Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet en tjej som har en katt som är allergisk mot husdammskvalster. Hon får kortison och atopica dagligen samt nån form av vaccination 1 gång/månad.
Dom hittade det via pricktest.
Det var nåt sånt veterinären på firstvet misstänkte också. Får se vad den andra veterinären säger på kliniken.
Just det här att det kommer och går tycker jag är lite märkligt. Men jag vet ju hur mina egna eksem kan bete sig så kanske är det normalt.
@sthu min honkatt hade som sagt kvalsterallergi. Samma symptom som din med långa perioder emellan. När hon blev äldre blev problemen tyvärr sämre så då fick hon atopica dagligen då kortison inte funkade längre.
Har en som är allergisk mot i princip allt (värst är protein).Det var nåt sånt veterinären på firstvet misstänkte också. Får se vad den andra veterinären säger på kliniken.
Just det här att det kommer och går tycker jag är lite märkligt. Men jag vet ju hur mina egna eksem kan bete sig så kanske är det normalt.
Usch sånt är inte roligt.. Jag hoppas det ska räcka att behandla med Cortavance i perioder.
Som tur väl är kliar hon sig inte så mycket. Inte mer än vad Lina gör, fast kanske något mer energiskt när hon väl kliar. Så länge såren inte blir större får hon vara utan tratt