Samojed, aktivering?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare FannyoArre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 642
F

FannyoArre

Jag har fått erbjudande ikväll att ta över en 4-årig samojed hanne. Han har, vad jag vet, bara varit sällskapshund å gått på enstaka utställningar hittills.

Jag vet att det är slädhund från början, men jag tänkte höra om det är nån som vet om det går att aktivera å få en sån att må bra utan att den får jobba som slädhund?:o
Hur är Samojeden annars, är den hyffsad lättlärd eller får man traggla som en dåre om man ska lära in nåt? :confused:
Berätta gärna allt ni vet om rasen. Är inte så kunnig inom den rastypen. :grin:

Jag har för tillfället en kastrerad Rottishanne som jag tränar lydnad, å WP med, förutom långa promenader.
Skulle den aktiveringen räcka för en samojed?

Tack på förhand.

Sv: Samojed, aktivering?

Ingen behöver svara. Jag fick mer info nu å jag tänker INTE ta den p.g.a hundens hälsoskäl. :(

Helt OT men tävlade du möjligtvis lydnadsettan i Vännäs i november? :)

Nej, faktiskt inte. Jag har alldeles nyligt bestämt mig för att testa lydnad på tävlingsnivå, så jag å min rotta gör debut i Norsjö den 26:e februari. :D

Ah då var det någon annan. Det var bara en vild gissning att det var ni. :D

Kul med debut! Vi tävlar samma helg. :)

Vad kul. :D Men jag antar att du anmält till tävling i Umeå den helgen? Lite närmre för er ju. ;)

Vad kul. :D Men jag antar att du anmält till tävling i Umeå den helgen? Lite närmre för er ju. ;)

Nej vi drar på turnè till Vilhelmina faktiskt. :eek:

Anmälde till Nordmaling den 20e men den tävlingen bestämde dom sig för att flytta till typ 22 Maj. Så då fick det blir Vilhelmina den 27e. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 739
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 810
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Nu är det som så att jag går i hundköpar tankar! Jag har aldrg tidigare haft en hund men har under hela min uppväxttid velat ha en. Jag...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: Vovzing
·
Hundavel & Ras Jag tror jag hittat 'min' ras, men vill ändå ha fler rasförslag och bolla med folk. Det kommer bli min första egna hund, men jag är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 320
Senast: Lark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka