Santa Cruz VDL 1043

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ostbiten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 833
Sv: Santa Cruz VDL 1043

Det verkar som om han ska kunna gå att använda. För det finns bokningsuppgifter för 2008 på hans hemsida.

Han kommer inte att stå på flyinge,dom har skrivit att han ska tävla..
Men som Masse skrev så verkar det som det ska gå att använda honom enl. hans egen hemsida..men verkar inte va klart med station..

Är det någon som har avkommor efter honom som kan berätta lite om dem? Hur är han själv i temperament osv? Jag är inte så insatt i halvblodsavel, men Santa Cruz intresserar mig. Så det vore intressant att få veta mer om honom/hans avkommor.

Jag har vänner som har en nybliven treåring och en ettåring. Jag har bara ID-beskrivit dem och sett dem i hagen, men den större av dem ska med och löshoppa nån dag - sen kan jag rapportera...

Jag känner en treåring e Santa Cruz. Han är ca 160 modern typ, trevlig att se på. Mkt bra gångarter.
Hoppar fint, mkt bra teknik, är väldigt rädd om sig. Fin spänst och bra inställning.
Det är dock en känslig häst, en formel ett om man säger så

Mitt sto fick föl e: Santa Cruz 2005. En supercool fölunge, social, nyfiken och genomsnäll. Han såldes 2006 och jag pratade med tjejen som köpte honom för ett tag sen och det går fortfarande bra. Han är dock ganska liten så hon tar det lugnt med honom, han ska inte visas på 3-årstest, men hon är nöjd med honom!

Santa Cruz har jag träffat en gång på en hingstvisning på Grevagården. Jag fick gå in till honom i boxen och han var hur cool som helst trots ett stall fullt med folk och hingstar. Han stoppade sitt stora huvud under armen på mig och ville gosa!:love:

Edit: Kan tillägga att stoet i fråga oxå är jättesnäll och cool så hur mycket av det hos fölungen som kommer från SC vet jag ju inte!

Senast ändrad:

*K-L*

Vi har en uppfödning efter honom född -05, såld som föl.
En otroligt rörlig och snäll individ, men otroligt känslig, absolut inte en häst för "massorna".

Vi hade honom på inridning i höstas och han var så lyhörd och "rätt i skallen". Han matchas nu vidare av sina ägare och kommer , om allt går enligt planerna att visas nu i vår.

Det enda "bekymret" med honom är att han är liten, runt 158 bara.
Alla hans halvsyskon undan olika hingstar är över 165:angel: (Och SC är den högsta hingsten stoet någonsin haft ett föl efter - vem har sagt att avel är lätt?)

*kl*

Jag har ett 4årigt sto efter honom och hon är verkligen helt underbar.:love: Hon har ett väldigt starkt psyke och är väldigt smart. Hon är väldigt säker vid hoppningen rädd om bena, aldrig tittig och har en väldigt bra galopp. Är nu runt 172 cm.

Har henne på foder än så länge men det är tänkta att vi skall köpa henne senare, vill inte missa en sån häst som henne:love:

16810808.jpg

(vid treårs testet, lite suddigt)

19174047.jpg

(förra veckan)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 486
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 678
Senast: ildiko
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 884
Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka