Don Romantic 9
Don Primero 8
Zuidenwind 8
Florencio I 7
Bocelli (SWB) 6
Skovens Rafael 6
Ampere 5
Damino SD (SWB) 5
First Wish 5
Connaisseur 4
Fidertanz 4
Quaterback 4
Rosevelt 4
Sandakan 4
Belamour 3
Belissimo M 3
BH Romanov 3
Dalwhinnie (SWB) 3
Dancier 3
Floriscount 3
Fürstenball 3
Highcruiser 3
Johnson 3
Sir Oldenburg 3
Topaasch 3
BH Zack 2
Briar (SWB) 2
Christ 2
De Noir 2
Faustinus 2
FS Lord Loxley 2
Hermes (SWB) 2
Heslegård's Rubin 2
Jazz 2
JJ RayBan 2
Londontime 2
Loredes 2
Scharmeur (SWB) 2
Scolari 2
Sir Donnerhall I 2
Tailormade Temptation 2
Twiligt 2
Wilton 2
(1 var: ) Andretti, Beltoni, BH Rosoff, BH Rush Hour, BH Touch Me, Brentano II, Broere Obelisk, Cagliostro, Calido I, Chirlon, Cornado, Cortez, Damsey, Danone, De Niro, Diamond Hit, Dimaggio, Don Dorn (SWB), Don Frederico, Donnerball, Fetcher N (SWB), Firenze, Fontane, Friendship, Future, Fürst Nymphenburg, Fürst Romancier, Haydn, Herzensdieb, Hip Hop (SWB), Hohenstaufen II, Insterburg, Lambourgini (SWB), Oscar, Painted Black, Pessoa VDL, Rambo (SWB), Repertoire, Rock Forever, Saffraan, Samba Hit II, San Amour, Sandreo, Sandro Hit, Santana, Santano, Silvano, Sir Donnerhall II, Totilas, Tuschinski, Velazquez, Westpoint, Zamboucca, Zenon, Zizi Top
 
Startande avkommor, hoppning:

Hip Hop (SWB) 24
Careful 19
Cartier 17
Heartbeat 16
Corlensky G 13
Empire VDL 12
Callahan VDL 11
Cardento 11
Camaro M 10
Caressini L 10
Ludwigs Champion 9
Tornesch 9
Chairman La Silla 7
Diarado 7
Feliciano (SWB) 6
Balou du Rouet 5
Balougraph 5
Carême (SWB) 5
Click and Cash 5
Cyrano de Bergerac 5
Jaguar Mail 5
Maloubet de Pleville 5
Clinton I 4
Contendro I 4
Cosmeo 4
Irco Mena 4
Lux Z 4
Niveau (SWB) 4
Non Stop R 4
Quintender 4
VDL Sheraton 4
Aerline H (SWB) 3
Alligator Fontaine 3
Armitage 3
Baltimore 3
Berlin 3
Bravour 3
Carland 3
Casall 3
Cellestial 3
Cyklon (SWB) 3
Fetcher N (SWB) 3
Haydn 3
Indoctro 3
Lord Z 3
Nintender 3
Quality 3
Canto 2
Canturano 2
Carmargue 2
Carthino Z 2
Casir Ask 2
Clarimo 2
Clearway 2
Fighting Alpha 2
Harley VDL 2
King Louie (SWB) 2
Lucky Point HE (SWB) 2
Majim G 2
Manhattan 2
Numero Uno 2
Radiator 2
Santa Cruz VDL 2
Stakkato 2
Warrant 2
(1 var: )A-Dur, Acolito, Amadeus, Argentinus, Aurelio I, Avec Coeur, Bonmahon Master Blue, Briar (SWB), Cabachon, Cachas, Cagancho, Calano II, Calido, Calvaro, Camposonto, Cantos, Carambole, Caretano Z, Carinjo, Carolus II, Carson Ask, Cassiano, Cathageno, Cellestino, Chacco Blue, Cheers Cassini, Chellano's Boy, Chicago Z, Chicos Boy, Chirlon (SWB), Christ, Ci Ci Senjor Ask, Cohiba, Colin Diamond, Colmar, Confidence, Connor, Contender, Cormint, Cortus, Coupe de Coeur, Darco, Dee Jost Van Dyke (SWB), Diabeau vd Heffinck, Diamant de Revel, Elmshorn, Epleaser vt Heike, Escudo I, For Pleasure, Heartbreaker, Hohenstaufen II, Indorado, Internet, Iowa, Lancer II, Larimar, Lasirco, Liberace, Londontimes, Luidam, Nabab de Reve, New Balance, Odermus R, Ogano Sitte, (Okänd), Perigueux, Pessoa VDL, Qalle, Quaid, Quatro Z, Quattro B, Quidam de Revel, Quidam's Rubin, Quinar, Ronaldinho H (SWB), Rosevelt, Saint Amour, Sandakan, Silverstone, Singapore, Spender S (SWB), Starkko, Stokdals Livanos, Stolzenberg, Thunder vd Zuuthoeve, Tjungske, Top of the Hill, Valentino, Zorro
 
Jag är sugen på att åka och kolla från torsdag och framåt då min kompis dressyr häst e. Don Romantic ska gå. Men de gäller att få ihop allt plus resa på 60 mil enkel resa. Men hoppas på att de blir av.....
 
Jag åker ner redan på söndag. Jobbar måndag+tisdag i Skåne (läs hemifrån på gården där stona bor) och sen är jag på Breeders hela veckan. Tyvärr så är inte de två av treåringarna som hoppade bäst med - den ena - tillika min kompis häst - kom inte upp i 48 poäng även om den hade 9-10 i hoppningen, den andra visades inte riden.....
 
Jag tyckte faktiskt det var lite lite starter i löshoppningen, brukar där inte vara fler? Har för mig att nåt år vi visade var där över 50...
 
Ska bli kul att se hur det går för balougraphs avkommor, skitkul att breeders i fälttävlan för 5-åringarna vanns av en sån, även om ryttaren säkert gjorde sitt också. ;)
 
Jag ska inte dit, bor alldeles för långt bort. Har dock planerat att kolla på webben under lördageftermiddagen för att se Patrik Kittel rida fyraåringarna och sen se SSHS-auktionen på kvällen.

Vad gäller fadershingstarna måste jag säga att jag är ganska impad över att Damino har 5 ungar med. Han har inte så stora årgångar och många var skeptiska till honom trots bp-vinsten.
 
Damino har 96 avkommor i åldrarna födda 2007-2011
Don Romantic 235
Don Primero 224
Florencio I 90
Bocelli 281
Skovens Rafael 58
Ampere 36
First Wish 270
(Reggade i SWB)
 
Japp, Amperes första årgångar har ju hela tiden varit väldigt starka! Ska bli spännade att se hur det ser ut framöver också!
 
Jag satsar på att vara nere på söndagen och kolla 5- och 6-årsfinalerna i dressyr :)
 
Jag har två hästar till start, en 6-åring och en 7-åring (rider dock inte själv). Ska dit torsdag och fredag plus håller på att ordna så jag kan åka dit lördag plus söndag. Lite att ordna med när man har en massa hästar och två barn.

Kan hända att jag går på paneldebatten för hopphästen. Men är ej säker än.
Auktionen vill jag jättegärna gå på.
 
Tänkte kolla när Patrik rider 4-åringarna på lördag em o kolla mässan ett varv. Precis samma upplägg som förra året mao :p
 
Ingen som ska dit på typ lör/sön fm från lundatrakten? Jag vill dit men jobbar från 14:00 och är inte bilburen själv. :(
 
Såg just att mitt stos första avkomma är kvalad till 5-åringarnas final (hoppning). Extra kul eftersom jag nu betäckt stoet (ovan nämnda avkomma är inte uppfödd av mig).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 480
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 914
Avel Ja, 2013-tråden kom ju redan i Mars 2012 så det är väl hög tid för en 2014-tråd! :D Tycker iaf jag som inte betäcker i år ;) Så...
74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
174 297
Senast: polly p
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 867
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp