Vilket var det du gav? var det Anallergenic eller Hypoallergenic?Ja, vi ska testa nåt annat. RC funkade ju tydligen inte. Tyvärr, det är lättast att få tag i här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket var det du gav? var det Anallergenic eller Hypoallergenic?Ja, vi ska testa nåt annat. RC funkade ju tydligen inte. Tyvärr, det är lättast att få tag i här.
Vilket var det du gav? var det Anallergenic eller Hypoallergenic?
Det kan ju dels bero på att det inte var ihop med ”rätt” allergifoder. Dels kan man få hålla på ett tag med dosering .
Det är ju väldigt smidigt och enkelt att beställa foder (inkl allergifoder) av olika slag via webben. Vetzoo tex har flera olika märken och typer allergifoder och man har beställningen på ett par dagar!
Nåt utan saker den ätit förr helst.Jo men när man inte har en aning om vad man ska ha...
Nåt utan saker den ätit förr helst.
Nu har hon blivit lös i magen. Ska jag ge kortison ikväll ändå?
Vad avses med ”lös i magen”?
Om hon inte har diarré så ja jag hade fortsatt absolut. Om det blir diarré /katten beter sig annorlunda gällande att gå på lådan etc hade jag konsulterat veterinären i frågan!
Du måste verkligen allmänt försöka få tydligare direktiv från din veterinär reflekterar jag, ang programmet och planen ni satt upp för din ”allergiska mot något katt”. Du måste kunna känna dig trygg i en linje som följs och hur du ska förhålla dig . Det funkar ju inte att avbryta etc för symptom /skippa något som ordinerats, utan att just då ha råden från just veterinären.
Jag gav kortisonet. Hon är lös men inte diarré. Det var ju första tabletten så ingen avbruten behandling eller nåt.
Det är svårt när vet bara jobbar två dagar i veckan. De har inte heller kvällsöppet så jag kan ringa närsomhelst.
@mackan fast varenda tänkbart scenario går liksom inte få med. Katten har aldrig varit dålig i magen så länge jag har haft henne (måste ju vara snart två år), att hon blev det nu utan att vi gjort några förändringar senaste dagarna är bara konstigt.
Jag ställer massor med frågor till veterinären. Men ibland vill jag ha snabba svar på hur andra hade gjort och inte vänta flera dagar.
Är det bra att äta kortison när magen är i olag? Jag har ingen veterinär att ringa och kortisonet ska ges nu.
Annars är veterinären väldigt svävande i sina svar. Allt beror på.
Det är ytterligare en sak jag tycker är tråkig att läsa. Hur jäkla lite information du fått. Jag har fått en gedigen redogörelse ang vanliga biverkningar, tecken att vara uppmärksam på, när behandling ska avbrytas, när kontakt ska tas med veterinär osv varje gång mina djur fått någon medicin.
@mackan @Alexandra_W Så vad gör man när veterinären gått hem för dagen och man har en ganska enkel fråga?
Mina vettar är väl skit, vad vet jag, men jag har varken fått en plan eller att vi gått igenom biverkningar. Aldrig gjort med läkare heller för den delen. De förutsätter nog bara att jag är läskunnig.
@MissFideli jo,att man kan handla på nätet vet jag. Men jag vet inte vad jag ska handla..
Nu ska sjukhuset ta hem specific istället det trodde hon kunde funka. Det är ju omöjligt att veta på förhand.
Jag använder ofta forum och liknande i sånna lägen. Men mest för att kunna trycka på om veterinären "sitter fast" i sitt tänk. Har positiv erfarenhet av det. De är ju trots allt människor och kan inte veta allt om alla djur, diagnoser och ev erfarenheter utomlands t.ex. Nu har jag, som boende nära ett djursjukhus, lätt att byta veterinär om jag känner att vi står helt still, men visst är det okej att utifrån hämta information! Framförallt när man har katt, eftersom endel av den vetenskapliga kunskapen baseras på hund. Kastreringschip och cartrophen är sånna exempel.
Men när jag serverade enbart veterinärfoder till mina, så köpte jag på webben. Ofta kan man hitta billigare också då. Så vetzoo, zooplus och liknande.
Håller alla tummar att ni hittar nått! Jag skulle kolla på nått utan kyckling, jag har för mig att man tror det är det katterna reagerat på när de inte tålt allergifoder heller. Finns nått med om det är hjort och nått mer som jag vet några testat med framgång. Tyvärr är ju testa sig fram det enda man kan göra. Eller göra egen mat, men då är det såklart viktigt att läsa på ordentligt.