Sambons kläder...

Alltså nog för att jag är all for att många normer är skit - men en del normer är faktiskt ganska okej. Mäns kroppar får redan ta betydligt mer plats i samhället än kvinnor och på ett helt annat sätt.

Vilka normer ska vi stryka så att människor ska "få vara som de är"? En nudist får mer än gärna vara nudist i hemmets vrå, men det är inte socialt accepterat att gå naken på stan. Jag är okej med det, kan jag känna. :cautious:
Hade det varit det omvända och det var han som tyckte att hon skulle skyla sig, hur hade tongångarna låtit då? Det vet ju jag hur det hade ylats här inne då
 
Hade det varit det omvända och det var han som tyckte att hon skulle skyla sig, hur hade tongångarna låtit då? Det vet ju jag hur det hade ylats här inne då

Varför frågar du mig? Jag har redan problematiserat i denna tråd hur vi kvinnor synas under lupp vad gäller vår klädsel. Det betyder inte att det inte skulle gå att mötas någonstans på mitten. Män och deras kroppar kan ta och chilla lite med sitt spacetagande.
 
Bara en försiktig undran, om det ska vara en relationsfråga, varför är inte sambon inbjuden så vi kan få hans syn på frågan? För såvitt jag vet, är man fler i en relation...

Så varje gång någon gör en relationstråd ska vi först se till att partnern också gör en användare och är lika aktiv i diskussionen? Anser du verkligen att det är en rimlig förutsättning?

Varje gång någon gör en tråd där denne problematiserar något som ens mamma sa eller som ens arbetskamrat gjorde, då ska denne inte få göra en tråd om det innan vi svart på vitt har den andra personens uppfattning om frågan?

Helt orimliga förutsättningar, om du frågar mig. Jag måste ju liksom få gnälla om sambon ibland till min syrra utan att hon drar fram telefon och sätter honom på högtalare, liksom.
 
Varför frågar du mig? Jag har redan problematiserat i denna tråd hur vi kvinnor synas under lupp vad gäller vår klädsel. Det betyder inte att det inte skulle gå att mötas någonstans på mitten. Män och deras kroppar kan ta och chilla lite med sitt spacetagande.
Fast du gör det helt okej att göra samma sak med män, förstår inte det konstruktiva i det. Ska kvinnor sluta gå med urringat också då? Kvinnor och deras kroppar kan ju chilla lite också. Lika bra att vi alla klär oss som mennoniter så ingens kropp syns eller tar plats
 
42A2ED9700000578-4726702-image-m-21_1500939085867.jpg
42A3B1FA00000578-4726702-image-a-22_1500939092980.jpg
42A2F17500000578-4726702-image-m-26_1500939114517.jpg
42A3842000000578-4726702-image-m-32_1500939304473.jpg
 
Fast du gör det helt okej att göra samma sak med män, förstår inte det konstruktiva i det. Ska kvinnor sluta gå med urringat också då? Kvinnor och deras kroppar kan ju chilla lite också. Lika bra att vi alla klär oss som mennoniter så ingens kropp syns eller tar plats
Det var ingen relevant jämförelse. En relevant jämförelse hade varit att ta ett exempel med en kvinna som går på bankmöte med häcken hängande utanför byxorna.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 194
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 993
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 537
Senast: Sonea
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 357
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp